Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература

ТАСБАҚА. СҰРАУЛЫҚ ШЫЛАУЛАР
Сабақтың тақырыбы: ТАСБАҚА. СҰРАУЛЫҚ ШЫЛАУЛАР.

Сабақтың мақсаты:
1. Білімділік: Тасбақа туралы кең көлемде мәлімет беру. Оқушылар мәтіннің мағынасын талдай отырып, тасбақа туралы жалпы білімін кеңейтетін болады. Сұраулық шылауларды меңгеру, практикалық тапсырмаларды орындау.
2. Дамытушылық: оқушыларды қисынды ойлау қабілетін дамыту. Өз беттерінше жұмыс жасау дағдысын қалыптастыру. Сөздік қорын молайту.
3. Тәрбиелік: Тасбақа адамға және қоршаған ортаға зиян келтіре ме? деген сұраққа жауап беру, талдау.
Сабақтың түрі: дамытушылық сабақ, сұрақ-жауап, жаңа технология элементтері.

Сабақтың дамытушылық мақсаты:
1. Ойлауға үйрету, өз пікірін айтуға үйрету.
2. Өз байқаулары бойынша өзіндік ізденістерге жетелеу арқылы білім беру.
3. Әр түрлі стратегиялар арқылы ашық қарым-қатынасқа үйрету, бала бойындағы қабілеттерді ашу.
4. Сын тұрғысынан ойлау қабілеттерін шыңдау.
Сабақта қолданылатын әдістер: ой қозғау, сұрақ қою, топпен жұмыс, 5 жолды өлең стратегиялары.

Міндеттер:
1. Мазмұнына байланысты: мәтінді толық талдай отырып, тасбақа туралы алған білімін өз өмірінде қолдана алатын болады.
2. Сын тұрғысынан ойлауды дамыту, мәтінді т.б. қосымша материалдарды зерттеп талқылап, тасбақа жайлы алған білімін өз бетімен ұйымдастырып, талдау жасай алатын болады.
3. Топпен жұмыс: кішігірім топтарда жұмыс жасай отырып, қорытынды жасайды.
Көрнекіліктер: тасбақаның суреті, қосымша мәтін (теңіз тасбақасы), слайд-фильм, кесте картасы.

Бағалау: бақылау, салыстыру кестесі.
Барысы: Ұйымдастыру кезеңі:
Сәлемдесу.
Бүгін сыныпта кім кезекші? Сыныпта кім жоқ?
Қазір қай жыл мезгілі? Көктемгі айларын ата?
Бүгін сәуірдің нешесі?

Жаңа сабақ: Тасбақа. Сұраулық шылаулар.

Сұраулық шылаулар.
Қазақ тілінде сұраулық шылаулар ма? ме? ба? бе? па? пе? арқылы жасалады.

Мысалы:
күшті – күшті ме? (сильный – сильный ли?)
жолбарыс – жолбарыс па? (тигр – тигр ли?)
маймыл – маймыл ма? (обезьяна – обезьяна ли?)
сағыз – сағыз ба?(жевачка – жевачка ли?)

Жаңа сабақтың грамматикалық материалын түсіндіру.
Сұраулық шылаулардың жасалуы.

Соңғы дыбыс Жуан Жіңішке Мысалы
Дауысты, үнді (р, л, й,у)
ма?
ме? ата ма?

ай ма? әже ме?

келді ме?
Ұяң (з,ж), үнді (м,н,ң)
ба?
бе? аяз ба?

аң ба? тиін бе?

бүгін бе?
Қатаң және ұяң (б,в,г,ғ,д)
па?
пе? жыртқыш па?

бас па? кит пе?

тіс пе?
Жаңа сөздер:
Ұнатады – нравиться мекендейді – живет
жылы жақта – в теплых краях хайуанаттар бағы – зоопарк
жарым – половина серуендеу – кататься
тасбақа – черепаха
Етістіктер арқылы сұраулық шылаулармен мысал келтіру.
Мысалы:
Ұнатады – ұнатады ма?
Мекендейді – мекендейді ме?
Тасбақа – тасбақа ма?
Жұмбақты шешу.
Жайбасармын, сылбырмын,
Жүрісім бір өнбейді.
Мыртық аяқ құрғырың,
Жүгіруге көнбейді.
Жауабы: Тасбақа

Тасбақа сөзіне ассоциация жазу.


І. Қызығушылықты ояту.
«Тасбақа туралы» кестені толтыру. Сұраулық шылауларды қолдану.
Білеміз Білгіміз келеді Білдік


Білеміз Білгіміз келеді Білдік
Тасбақа ұзақ өмір сүреді.
Теңізде мекендейді.
Үлкен болады.
Жылы жақта мекендейді. Өзенде мекендей ме?
Теңізде мекендей ме?
Ол үлкен бе?
Тасбақа баяу ма?
Көкөністерді жей ме?
Шөпті жей ме?
Адамға зиян келтіре ме?

Ой қозғау стратегиясы: Тасбақа жайлы не білесіңдер немесе не білемін деп ойлайсыңдар? Серіктесіңізбен сол жайлы пікір бөлісіп, талқылап, пікірлесіңіз. Серіктесіңіз не білетінін сұрап, ортаға салыңыз. Шағын топтарда талдап, орталарыңыздан лидерге сөз беріңіз.
Мағынаны ажырату сатысы: Тоқтап оқу (Чтение с остановкой) стратегиясы бойынша жұмыс жасау жолын ескерте отырып, мәтінді оқу, әр бөлімінен кейін сұрақ қойып, сұраққа жауап беру тапсырылады.

Мәтін.

Алып тасбақа.

Ең ірі тасбақа Малайзияда. Оның салмағы 1,5 (бір жарым) тоннадай. Олар құмға жұмыртқа салады.
Ой толғаныс сатысы: Әр топ басшысы және т.б. оқушылармен тек сұрақтар бойынша талдау жүргізіледі.
Бірінші бөлімнен кейінгі сұрақтар:
1. Екінші бөлімінде не туралы айтылады деп ойлайсыңдар?
2. Неге мәтін «Алып тасбақа» деп аталады деп ойлайсыз?
3. Тасбақа адамдарға зиян келтіреді ме?

Алматының хайуанаттар бағында салмағы бір центнер тасбақа бар. Балалар тасбақаға мініп, серуендейді. Ол үлкен адамдарды да көтереді.
Ой толғаныс сатысы: Әр топ басшысы және т.б. оқушылармен тек сұрақтар бойынша талдау жүргізіледі.
Екінші бөлімнен кейінгі сұрақтар:
1. Үшінші бөлімінде не туралы айтылады деп ойлайсыңдар?
2. Ол қандай шөптермен т.б. заттармен көректенеді екен?

Алып тасбақа көкөністі, жемісті, көк пиязды ұнатады. Ол сүт ішеді, он литрге дейін су ішеді.
Ой толғаныс сатысы: Әр топ басшысы және т.б. оқушылармен тек сұрақтар бойынша талдау жүргізіледі.
Үшінші бөлімнен кейінгі сұрақтар:
1. Өзің тасбақаны көрдің бе? Егер көрсең қайда көрдің?
2. Ең ірі тасбақа қайда?
3. Мәтінге басқаша қалай ат қояр едің?
4. Алматы хайуанаттар бағында қандай тасбақа бар?
Сергіту сәті:
Енді тасбақа туралы 5 жолды өлең жазамыз.
1. Не? – Тасбақа.
2. Қандай? – Үлкен, қоңыр, шегір көзді.
3. Не істейді? – Тарбаңдайды, бұғады, тұқшаңдайды.
4. Ол – бақыт арқалаған тасбақа.
5. Жануар
1. Шағын топтарда жазған өлеңдерін талдау, әр топтан ортаға бір оқушыға сөз беремін.
2. Жалпы қорытынды ойды тақтаға жазамын.
Сабақты қорыту: Тасбақа жайлы не білдіңдер сол туралы әр оқушыдан жеке сұрап өтемін. Тасбақа туралы не білдік? Деген «Білдік» деген кестені толтырамыз.
Сұраулық шылаулар қалай жасалады? Мысал арқылы дәлелдеу.
Бағалау.
Үй тапсырмасы: Сұраулық шылаумен 4-5 сөз тіркестер құру деген тапсырма тапсырылады.
Оқушыларға слайд көрсету.
Категория: Казахский язык и литература | Добавил: Сакен0683 (2015-01-27) | Автор: Сакен E
Просмотров: 927 | Комментарии: 4 | Теги: Сакен | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Воскресенье, 2016-12-04, 2:52 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1473]
Школьный психолог [501]
История [694]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [216]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [245]
Английский язык [767]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1134]
Химия [373]
Классному руководителю [622]
Биология [577]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1761]
Краеведение [92]
Начальная школа [3901]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [350]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1477]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [514]
Немецкий язык [51]
Технология [279]
Самопознание [377]
Профессиональное образование [100]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [6]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru