Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Начальная школа

Алтай аясында
3«А»сыныбы
Сабақ тақырыбы:
Иса Байзақовтың Алтай өлеңі
Сілтеме
3 сынып«Әдебиеттік оқу»оқулығы
Жалпы мақсаттар:
Алтай жерінің сұлу табиғатын оқушыларға ақын өлеңі арқылы таныта отырып,тіршілік табиғатымен,қадір-қасиетімен толық танысады,біреудің пікірін тыңдай білуге, шығармашылықпен жұмыс істей білуге үйренеді,
Мәнерлеп оқуға, сөйлеу мәдениетіне, өзінше ойын білдіруге, түсінгендерін өз сөздерімен айтуға талпынады,ойын,тілін дамытады, жаңа сөздер арқылы тіл байлығы артады.
Оқушылардың бойына ұлттық сезім қалыптасады, топтасып жұмыс жасауға дағдыланады,ұйымшылдыққа,табиғатқа деген құрметке, еңбексүйгіштікке тәрбиеленеді.
Күтілетін нәтижелер:
Өленді тиісті паузамен оқуды үйренеді, Мәтіндегі қиын сөздер, сөз тіркестері және көркем сөздердің мағынасын меңгере отырып тілдік қорын дамытады.Өленді түсініп оқи отырып,есте сақтап, талдай біледі, оқушы бойына ұлттық сезім қалыптасады
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Сабақтың әдісі: топтық жұмыс, тірек сөз тіркестері, шығармашылық жұмыс,
өз бетімен жұмыс.
Сабақтың көрнекілігі: Қазақстан табиғатының сұлу көрінісін бейнелейтін суреттер, топтық жұмыстарға парақшалар, қиын сөздер жазылған парақша, физикалық карта Пәнаралық байланыс: дүниетану,музыка
Сабақтың жүрісі:
I.Қызығушылықты ояту.

Негізгі идеялар
Алтай көрінісінің әсері
Алтай тауының әсемділігі
Алтайдың аңдары
Алтайдың кен байлықтары
Тапсырмалар:
Миға шабуыл (жұмбақтаршешу)
Топтық тапсырма. (Сұрақ-жауаптар)
І.Ұйымдастыру кезеңі
Сыныппен сәлемдесіп,
Психологиялық дайындық жасау: «Ақ тілек»
-Көңіл-күйлеріңіз қалай?
-Керемет! (қолдарын көтереді)
-Сабаққа дайындықтарыңыз қалай?
-Тамаша! (алақандарын шапалақтайды)
-Ынталарыңыз ше?
-Ғажап! (қолын көтереді)
-Ендеше,бастайық!
-О,о,о (Бас бармақтарын көрсетеді)

ІІ. Сынып ережесін құру
1.Тыңдай білу;
2. Сөзді бөлмеу;
3.Белсенділік;
4.Шығармашылық;
5. Сыйластық;
6. Бірігіп жұмыс істеу;
7.Түсіністік қарым-қатынас;
Бағалау критерийлерімен таныстыру: Смайлик арқылы бағалау
Топ басшыларын тағайындау
Ал балалар тақтаға қараңдаршы ненің суреттерін көріп тұрсындар?
Таулардың.
Ия балалар таулар Тарбағатай,Ұлытау,Қаратау,Алатау
1 – Тарбағатайтауы. Қазақстанның оңтүстік шығысы мен Қытай мемлекетінің аймағындағы орташа тау.Ең биік жері –Тастау шыңы 2992 метр. Таудың 80 пайызға жуығы ауыл шаруашылығына пайдаланады.

2 –Ұлытау тобы Қарағанды облысының аймағында орналасқан аласа тау.Ең биік жері-Әулие Ақмешіт. Қазақстандағы ескі таулардың бірі. Етегінде көктерек, аққайң өсетін орман кездеседі.Тау іші мен өзен жағалауларында сабаншы, қосаяқ, шұбар күзен, құлан, арқар сияқты жануарлар мекендейді. Бұталы өсімдіктер өседі.

3 –Қаратау тобы. Қазақ жерінде Қаратау атты таулар бірнешеу. Ең көлемдісі-Оңтүстік Қазақстан менЖамбыл облыстарының орталығындағы орташа тау. Ең биік жері- Мыңжылқыдағы Бессаз шыңы.

4–Алатау тобы Орталық Азиядағы Тянь-Шань тауының құрамында көптеген Алатау жоталары бар. Кіші Алматы шатқалында Медеу мұзайдыны, жоғарырақ, Шымбұлақ тау шаңғысы курорты бар.

Сәлемдесіп болғанан кейін,таулардың аттарымен топқа бөлу.
1-Тарбағатай тауы
2-Ұлытау
3-Қаратау
4-Алатау тауы

ІІ. Ал енді осылардың ішінен Мен мына тауға тоқталып кеткім келіп тұр Демек бүгінгі сабағымыздын тақырыбы «Алтай аясында» картаны пайдалана отырып,Алтай тауының көріністерін пайдалана отырып,түсіндіру.Алтай тауы Азия құрлығының орта тұсындағы үлкен тау. Тау беткейлері өте тік,құзды, шыңды,шатқалды,жартасты болып келеді. Таудың ең биік шыңы Ақтау (Мұзтау) оның биіктігі 4506 метр.Алтайдың Қазақстандық бөлігі төрт ауданға бөлінеді:Кенді Алтай,Таулы Алтай,Оңтүстік Алтай,Қалба Жотасы.
Алтай тауының асты кен байлықтарына бай.Мұнай,темір,көмір,алтын,күміс,қорғасын,қалайы,мыс,мырыш сияқты қазбалар мол.
Ендеше балалар сендерге Иса Байзақов ағамыз Алтай аясында деген өлең жолдаған екен. Бүгін біз сол өлеңді оқып, Алтай тауы жайлы көптеген мағлұматтар алатын боламыз.
Жаңа сабақ
Ал енді осы өлеңді жазған Авторы жайлы мағлұмат алайық.
а) Автормен танысу. Иса Байзақов(1900-1946 жылдар) Павлодар болысы, Ертіс ауданы, «Үлгілі» колхозында дүниеге келді.Ол – ақын, әнші, композитор. Әкесі Байзақ, шешесі Ғазиза сауықшыл, өнерпаз адамдар болған. Иса тоғыз жасқа келгенде шешесі қайтыс болып, өлеңші, әңгімеші әжесі Жанбаланың бауырында өседі. Жастайынан суырып салма ақындық, әншілік, домбырашылық өнерімен көзге түсті.Оның «Қойшының ертегісі», «Кавказ», «Ақбөпе» т.б. шығармалары бар.
Миға шабулы
Аясында- бауырында
Қиясында-биігінде
Өршіл-биікке құмар
Алқабында- айналасында

Енді 190-беттегі Алтай аясында деген өлеңіне қарайық.
Бірінші шумақты өзім оқып беремін де, талдаймын
Ал балалар ақын осы сөздерді өлеңде қалай суреттеді екен
Әр топқа бір шумақтан оқытып, талдатамын.
Балаларға оқытамын
ІV. Топтық тапсырма.
а) 1-топ екінші шумақты оқиды
ә)2-топ үшінші шумақты оқиды
б) 3-топ төртінші шумақты оқиды
в) 4-топ бесінші шумақты оқиды
СЕРГІТУ СӘТІ

Дәптермен жұмыс
Сөздік және тіл дамыту жұмыстары жүргізіледі.
Әр топ басшыларына бір сөзден оқытамын, түсініктерін сұраймын.
Аясында- бауырында
Қиясында-биігінде
Өршіл-биікке құмар
Алқабында- айналасында
Орғып-секіріп

V. Ойлан-топтас-талкыла.
ПОСТЕР Әр топқа түрлі түсті қағазға сұрақтар жазып таратамын.
1-топ –Алтай көрінісінің әсері
// аясына алады, көңілге күй оралады, сұлудай торғын киген бұлт//
2-топ –Алтайдың ұшар басы қандай?
// жібектей бұлт, бұлт жете алмаған, бұлттан өзге қона алмаған, айға шағылысыптұр, ақша қар ақ күмістей //
3-топ – Алтайдың аңдары
// бұғы, марал, киік, алқабында аю, қабан, қиясында өршіл киік, оңтүстік даласында құлан, шөл даласында елігі мен ешкісі//
4-топ – Алтайдың кен байлығы
//күміс, алтын, мырыш, қорғасын, титан, магни//
Әр топ өздерінің жазғандарын оқиды // бір бала бір сөйлемнен//
Алтай тауында көптеген аңдарғана емес көптеген өсімдіктердің түрлері де бар.Қызыл кітапқа еңген аңдар мен өсімдіктер бар. Олар азайып бара жатқан соң қорғауға алынған.Саяхатшылар тауға демалысқа шыққанда от жағады оттарын өшіріп кету керек.Қалдық заттарын тастамай жинап қоқыс жәшігіне тастау керек.
Өзендері мен көлдері: Алтайдың ең басты өзені – Ертіс. Оған Кендірлік, Күршім, Бұқтырма, Үлбі т. б өзендер құяды.
Алтай көлге бай. Бұқтырма, Жайсан, Тұранғыкөл, Марқакөл. Ең үлкені Жайсан (ауданы 5510км кв)
Алтай тауында 328 мұздық бар. Жалпы ауданы 89, 6 км кв

Өсімдіктері мен жануарлары: Орман алқаптарында: май қарағай, бал қарағай, шырша, самырсын.
Жануарлары: аю, қабан, бұғы, таутеке, қар барысы мекендейді.

ІХ.Ойқорыту:Топтар табиғатқа байланысты мақал – мәтелдер арқылы ойларын қорытады, және ТАНГРАМ ойыны арқылы оқушылардың ойын тиянақтау.
Табиғат туралы мақал-мәтел, жұмбақ айт

1.Тауды көргенде адамның көңіл-күйі қандай болады?

2.Ақын Алтай тауының көрінісін суреттегенде қандай көркемсөз тіркестерін қолданды?
3.Ақша қарды неге теңейді?
4.Осы өлеңге қандай әуен таңдар едің?
5.Алтай аясында қандай аңдар мен хайуанаттар мекендейді?
6.Таудың сұлулығын неге теңейді?

Үй тапсырмасы:
Өлеңді мәнерлеп оқып,сабақта жазған сызбалары бойынша мазмұнын әңгімелеп беруге дайындалып келу.

Бағалау.Оқушылар алдарындағы бағалау парақшаларындағы бағалардан қорытынды баға шығарады. Сабақ барысындағы басқа тапсырмалар бойынша әр жұмыс бағаланып отырды.

Рефлексия.
Оқушылар сабақтан алған әсерлерін қызыл, сары, жасыл жапырақтар арқылы білдіріп тақтадағы Даналық ағашына жапсырады.

Тыңдағандарыңызға рахмет.
Категория: Начальная школа | Добавил: Марка (2015-03-20) | Автор: Алтай аясында E
Просмотров: 1585 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пятница, 2024-04-26, 8:45 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1611]
Школьный психолог [547]
История [783]
Опыт [554]
Научная кафедра [234]
Воспитание души [262]
Мастер-класс [251]
Семья и школа [201]
Компьютер-бум [271]
Английский язык [874]
Великие открытия [30]
Университет здоровья [142]
Математика [1278]
Химия [406]
Классному руководителю [701]
Биология [612]
Думаем, размышляем, спорим [113]
Казахский язык и литература [1894]
Краеведение [108]
Начальная школа [4177]
Беседы у самовара [26]
Мировая художественная культура [49]
Новые технологии в обучении [409]
Сельская школа [84]
Профильное обучение [89]
Демократизация и школа [34]
Физика [323]
Экология [198]
Дошколенок [1768]
Особые дети [330]
Общество семи муз [66]
Школа и искусство
Уроки музыки [668]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [494]
Мой Казахстан [248]
Школьный театр [84]
Внеклассные мероприятия [1275]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [107]
ИЗО и черчение [233]
Физическая культура [591]
Немецкий язык [61]
Технология [321]
Самопознание [445]
Профессиональное образование [133]
Школьная библиотека [93]
Летний лагерь [26]
Дополнительное образование [70]
Педагогические программы [24]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru