Главная » Статьи » В помощь учителю » Опыт |
«Басқаларды үйрете жүріп біз өзіміз де үйренеміз» Сенека Луций «Адамзат қоғамын алға апаратын құдіретті күш – білім» дегендей, қазіргі кезде егемен елімізде білім берудің жаңа жүйесі жасалып, әлемдік білім беру кеңістігіне енуге бағыт алуда. Осыған байланысты 2011 жылдың 1 желтоқсанында Педагогикалық шеберлік орталығының филиалдары Астана, Көкшетау, Өскемен, Семей, Талдықорған қалаларында ашылды. Бұл орталықта еліміздің барлық отандық және шетелдік тәжірибені таратуға қабілетті мықты педагогтар шоғырланған. Оның дәлелі ретінде Г.С. Сапарованың басшылығымен Семей қаласы филиалының педагогикалық шеберлік орталығы тренерлерінен екінші (негізгі) деңгей бойынша тәлім алдық. Екінші деңгей бағдарламасы мазмұнының екінші бағытында көрсетілгендей мұғалімнің құзіреттілігін жетілдіру және өз әріптестерінің кәсіби дамуына ықпал етуі үшін оны коучинг және тәлімгерлік тәжірибесін қалыптастыру сияқты өзара байланысты үдерістерге көңіл бөлуі туралы айтылған. Біздің мақсатымыз бағдарламада айтылғандай әріптестерімізге коучинг сабақтары арқылы курс мазмұнын түсіндіріп, сонымен қатар бағдарламаның жеті модулінде көрсетілген жаңа әдіс-тәсілдерді тарату еді. Мұғалімге арналған нұсқаулықта негізгі материал тиісті сабақта қарастырылатын жеті модульге сараланған. Осы жеті модульде қарастырылған идеялар сабақта пайдаланылатын жекеленген стратегиялар мен тәсілдер сияқты өзара байланыста болады деп сипатталған. Коучинг пен тәлімгерлік санаттары ұқсас қызмет түрлерін сипаттау үшін әдетте синоним ретінде қолданылады, осыған байланысты осы санаттардың мағыналары араласып кетуі ықтимал. Коучинг - (ағылшын coaching) сөзбе-сөз аудармасы – тәлім ету, дайындау, жаттықтыру. Бұл – әріптестердің (коуч пен әріптесі) құпия, белсенді және жасампаз өзара әрекеттестік үдерісі. Оның барысында қолданыстағы оқыту тәжірибелерін бірлесіп ойластыру, идеялармен алмасу, коуч тарапынан рефлексивтік диалогқа тарту негізінде екінші мұғалім өз жұмысының жекелеген салаларын жетілдіру, оларды тереңірек дамытып, анағұрлым жоғары сапалық деңгейге көтеру және іске асыру жөнінде шешім қабылдау мақсатында кәсіби білімін, игерген дағдылары мен тәжірибесін жетілдіреді. Коучинг үдерісі тәлім алушының мүмкіндіктерін ашуға бағытталған. Осы мақсатқа жетуде әріптестерімізді өздерінің кәсіби әлеуетін арттыруға арналған идеялармен және тәсілдермен қамтамасыз етуге тырыстық. Тәжірибелі мұғалімдерге өздерінің оқыту тәжірибесін жақсартуға көмектесе отырып, болашаққа деген көзқарастарын дамыту үшін оларды бағыттап және белсенді ынталандырып отыруға ықпал жасадық. Коуч ретінде бес ұстанымға сүйене отырып коучинг сабақтарын өткізудік: 1. Мұғалімдердің кәсібилігін жетілдіру мақсатында тренингтер қажет. 2. Коучинг сабақтары мектеп мұғалімдерінің дамуы мен жетілуіне көмек көрсетудің айтарлықтай тиімді тәсілі болуы тиіс. 3. Оқыту мен оқу тәжірибесіндегі болмашы қадамдар мен өзгерістер сыныптағы жағдайды айтарлықтай өзгертуге қабілетті. 4. Коучинг сабақтарында ұсынылған әдістер мен тәсілдер оқыту мен оқудың қозғаушы күшіне айналдыру 5. Коуч бір жолға сүйенбей үнемі ізденіс үстінде болуы қажет. Коучинг үдерістерін жүйелі жүргізу арқылы өз мектебімде білім беру жүйесіне өзгеріс енгізуге ат салысудамыз. Коучинг сабақтары жылдың басында өз жоспарымызға енгізіп өткізілу үстінде. Коучинг тақырыптары қатысушы мұғалімдердің кері байланыстары арқылы таңдалып өткізілді. олар: сындарлы оқытуда негізделген жеті модул, орта мерзімді жоспар құру және "Lesson Study" үдерісі тақырыптарында өткізілді. Жыл басынан коучинг сабақтарына жүйелі түрде мектебіміздің 36 мұғалімі қатысуда, олардың ішінен 18 мұғалім өз іс -тәжірибелерінде қолдануда (1 кесте) 1 кесте ![]() Жаңа әдіс-тәсілдерді өз іс-тәжірбиелерінде қолданып жүрген мұғалімдердің сабақтарын бақылай келе сындарлы оқыту модулдерінің қолданылу деңгейін анықтадық (2 кесте) 2 кесте ![]() Әріптестеріміздің іс-тәжірибесін, кәсіби білімін жетілдіруіне көмек көрсету үшін коучингтердің тиімділігі бар екендігіне көз жеткіздік. Коучинг сабақтары арқылы мұғалімдерге жаңа әдістерді үйрете отырып, бағыт-бағдар беріп олардың кәсіби жұмыстарында оқушыларға нақты және жан-жақты білім беруіне үйретіп дағдыландырамыз. Сондай мұғалімдерден білім алған әрбір жеткіншектен қоғам құрылады. Ал, біздің мақсатымыз сыни тұрғыдан ойлай отырып, өз ойын ашық жеткізіп, алған білімдерін алдағы өмірінде қолдана алатын мінсіз оқушы тәрбиелеу ![]() ![]() ![]() Екінші (негізгі) деңгей тыңдармандары №38 мектеп-лицейінің мұғалімдері Масалимова Д.М. Кенжебаева А.С. | |
Просмотров: 12688 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|