Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Сабақтың тақырыбы: Сүйінбай Аронұлы «Жақсы мен жаман адамның қасиеттері» Сабақтың мақсаты: а) білімдік: оқушыларды Сүйінбай Аронұлы туралы таныстыра отырып, өлеңнің мазмұнын меңгерту, өлеңнің идеясы мен тақырыбын түсіндіру; ә) дамытушылық: оқушының өз ойын ашық білдіруге, пікірін қорғай білуге, шығармашылық ізденісін арттыруға дағдыландыру, тұлғалық қасиеттері қалыптасқан өнегелі жеке тұлға қалыптастыру; б) тәрбиелік: өлеңді негізге ала отырып, оқушылардың бойына жақсы қасиеттерді қалыптастыруға, жаман қасиеттерден алшақ болуға, жақсы мен жаман қасиеттерді ажырата білуге тәрбиелеу. Сабақтың типі: аралас сабақ Сабақтың әдіс - тәсілдері: баяндау, сұрақ - жауап, талдау, мәнерлеп оқу. Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, кеспе қағаздар, жетондар, түсті қағаздар, т.б. Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру бөлімін өткізу 1) оқушылармен амандасу; 2) оқушы зейінін сабаққа аудару; ІІ. «Ұстазға тарту...» ойынының желісімен өтеді. 1. Арнау... 2. Үй тапсырмасын сұрау 3. «Шындық пен өтірік» 4. «Суреттер сөйлейді...» 5. «Жақсы мен жаман». (Жаңа сабақ. Өлең мәтінімен таныстыру. «Түртіп алу» стратегиясы.) 6. Автор туралы... 7. Сөзмаржан 8. Сөз асылы. (Өлеңді талдау жұмыстары) 9. Шығармашылық жұмыс. «Жақсыдан үйрен...» 10. Үйге тапсырма. Оқушыларды топқа бөліп отырғызу «Жасыл түс», «Қызыл түс» -Балалар, ертең қандай мереке? -Ұстаздарға қандай арнауларың бар? Т.б. 1.«Арнау...» 2. Үй тапсырмасын сұрау 3. «Шындық пен өтірік» Оқушыларға әңгіме оқып беріп, тақырыптың мәнін ашу. Интерактивті тақта бойынша жақсы мен жаман қасиеттерді көрсету. Ойтолғау. Оқушылар өз ойларын айтады. 4. «Суреттер сөйлейді...» 5. Жаңа сабақ. Сүйінбай Аронұлы «Жақсы мен жаман адамның қасиеттері» Өлеңді оқу, «Түртіп алу» стратегиясы (түсініксіз сөздердің астын түртіп қою) 6. Автор туралы... 1815 жыл Алатау бөктеріндегі Алматыға жақын Қарақыстақ ауылы Бұлақ деген жерінде туған. 13 - 14 жасында «Түс» деген алғашқы өлеңін жазады. 1852 жылы маусым айында Қырғыз ханы Орман атасы асында Сүйінбай мен Қатаған айтысады. Сүйінбай айқын басымдылықпен жеңеді. 1898 жылы 83 жасында дүние салған. Сүйінбай – ХІХ ғасырдағы Жетісудың ірі ақыны. Ол әділетсіздікке жаны қас, шындықты бетке айта алатын батыл, халықты тілімен қорғаған өткір сыншы. Айтыскерлігімен көрінген азамат ақын. Сүйінбай 1898 жылы қайтыс болды. Бірақ ақынның үлгілі, өнегелі шығармалары бүгінгі күнге дейін жас ұрпақтарды тәрбиелеп, дұрыс жолға бағыттайды. 7. «Сөзмаржан» Сөздікпен жұмыс Әмме жұрт- баршы, барлық, күллі Парқы – 1) бір нәрсенің екінші нәрседен айырмасы , ерекшелік 2) бір нәрсенің қадір-қасиеті, мәні. Көкірегі көр, көзі соқыр- білімсіз, санасыз Жалған - өтірік Жұғымды- сыйлы Сеңсең тон- марқайған қозының қырқылмаған өсскелең жүн терісінен тігілген тон. Миуалы ағаш- жемісі бар ағаш Іріткі салу- алауыздық тудыру, шырқын бұзу Ағаштың шаласы- отынның толық жанып бітпеген қалдығы Тана-екі жасқа жетпеген торпақ тайынша Серке-ел ағасы, беделді азамат Бөлке- пешке пісірілген төртбұрышты нан Балтаның ұңғысы- балтаның сабына киілетін қуыс жағы, қуысы 8. Сөз асылы. (Өлеңді талдау жұмыстары) - Ақын бұл өлеңінде адам бойындағы мінез құлықтарға үңіледі. Жақсы жамандықтың қоғам тіршілігінен және жеке адамның өмір ағымындағы іс - әрекетінен туып отырғанын анық айтады. Ол өмірдің басты тұтқасы – адамның адамға жақсылық жасауы деп түсінеді. «Алысты жақын етер, елімнің ағасындай» жақсылар жарық дүниеге ізгілік үшін келеді деген ой түседі. Жақсылық пен жамандықты салыстыра отырып, жақсы істің артықшылығын көпке әкелер пайдасын атаумен бірге, жаман істің енді жамандыққа ұрындыратынын, зиянды екенін көрсетеді. Бұл арқылы адам баласы қай жағынан алып қараса да, таза, адал, ар иесі болу керек деген қорытындыға келеді (оқушылар өз ойларын айтады). Шумағы :9 Тармағы: 38 Бунағы: 3 Буын саны: 11,12 Ұйқасы- қара өлең ұйқасы 2. Өлеңнен теңеу сөздерді тауып, дәптерге жазу. анасындай, баласындай, ағасындай, ағашындай, шаласындай, танасындай, аласындай, серкесіндей, еркесіндей, көрпесіндей, бөлкесіндей,, жыл құсындай, үңғысындай, тұрғысындай, жындысындай. Көркемдегіш құралдарды табу: Теңеу – ел - жұртының қамасындай, әмме жұрттың анасындай (ережесін айтқызу) Ауыспалы мағынадағы сөздер: көкірегі- көр, көзі- соқыр, миуалы алма, жүзы жылы, сөзі кесек, сөзі майда. Қорытындылай келе, осы өлеңде ақын не айтқысы келді? Сендерге қандай әсер етті? Жақсы қасиет: сөзіне сақ, жүзі жылы, сөзі майда, елінің ағасындай, жүзі жылы, жақсы , жыл құсындай , басшы серкесіндей т.б Жаман қасиет: көкірегі көр, өтірікші өсегі көп, кеудесі үлкен, сөзі кесек т.б Б) Талдау- табыс кілті /Өлеңнің бір шумағын сөз құрылысына талдау/ Жақ/сы жі/гіт ел жұр/ты/ның қа/ла/сын/дай, Жақ/сы ә/йел әм/ме жұрт/тың а/на/сын/дай Жақ/сы/ға еш/кім/нің де жат/ты/ғы жоқ Кө/ре/ді бә/рін/ де өз ба/ла/сын/дай 9. Топпен жұмыс орындау. «Ассосация» құру І - топ тапсырмасы: «Жақсы адамның қасиеттері». ІІ - топ тапсырмасы: «Жаман адамның қасиеттері». Оқушылар жұмыстарын қорғайды, қорытынды шығарады. 2 топ бірін-бірі бағалайды. 10.Шығармашылық жұмыс «Жақсыдан үйрен...» 11. Бағалау. 12.Үйге тапсырма: 1.«Жақсылық пен жамандық» тақырыбына шығарма жазу. 2. Өзіңе ұнаған шумақтарды жаттау | |
Просмотров: 961 | Комментарии: 3 | | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|