Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Семей қаласындағы №7 мектеп-лицейінің қазақ тілі және әдебиет пәнінің мұғалімі К.Е.Рахимбаева Суретпен жүргізілетін жұмыстың алатын орны ерекше Балаға тіл үйретуде көрнекіліктің алатын орны, оның мәні туралы белгілі педагог К.Д. Ушинский былай деген болатын: «Учите ребенка каким-нибудь пяти неизвестным ему словам, и он будет долго и напрасно мучиться над ними; но свяжите с картинками двадцать таких слов и ребенок усвоит их налету. Вы обясняете тому же ребенку сложную картину, и он вас понимает быстро. Попробуйте одно и то же происшествие рассказать двум детям, одинаково способным; одному по картинкам, другому без картинок, и вы оцените тогда все значение картинок для ребенка». Проблемалық тақырыбым: «Сурет арқылы оқушылардың сөйлеу, көру, есте сақтау, тану қабілеттерін арттыру» болғандықтан. Әр сабағымда суретпен жұмысты түрлендіріп оқушылардың белсенділігін арттыруға көңіл бөлем. Көрнекілік құралдың түрі, көлемі сабақтың тақырыбына байланысты. Суретпен жұмыстың тиімділігі. 1. Бала негізгі тақырыптан ауытқымайды, өйткені сурет өтілген тақырыппен байланысты. 2. Тақырыпты түсіндіруге мұғалім көп қиналмайды. 3. Оқушылардың жаңа тақырыпты меңгерулері жеңіл болады. 4. Оқушылардың қазақ тілін оқуға деген ынтасы артады. 5. Тіл дамыту жұмысы барлық бағытта жүреді. 6. Сыныпта барлық оқушы жұмыс істейді, бос бала болмайды. Мысалы мына тапсырмалардың көз дейтін мақсаты үндесе және деңгейлеп оқыту барысында оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, ауызекі тілде сөйлеу мәдениетін дамыту. ∆ Кім? не? сұрағына жауап бер. Ай, бүршік, үйрек сөзіне сөз тіркесін жаса. Үш суретке сөйлем құра. 1. Реттік сан есімнің жұрнағын қосып жаз. Ал мына тапсырманы орындай отырып оқушы – адамның дене мүшелерін дұрыс атап, олардың атқаратын қызметтерінен мәлімет ала отырып, сын тұрғысынан ойлау, көру, сөйлеу тану қабілеттерін арттыру мақсатында беріледі. - Екі көзің не үшін керек? - Жақсыларды көру үшін - Екі қолың не үшін керек? - Елге көмек беру үшін керек - Құлақ деген не үшін керек? - Ақыл кеңес тыңдау үшін! Мына тапсырманы орындай отырып оқушылар оқулықтан алған білімдерін толықтырады. Көкөністерді, жеміс-жидектерді ажырата білуге, дұрыс атауға, сөздік қорындағы сөздерді дұрыс пайдалана білуге, көріп отырып сөйлеу, есте сақтау қабілеттерін дамытады. Сәулеге себетке жемістерді ретімен салуға көмектесіңдер. Сурет арқылы жұмыс түрлері өте көп. Тек мұғалім орынды пайдалана білсе қазақ тілін меңгеруге тигізер көмегі мол. 1. Суретке қарап ат қою. 2. Сөз тіркесін жасау, сөйлем құрау. 3. Суреттегі заттарды атау. 4. Мазмұнды суреттер арқылы әңгіме құрау. 5. Шағын оқыған әңгімелерін сурет арқылы беру. 6. Сурет арқылы грамматикалық тапсырмалар орындау. 7. Суретті сөздік жұмыстарын істеу. 8. Суретті алфавит арқылы әр түрлі тапсырмалар беріп оқушыларды қисынды, сын тұрғысынан ойлауға машықтандырып жылдамдыққа, тапқырлыққа баулуға болады. | |
Просмотров: 6637 | Комментарии: 1 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|