Оңтүстік Америка елдері. Сабақтың тақырыбы: Оңтүстік Америка елдері. Сабақтың мақсаты:Оқушылардың пәнге қызығушылығын,ынтасын,білім деңгейін арттыру және оларды қосымша ізденуге,ой туғызуға жетелеу,жаңа сабақты ұқыпты тыңдауына,ой өрісін дамытуға ықпал ету,достық пен татулыққа баулу. Сабақтың көрнекілігі: Дүние жүзінің саяси картасы,суреттер,Оңтүстік Америка елдерінің рәміздері,кескін карта,атлас,қима қағаз,магнитафон,би. Сабақтың әдісі: баяндау,көрсету,іздендіру,әңгімелесу. Пән аралық байланыс:тарихпен,музыкамен. Сабақтың типі:жаңа сабақты меңгеру. Сабақ жоспары II. Ұйымдастыру кезеңі. 1) Тақтадағы кескін картаға Оңтүстік Американың физикалық обьектерді түсіру. 2) Лото “Оңтүстік Америка” құрастыру 3) Cөзжұмбақ “Табиғат зона” Сұрақтар: 1.Жағалы көл 1.Оң саваннаның өсімдігі 2.Бразилия саваннасы қалай аталады 2.Ориноко саваннасы 3.Ең ірі су шошқасы 3.Анд тауының эндемик түйетұқым жануар 4.Ең кішкентай құс 4.Мәңгі жасыл ылғалды орман 5.Гилея деп қандай зонаны атайды 6.Ла Плата жазығы қандай табиғат зонада 7.Тәтті картоп Т А Б И Ғ А Т З О Н А Сұрақтар: 1.Жағалы көл 1.Оң саваннаның өсімдігі 2.Бразилия саваннасы қалай аталады 2.Ориноко саваннасы 3.Ең ірі су шошқасы 3.Анд тауының эндемик түйе тұқымдас 4.Ең кішкентай құс жануар 5.«Гтлея» деп қандай зонасы атайды 4.Мәңгі жасыл ылғалды орман 6.Ла Плата жазығы зонаны атайды 7.Тәтті картоп Жаңа тақырып Физикалық және саяси картаға қарап, қалай елдерді орналастыру жағынан топтастыруға болады? - Анд елдері және жазық елдеріне ажыратуға болады Анд елдері: Шығыстағы жазық елдер: Колумбия Венесуэла Эквадор Гайана Перу Парагвай Боливия Уругвай Чили Суринам Аргентина Бразилия, т.б. - Оңтүстік Американың халқының саны? 320 млн.адам. Осы елдер таулы аймақта орналасқан сол себепті мұнда жиі жер сілкіну және жанартау атқылау болып тұрады. Мемлекеттерге сипаттама беру. Анд таулары ертеден үндістер тұрып дамудың жоғарғы сатысына көтіріліп инктер империясын құрған. «Камаюры» - ең ежелгіхалық, ну орманда тұрады. Ерлер ашық сырға және бас киімдерін тотықұс қанатынан жасайды. Перу-ежелгі өркениет елі, Оңтүстік Американың «археологиялық мұражайы» деп аталады. Мұнда Титикако көлі, 60 %орман алып жатыр. Осындағы тұрғындар уру деп атайды. Олар тростиковый қайық арқылы жүзіп жүреді. Колумбия-асыл тастарға бай ел, 90%изумруд тастар осы елде өндіріледі. Эквадор-банан өсіріледі.. Чили-ең ұзын және сопақ ел. Мыс өндіруден 1-ші орын алады. Жазықты елдер Венесуела- мұнайға ең бай ел. Маракайбо көлі. Аргентина- испан тілінен “argentum” аударғанда күміс. Испандықтар ойлаған осы жер күміске бай, бірақ олар қателескен. Аргентинаның байлығы жайылымды жер сондықтан ірі қара өсірумен көзге түседі. Малшыларды “гуачо” деп атайды. Бразилия- көлемі жағынан ірі бес елдің қатарына кіреді. Кофе өсірудің 1-ші орын алады. Бразилияда жыл сайын дүние жүзінде әйгілі бес күндік карнавал өтеді,негізгі мейрам Рио-де Жанейро қаласында болады. -Балалар, ежелгі халық Оңтүстік Американың кімдер? Оларды кімдер солай атап кеткен. Жаңа сөздерді меңгерту ойын телефон арқылы; митистер, мулаттар, самбо, креолдар. Оңтүстік Америка халқы көпшілігі латын тілдеріне жататын испан және португал тілдерінде сөйлеседі. Сондықтан орталық Америкамен бірге Латын Америкасы деп аталады. Қай елді басына киіп жүреді? -Панама деп аталатын бас киімдер қалыптасқан қағидаларға қарсы Панама мемлекетінде емес, Эквадор дайындалады. Ал Панамада олар сатылады, осыдан барып оның аты шыққан. Сапалы панама қанша умаждаса да, бүктеседе өз қалпын жоғалтпайды. Нағыз панаманы хипихапа өсімдігінің жапырағынан тоқиды. Бұған үш ай уақыт кетеді. Қорытынды; Оқулықтың 168 беті. Картаға қарап қандай елдер мұхитқа мүмкіншілігі жоқ байқа. Қазақстан мен Оңтүстік Америка халықтарының қандай ортақ мүдделерін көруге болады .Үй тапсырмасы: параграф 43, кескін карта. Т
|