Главная » Статьи » В помощь учителю » Дошколенок |
Жунусбаева Куралай Муратхановна , Семей қаласы, « Бақыт шағын орталығының» музыка жетекшісі «Музыка арқылы тұлға санасының дүниетанымын ояту» Өнердің барша саласы секілді музыка да адамдардың жасампаз бейнесін көрсетуге бағытталады. Тәлім-тәрбиесі мол әндерді үйреніп, термелерді тыңдау арқылы оқушылардың музыкалық – эмтетикалық білімдері кеңейеді. Көркемсөз өнерімен еркін сусындап, өлең мен жырды, ән мен күйді рухани азық етіп өскен бала тіл өнерін қадірлеуге тәрбиеленеді. Тәрбиеленушілерге музыкалық білі берудің негізіг мақсаты – ұлттық музыкамызда еркеше орын алатын ән мұрамыздың айтылуын үйреніп, ондағы тәлім-тәрбиеге қатысты ойдың мазмұныны ашу болып табылады. «Туғанда дүние есігін ашады өлең, өлеңмен жер қойнына кірер денең» деп Абай атамыздың жырлауы ән- әр адамның ақыл-өрісінің негізі деуге болар еді. Сондай-ақ балдырғандарды музыкалық асапаптармен таныстыру да - олардың қазақ ұлттық өнеріне деген сүйіспеншіліктерін қалыптастырады. Ән өнерінің, әуен саздың тірегі музыкалық аспаптар қашан да жоғары бағаланады. Сондай-ақ, әр ұлттың өз ұлттық аспаптары болады. Музыканың орындалуы да осыларға байланысты. Қамыс сырнай, қос сырнай аспаптары қазақтың басқа да үрлеп тартатын аспаптарынан өзгеше болып келеді. Ойнағанда түтікшенің тесігін тілмен жауып, сондай-ақ ерінді ілгері-кейін созу арқылы үнінің жоғарылығын өзгертуге болады. Оның диапазоны қысқа шағын болып келеді. Оны тәрбиеленушілерге визуалды түрде көрсеткен өте қызықты. Қазақ халқының небір ән-күйлері мен жыр-дастандары кейінгі ұрпаққа домбыра рақылы жеткен. Домбыра көп ішекті және ек ішекті болады. Екеуі де ұқас, мойны қысқа, пернелері жылжымалы болып келеді. Ән мен жыр, терме, күйлер тәрбиеленуші санасына нұр құйып, ұлы адамдардың ақылын мәңгі жадыларында сақтауға көмектеседі. Қазіргі кезде білім берудің мақсаты - жанжақты, білімді, өмір сүруге бейім, өзіндік ой талғамы бар, адамгершілігі жоғары, қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру. «Тәрбие бұл біреудің біреуге ықпалы» деп Лев Толстой айтса, Константин Ушинский «мұғалім -зор тұлға, ол күннің құдіреті, сәулесі сияқты» деп толықтырды. Ендеше оқу, тәрбие үрдісінде мұғалімнің ролі ерекше. | |
Просмотров: 882 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|