Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература

Разработка урока казахского языка
Шығыс Қазақстан облысы Риддер қаласы
«Дінмұхамед Қонаев атындағы №3 орта мектебі»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
Өткізген мұғалімі: Мыспаева Гүлмира Сапақызы
Сабақтың тақырыбы: Етістіктің райларын қайталау. Шоқан Уәлиханов.
Сабақтың мақсаты:
1. Білімділік: Оқушыларға қазақ халқының қоғам қайраткері туралы толық мағлұмат беру. Етістіктің райлары туралы білімдері мен дағдыларын қалыптастыру
2. Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін жетілдіру, өз ой тұжырымдарын айта білуін дамыту, ауызекі сөйлеу тілін дамыту, сөздік қорын байыту.
3. Тәрбиелік: Қазақ халқының атақты адамдарын құрметтеуге баулу, олардың ісін үлгі ету, мемлекеттік тілді үйренуге қызығушылығын арттыру.
Сабақтың түрі: дәстүрлі.
Типі: бекіту сабағы.
Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті, тарих.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: сұрақ-жауап, іздену әдісі, бақылау әдісі, көрнекілік әдісі.
Сабақта қолданылған жұмыс түрлері: жекеше жұмыс, жұптық жұмыс, топпен жұмыс.
Қолданылатын технологиялардың элементтері: деңгейлік оқыту технологиясының элементтері, сыни тұрғыда ойлау элементтері.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
- Сәлеметсіңдер ме, балалар!
- Психологиялық дайындық.
Бәріміз бір топпыз,
жалқаулыққа жоқпыз.
Аянбай еңбек етеміз,
Мақсатымызға жетеміз.
Бір-бірімізге тірекпіз,
Бірге соққан жүрекпіз.
Аламыз білім жақсы ғып,
Тілеймін саған сәттілік.
- Балалар, мен де сендерге сәттілік тілеймін.
II. Сабақтың мақсатын айту.
- Бүгін біздің сабағымыздың грамматикалық тақырыбы «Етістіктің райларын қайталау», ал лексикалық тақырыбымыз «Шоқан Уәлиханов».
- Біздің мақсатымыз етістіктің райлары туралы білімімізді толықтыру және Шоқан Уәлиханов туралы мағлұмат алу.
III. Фонетикалық жаттығу.
- Енді тілімізді машықтандыру үшін сабағымыздың эпиграфы ретінде Шоқан Уәлихановтың мына сөзіне көңіл аударайық.
Адамның басшысы – ақыл,
Жетекшісі – талап,
Шолушысы – ой,
Сынаушысы – халық,
Қорғаушысы – мінез,
Ең қымбаттысы – ар,
Таусылмайтыны – арман,
Барлығынан да ардақтысы – өмір.
(Шоқан Уалиханов)
- Оқимыз, аударамыз (мұғалім, оқушылар оқиды, аударамыз).
IV. Лексикалық жаттығу.
- Етістік дегеніміз не?
Заттың қимылын, іс-әрекетін білдіретін сөз табы.
- Қандай сұрақтарға жауап береді?
Не істеді? Не істейді?
- «Рай» дегеніміз не?
- Это наклонение
- Рай түрлерін атаңдар.
Ашық, бұйрық, шартты, қалау.
- Ашық рай қалай жасалады?
Осы шақ, келер шақ, өткен шақтардан жасалады.
- Бұйрық рай қалай жасалады?
- Шартты рай қалай жасалады?
- Қалау рай қалай жасалады?
- Өте жақсы, балалар!
V. Жаңа сабақ.
- Мәтінді оқымас бұрын жаңа сөздермен танысамыз (мұғалім-оқушылар, сөздікке көшіріп жазу).
- Мәтінді оқу, аудару (мұғалім оқиды, оқушылар оқиды, аударады).
- Жарайсыңдар, балалар!
- Енді жұмыс дәптерлеріңді ашыңдар, жазыңдар.
- Бүгін жиырма тоғызыншы ақпан.
- Тапсырмаларды орындаймыз.
1-тапсырма (түсіндіру).
1-деңгей.
2-деңгей.
3-деңгей.
- Орындауға 7 минут.
- Тапсырмаларды тексереміз.
- Бағаларды бағалау парағына қоямыз.
- Келесі тапсырмамыз.
2-тапсырма (түсіндіру).
1-деңгей.
2-деңгей.
3-деңгей.
- Орындауға 7 минут.
- Тапсырмаларды тексереміз.
- Бағаларды бағалау парағына қоямыз.
- Келесі тапсырмамыз.
3-тапсырма
Сендердің алдарыңда тест тапсырмалары жатыр. 3 минут беріледі (через 3 минуты выдаю ключ ответов).
1-деңгей (10 сұрақ).
2-деңгей (7 сұрақ).
3-деңгей (7 сұрақ).
- Бағаларды бағалау парағына қоямыз.
- Балалар, бүгін біз Шоқан Уәлиханов туралы көп мағлұмат алдық. Шоқанның бейнесін көз алдарыңа қалай елестетесіңдер?
- Бүгінгі сабағымызды қорыта келе эпиграфтағы Шоқан Уәлихановтың сөздерін есімізде сақтайық (ақыл-ум, талап-стремление, халық-народ, ой-мысль, сабыр-терпение, мінез-характер, ар-совесть, арман-мечта, өмір-жизнь).
VI. Үйге тапсырма.
1-деңгей: «жазу», «жинау» сөздерін етістіктің рай түрлеріне жіктеу.
2-деңгей: мәтіннің мазмұнын айту.
3-деңгей: жаңа сөздерді жаттау.
VII. Рефлексия.
- Шоқанның еңбектері біздің жүрегімізде мәңгі сақталмақ. Оның еңбектері келешек ұрпаққа әдеби мұра болып қала бермек. Оның еңбектерін тақтадағы мына кітапқа жинастырайық( оқушылар шығып,ғалымның еңбектерінің атауларын,суреттерін жапсырады)
- Ребята, выйдите к доске и давайте еще раз вспомним какие труды создал великий ученый Чокан Чингизович Валиханов (наклеить на большую книгу).
- Балалар, 1965 жылы Кеңес Үкіметінде Шоқан Уәлихановқа арналған «Отанымыздың ғалымдары» атты сериямен пошта маркасы шығарылды.Сонымен қатар 2010 жылы Ресейде Шоқанның бейнесімен марка шығарылды.

VIII. Сабақты қорытындылау.
- Бүгін сабақта нені білдік?
- Балалар, біз сабақта қойылған мақсатымызға жеттік пе?
- Барлықтарыңа көп рахмет! Сау болыңдар!

Шығыс Қазақстан облысы Риддер қаласы
«Дінмұхамед Қонаев атындағы №3 орта мектебі»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Өткізген мұғалімі: Мыспаева Гүлмира Сапақызы

Сабақтың тақырыбы: Жеңіс күні. Етістіктің райларын қайталау.
Сабақтың мақсаты:
1. Оқушыларды Жеңіс күнімен, қазақ батырларымен таныстыру.
2. Сөздік қорларын байыту. Етістік райларының түрлерін ажырату, сөйлемдерді дұрыс құрастыру. Тілін, еске сақтау қабілетін дамыту.
3. Өз Отанын сүюге баулу. Оқушыларды патриоттық сезіміне тәрбиелеу.

Сабақтың барысы:

I. Ұйымдастыру кезеңі
1- амандасу
2 -оқу құралдарын тексеру
3- кезекшінің жауабы
II. Фонетикалық жаттығу
Мақал: Ер есімі – ел есінде.
- Оқимыз
- Аударамыз
«Ер» - сөзіне фонетикалық талдау жасаймыз.
III. Лексикалық жаттығу
(оқушылар бір-бірімен сөйлеседі)
- Қазір қай жыл мезгілі?
- Көктем айлары қандай?
- Көктем мерекелерін білесің бе?
- Олар қандай мерекелер?
- 8 наурыз қандай мереке?
- 22- наурыз қандай мереке?
- Бұл мерекеде адамдар не істейді?
- 1- мамыр қандай мереке?
- 9- мамыр қандай мереке?
Сонымен көктемде неше мереке бар?
IV. Сабақтың мақсатын айту.
- Бүгін біз сабақта жаңа сөздермен танысамыз, Жеңіс күні туралы сөйлесеміз, етістіктің райларын қайталаймыз.
V. Жаңа сабақ.
- Балалар тақтаға қараңдар. Тақтада жаңа сөздер жазылып тұр. Мен оларды оқимын, сендер қайталайсыңдар. Мұқият болыңдар!
1. Сөз тіркестерін құрастыру. Мысалы: қазақ жауынгері
- Соғысқа кетті
- Ерлік көрсетті
- Шығыс қыздары
- Атақ алды
- Екі мәрте ие болды
- Теңдесі жоқ ерлік.
Сергіту сәтін өткізу
- Маған қарай жел соқты
Ағаш басы қозғалды
Жел соқты да басылды
Ағаш басын көтерді
2. Сөйлем құрастыру.
Мысалы: - Ұлы Отан соғысы 9 мамырда аяқталды.
- Қазақ батырлары соғыста ерлік көрсетті.
- Шығыс қыздары тұңғыш рет Батыр атағын алды.
- Жарайсыңдар! Қазір жаңа сөздерді сөздік дәптерлеріңе буынға бөліп, тізбек бойынша бір-біріне айтып жазасыңдар. Влада, сенен бастаймыз.
- 1- тапсырма (мәтінді оқу, аудару, сұрақтарға жауап беру). Мұғалім оқиды, оқушылар оқиды, сұрақтарға жауап береді.
- Бүгін балалар Әлия мен Мәншүк туралы тақпақтарды дайындады. Тақтаға шығыңдар.
- Сендерге көп рахмет. Отырыңыздар. Мен сендерге біздің қазақтың қаһарманы Бауыржан Момышұлы туралы соғыстан аман- есен туған жеріне оралғаны туралы айтамын. Одан кейін соғыс туралы естеліктер жазды. Бұл кітаптар «Москва үшін шайқас», «Генерал Панфилов». Ал, орыс жазушысы Александр Бек Б. Момышұлына арналған «Волоколомское шоссе» деген кітап жазды. Б. Момышұлы 1982 жылы қайтыс болды. Оның ұлы Бақытжан қазір Алматы қаласында тұрып жатыр.
VI. Бекіту.
- Етістік райларының неше түрі бар?
- Қандай түрлері бар?
- Мәтінге қарап етістіктер қай райда тұр, анықтаңыздар.
- «Ие бол» сөзін төрт райға қойыңдар және жіктеңдер.
- Тақтаға төрт оқушы шығады.
1. Ашық рай
2. Бұйрық рай
3. Шартты рай
4. Қалау рай
Схема бойынша жұмыс істеу.
- Балалар Жеңіс күні дегенде нені елестетесіңдер?

Жеңіс күні




Біздің жерлестеріміз де соғысқа қатысқан. Олар: Т. Тоқтаров, С. Гуляев, Рощин,В. Безголосов,С. Сумин және т.б. оларды мәңгі еске сақтауымыз керек. Келесі сабақта Т. Тоқтаров өміріне толығырақ тоқталамыз.
- Бүгін сабақта біз не істедік? Нені білдік? Нені қайталадық?
VII. Үйге тапсырма.
- Күнделіктеріңді ашыңдар,үй жұмысын жазыңдар.
1) жаңа сөздерді жаттау
2) мәтінді мазмұндау
3) етістіктің райларын қайталау
- Бағалау
- Сабақ аяқталды. Сау болыңдар, балалар!

Шығыс Қазақстан облысы Риддер қаласы
«Дінмұхамед Қонаев атындағы №3 орта мектебі»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Өткізген мұғалімі: Мыспаева Гүлмира Сапақызы

Сабақтың тақырыбы: Дене мүшелеріне қатысты бұйрықтар.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: дене мүшелерін қайталау арқылы білім мен сөйлеу дағдысын қалыптастыру, дене мүшелеріне қатысты бұйрықтарды көрсету арқылы ауызекі сөйлеу тілін дамыту.
Дамытушылық: қазақша түсіне білуге, өз ойын айта алуға, сөйлеу тіліне машықтандыру, танымдық қызметін, байқампаздық қасиетін, ойлау, есте сақтау, еске түсіру қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: мемлекеттік тілді үйренуге деген қызығушылықтарын арттыру.
Сабақтың түрі: дәстүрлі
Сабақтың типі: жаңа білімді меңгеру сабағы
Сабақтың көрнекіліктері: қуыршақтар, тірек сөздер, суреттер
Танымдылық іскерліктерін ұйымдастыру формалары: жеке, топтық, жұптық,жаппай жұмыс істеу.
Қолданылатын технологиялар: ойын технологиясының элементтері, сыни тұрғыда ойлау стратегиясы.
Әдістер: қайталау, көрнекілік, сұрақ – жауап түсіндіру, мәнерлеп оқу. Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
Амандасу.
- Сәлеметсіңдер ме, балалар! Отырыңдар.
- Бүгін сыныпта кім кезекші?
- Сыныпта кім жоқ?
II. Фонетикалық жаттығу.
- Қазақ тіліне тән дыбыстарды білесіңдер ме?
- Тән дыбыстар нешеу?

Ә –
Ө –
Ұ –
Ү –
Қ –
Ғ –
Ң –
Һ –

буындарды хормен, жекеше түрде айту.
Жаңылтпаштарды оқу, кезекпен айту.

III. Лексикалық жаттығу
- Сенің атың, тегің кім?
- Сен неше жастасың?
- Саша, 1-ден 10-ға дейін сана
- Нешінші сыныпта оқисың?
- Қашан тудың?
- Туған күнің қай айда?
- Досың бар ма?
- Оның аты кім?
- Ол қандай адам?
IV. Жаңа сабақтың мақсатын айқындау.
Бәріміз бір топпыз,
Жалқаулыққа жоқпыз.
Аянбай еңбек етеміз,
Мақсатымызға жетеміз.
- Цель нашего урока повторить части тела человека, а также научиться называть действия, связанные с частями тела человека. Сегодня на уроке каждый получит оценку: жақсы, өте жақсы.
- На доске в рисунках показаны части тела человека, вы должны их называть на казахском языке.
- Мынау не?
- Мынау қол. .........
- Балалар, бұл сөзде қазақ тіліне тән дыбыс бар ма?
- Бар. Қ дыбысы.
- Дұрыс.
- А теперь, ребята, сидя на местах вы будете показывать свои части тела, которые буду называть на казахском языке. Игра называется «Тигіз» («Прикоснись»)

Сергіту сәті.
Қолды белге қояйық,
Басты оңға бұрайық
Басты солға бұрайық
Бір отырып, бір тұрып,
біз демалып алайық.
- Если части тела принадлежать вам, то вы их называете: қолым, шашым, құлағым, мұрыным, ...
- А если тебе – қолың, шашың, құлағың, мұрның...
«Не артық?» ойыны
- Балалар, біз дене мүшелерінің атауларын білеміз, енді дене мүшелеріне қатысты бұйрық сөздермен танысамыз:
Тыңда – слушай
Көр – смотри
Дем ал – дыши
Ал – возьми
Тара – расчеши
Аш – открой
Көтер – подними
Сөйле – говори
Көрсет – покажи
Мұғалім оқиды.
Оқушылар қайталайды.
Кезекпен айтады.
Сөз тіркестерін құрастырады.
Игра «Пантомима»
(а теперь отгадайте, какое я буду показывать действие?)
- Может кто то из вас желает выйти к доске?
- Жарайсыңдар!
V. Бекіту.
- Қуыршақтармен жұмыс істейміз.
- Жаңа сөздерді қолдану арқылы менің айтқан бұйрықтарымды орындайсыңдар. (3- жаттығу 86- бет)
- Қуыршақтарыңды қолдарыңа алыңдар.
- 2- жаттығу
Тәй, тәй, қуыршақ!
Кәнеки, оң аяқ!
Бір адым алға бас!
Кәнеки, сол аяқ,
Шырағым, алға бас!
Оң аяқ, сол аяқ
Оң аяқ, сол аяқ
Қарашы оңай-ақ!
- Өте жақсы! Жарайсыңдар, балалар!
- «Баспалдақ» ойыны
- Мынау не?
- Бұл – қоян.
- Ал, мынау не?
- Бұл – сәбіз.
- Қоян сәбізге жетуі үшін мына тапсырмаларды орындау керек.
- Тақтаға кім шығады?
VI. Үйге. Дене мүшелерін қайталау. Жаңа сөздерді жаттау.
VII. Қорытынды.
- Ребята, чем мы с вами сегодня занимались на уроке?
- Чему научились?
- Урок вам понравился?
- На доске я расположила смайлики. Этот рисунок выражает радость, а этот уныние, а этот – недоумение.
- У кого какое настроение, тот выбирает определенный смайлик.
- Сабақ аяқталды.
- Тұрыңдар.
- Сау болыңдар!

Восточно-Казахстанская область
город Риддер
коммунальное государственное учреждение
«Средняя школа №3 имени Д. Кунаева»
Учитель: Мыспаева Г.С.
«Наурыз – қуаныш пен шаттық мерекесі»
«Наурыз – праздник света и радости»
Цель: Создать праздничное настроение. Познокомить учащихся с культурой и традициями казахского народа. Учить детей выразительному чтению. Воспитывать любовь и уважение к традициям. Воспитывать патриотические чувства.
Оборудование: иллюстрации, выставка «Наурыз», конфеты шашу, музыкальное сопровождение, оформление класса шарами, буклеты.
План:
1. Организационный момент
2. Вступительная часть:
1) рассказ ведущих о празднике «Наурыз»
2) шашу
3) уход старого года, приход нового года
3. Основная часть.
1) викторина (вопрос-ответ), «42 әріп» - игра
2) казахские национальные подвижные игры («Асық ату», «Ұшты»)
4. заключение.
Хор мероприятия
Слово учителя:
- Сәлеметсіздер ме, құрметті ата-аналар, мұғалімдер, оқушылар! Сіздерді келе жатқан Наурыз мерекесімен құттықтауға рұқсат етіңіздер. Сіздерге еңбекте табыс, отбасыларыңызға бақыт және зор денсаулық тілеймін.
- Здравствуйте, уважаемые родители, учителя и ребята! Разрешите поздравить Вас с праздником Наурыз. Желаю, чтобы этот год стал для Вас годом новых свершений, добрых дел и начинаний. Пусть он будет наполнен светом счастья и добра, радостью успехов и уверенностью в будущем. Крепкого здоровья, благополучия Вам и Вашим близким!
Ведущая и ведущий (хором): Тыңдаңыздар,
(Павина Е., Изотов Р.) Тыңдаңыздар!
Босқа қарап тұрмаңыздар,
Наурыз тойы басталды,
Көргендер де арманда,
Көрмегенде арманда.
Қызықтан тек қалмаңдар,
Шақырамыз бәріңді,
Наурызды бірге тойлаңдар!
1 – ведущий (Павина Е.):
- Наурыз - Қазақстанда тұратын халықтардың жалпыхалықтық мейрамы. Наурыздың 22-сінде күн мен түн теңеледі, қыс өтіп, көктем келеді, тіршілік басталады. Ол тіршілік арқауы – тамақ. Малының қыстан аман шығуы, оның өсіп-өніп төлдеуі. Ата-бабамыз үлкен мейрам – Жаңа жыл болып саналған жыл басы – Наурыз баба халқымыздың салтында ойын-күлкінің көркі мен сәні. Осы бүгінгі Наурыз мерекесіне арналған біздің шарамызды ашық деп жариялаймыз.
2 – ведущий (Изотов Р.):
- Наурыз – это традиционный праздник многих народов Востока, пришел к нам из глубокой древности. По календарю древних кочевников каждый год делился на две половины – лето и зиму. Началом года считался месяц Наурыз, когда пробуждалась от зимнего сна природа, скот приносил приплод, разнообразней становилась пища, менялся характер сезонных работ. Именно на этот месяц приходился день весеннего равноденствия, ставшим днем Великого праздника.
И сегодняшнее наше мероприятие объявляю открытым.
Сегодня мы познакомимся с некоторыми казахскими традициями.
3 – ведущий (Якубовский В.): Наурыз тойы – береке,
Наурыз тойы – жыр-аңыз.
Қызыл дулы мереке,
Қызық думан құрамыз.
Күн әкелген жыл керім,
Күллі дүние жайдары.
Желкілдетіп гүлдерін,
Жер-Анамыз жайнайды.
Наурыз – шаттық әніміз,
Салтанатты сәніміз,
Ән салып жас-кәріміз.

1 – ведущий (Павина Е.): Ұлыс күні кәрі-жас,
Құшақтасып көріскен.
Жаңа ағытқан қозыдай,
Жамырасып көріскен.
Сақтай көр деп терістен,
Кел таза бақ, кел десіп,
Шалдар бата беріскен.
2 – ведущий (Изотов Р.):
- Дәстүр – жақындастырады да, араластырады да, біріктіреді. Дәстүр ата-бабадан қалған дәстүрлі және рухани мәдениетті бойына сіңіреді. Қазақта мынадай аталы сөз бар: «Қазақтың ата салған жолы бар, ене пішкен тоны бар», «Ата көрген – оқ жанар, ана көрген – тон пішер» деуінің мәні бұрынғыдан қалған. Жол-жорасын, әдет салтын бастылыққа алудың міндеттілігін білдіреді.
3 – ведущий (Якубовский В.):
- С празднованием Наурыза в разных странах связано много обычаев, традиций, обрядов. Своеобразно встречали и праздновали Наурыз у казахов. Особыми в этот день были приветствия друг с другом. Издавно считалось также, каким будет первый день года, таким будет и весь год. И чтобы год был щедрым на урожай, на дожди разную посуду наполняли пшеницей, овсом, а также молоком, шубатом, родниковой водой.
1 – ведущий (Павина Е.):
- Символом прадника Наурыз является Наурыз-көже. Он символизирует переход от зимней калорийной пищи к летней витаминизированной, к более легкой еде. В состав Наурыз-көже обязательно входит мясо, которое означает отказ от тяжелых зимних блюд, белый айран (кефир) или курт. Вообще, белый – это «ақ жол, белая дорога». Обязательное добавление круп означает будущий урожайный год. Налитый Наурыз
- коже надо доесть до конца. Это означает, что год будет сытным.
2 – ведущий (Изотов Р.):
- Одна из традиции казахского народа – это шашу, когда бросают сладости гостям и хозяевам, это знак радости, счастья.
Выходят чтецы:
1. Салт-дәстүрмен жарыса,
Қайта құрып жаңаша,
Жарыса өнер көрсетіп,
Той тойлайық жаңаша.
2. Сегодня везде и всюду,
Все люди казахской земли
Встречают прекрасный праздник –
Праздник весны – Наурыз!
3. Наурыз – это праздник на лицах
Это праздник даров и щедрот.
День деньской от души веселится
Хлебосольный открытый народ.
Молодежь наряжается в маски
Но за ними не кроется зло.
Наурыз – продолжение сказки,
От которой на сердце тепло.
- Ребята, к нам в гости пришел Қыдыр ата. У казахов пожелание взрослого, почетного человека называется «бата». Когда молодые люди просят бата у аксакалов, принимающие бата должны держать ладони «лодочкой» , чтобы оно не разлетелось и не рассыпалось, а затем говорят «Аллах акбар», касаются ладонями лица.
- Мы просим благословение, достопочтенный Қыдыр-ата.
Қыдыр-ата: Күніміз ұлысты болсын,
Жеріміз ырысты болсын,
Жаңа жыл бақыт жылы болсын,
Малың тоқ,
Уайым-қайғың жоқ болсын,
Көген толы қозы,
Желі толы құлын болсын,
Малың базарлы,
Ұлың назарлы,
Қызың ажарлы болсын!
Чтобы не было ни у кого невзгод,
Чтобы достаток поселился в каждом доме,
Чтобы у детей Ваших было хорошее будущее,
И солнце обогревало всех своими лучами,
Әумин!

Дети все говорят: - Әумин!
- Ребята, я не один пришел, я с внуком пришел. Вот он мой внук – Жас Наурыз. А я уже стар, сильно устал. Хочу отдохнуть. Жас Наурыз хотел бы задать вам несколько вопросов.

Сұрақтар:
1. Қазақстанда нешінші жылдан бастап Наурыз тойланады? – 2009 жылдан бастап
2. Наурыз мейрамы ненің белгісі? – көктемнің мерекесі, табиғаттың жаңаруы
3. «Ұлыстың ұлы күні» ұғымы нені білдіреді? – халықтың ұлы күні
4. Наурыз мерекесіне ең басты тағамды айтыңыз. – наурыз көже
5. Ол неше түрлі тағамнан жасалады? – 7 түрлі: арпа, бидай, күріш, су, қара бидай, сүт, ет, май
6. 7 түрлі тағам нені білдіреді? – қуаныш, сәттілік, денсаулық, жылдамдық
7. Қазақтың дәстүрлі үйі қалай аталады? – киіз үй
8. Киіз үйдің жоғарғы бөлігі қалай аталады? – шаңырақ
9. Наурыз мерекесін қалай қарсы алады? – адамдар бұлақтарды тазалайды, ағаш отырғызады, үй жинайды, әр түрлі тағамдар дайындайды
10. Бұл мерекеде қандай ойын-сауықтар ұйымдастырылады? – өлең айтады, би билейді, ақындар сайысын өткізеді, әр түрлі ойындар ойнайды
11. Қазақтың ұлттық ойындарын атап шығыңдар – бәйге, қыз қуу, алтыбақан, жамбы ату, аударыспақ, теңге алу, көкпар, қазақша күрес
12. «Айтылған сөз - ...» мақалдың жалғасын табыңдар, аударыңдар. Орыс тіліндегі баламасын айтыңдар. - «...атылған оқ», «Сказанное слово,как выстреленная пуля», «слово – не воробей, вылетит, не поймаешь»
13. Наурыз көжеден ауыз тию қандай ұғымды білдіреді? - тоқшылық
14. Үш байлық – денсаулық, ақ жаулық, он саулық
15. Сүт пен ет ненің нышаны? – сүт – жаңа жылдың нышаны болса, сүр ет – ескі жылдың белгісі
16. Қазіргі уақытта адамдар Наурыз мерекесін қалай тойлайды? – қазіргі Наурыз мерекесі орталық көшелерде, орталық парктерде, алаңдарда тойланып, мыңдаған адам жиналады
- Молодцы, ребята. А теперь давайте посмотрим, кто из вас сильный и ловкий
Игры:
1. «Асық ату» - условия игры – выбивание асыков из круга.
2. «Ұшты-ұшты» - тот, кто ошибется выполняет любой номер: танец, стихотворение, песня.
3. «42 әріп»:
А – қазақтың ұлы ақыны;
Ә – тұңғыш оқулық;
Б – қазақтың батыры;
В – балалар көлігі;
Г – қалампыр ненің аты?
Ғ – Т. Мұсабаев кім?
Д – екі адамның бір-бірімен сөйлесуі;
Е – сүйкімді жануар;
Ё – шырша сөзінің аудармасы;
Ж – наурыз қандай сөзден алынған?
З – өте биік сөзінің аудармасы;
И – тігінші құралы;
Й – қоңыр түсті дәрі;
К – Наурызда не құрылады?
Қ – жылқының сүті;
Л – леп белгісі қойылатын сөйлем;
М – Наурыз ұлттық не?
Н – Наурыздың ырым асы;
Супер сауал (Ң) – шет елдің қай қаласында Абай атында көше бар?
Жас Наурыз:
- Балалар, сендерге көп рахмет.
Ведущая:
- Сегодня мы отмечали праздник Наурыз. Надеюсь, праздник всем понравился. Всего Вам доброго!
Все вместе:
- Ұлыстың ұлы күні құтты болсын!
Категория: Казахский язык и литература | Добавил: ruki (2015-02-08) | Автор: Мыспаева Гульмира Сапакызы E
Просмотров: 291 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Воскресенье, 2016-12-11, 4:44 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1476]
Школьный психолог [501]
История [697]
Опыт [473]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [219]
Мастер-класс [206]
Семья и школа [174]
Компьютер-бум [248]
Английский язык [771]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1142]
Химия [375]
Классному руководителю [627]
Биология [579]
Думаем, размышляем, спорим [92]
Казахский язык и литература [1764]
Краеведение [92]
Начальная школа [3913]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [355]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [290]
Экология [180]
Дошколенок [1494]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [441]
Мой Казахстан [228]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1158]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [518]
Немецкий язык [51]
Технология [282]
Самопознание [381]
Профессиональное образование [101]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [12]
Педагогические программы [4]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru