Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Воспитание души

доклад
Отбасылық-қоғамдық тәрбие мәселелерінің құндылығы

Бiлiм беру жасындағы баланы тәрбиелеу - жалпы тәрбие үрдiсiнiң ең негiзгi кезеңi. Сондьқтан мұғалiм алдымен жалпы тәрбие үрдiсiнiц теориясы мен жетекшi идеясын және бiлiм сатысындағы оқушылар­дьң жас ерекшелiктерiн, соған орай балаға педагогикальқ қолдау көрсетуді қатар бiлуi тиіс.
Тәрбие - бұл өмiрлiк шығармашылық.
Сондықтан мұнда бала бейнесi, адам бейнесi деген ұғымдар педагогикада соңғы жылдарға дейiн өз мәнінде әр қырынан айтылмай келедi. Бiз баланы тәрбие субъектiсi емес, объектiсi peтiндe қарадық. Тек соңғы жылдары ғaнa oғaн субъектi ретiнде мән берiлуде және оньң өзегi болып табылатын басты қасиеттер мен сапаларды айқындаyға ұмтылыстар жасалып келеді.
Шығыетың ғулама ғалымы Әбу-Насыр ­әл-Фараби: «Жас жеткiншектерiңiздi көрсе­тiңiз. Мен сiздердiң болашақтарьңызды айтып берейiн»,- деп айтқан болса, тәрбие жөнiнде «Aдамғa ең алғаш бiлiм емес, тәрбие берiлуi тиiс, тәрбиесiз берiлген бiлiм адамзаттьң қас жауы»-- деген екен.
Бала тарбиесi ең алдымен отбаеындағы ата-анасыньң ықпалымен жузеге асырылып, қоғамдық тәрбиемен ұштасып жатады. «Әкеге қарап ұл өсер, шешеге қарап қыз өсер» деген халық даналығына мән беретiн болсақ, мектеп табалдырығын аттаған баланың бойында әке мен шешеден берiлген «сүтпен бiткен мiнездiң» берiк негiзi қалыптасқан. өйткенi, әр дәyipдe, әр кезеңде ата-ана арман-мақсаттарын ертеңгi мурагерлерiнiң тәлiм-тәрбиесiне негiзделген саналы тiршiлiгiмен тығыз байланыста қараған. «Ұяда не көрсең, ұшқанда соны iлесiң» деген мақалдың түп-төркiнi осында. Өйткенi «Адам ұрпағымен мьң жасайды» деген халықта тұжырым бар. Атаның батасы, әженiң aңгiмeсi, әкенiң тәлiмi, шешенiц өнeгeсi - бала тәрбиесiндегi ықпалы зор халықтық мұра. Мектепте берiлетiн бiлiм және тәрбие негiзi де осы мұра.
Алтын бесiк - отбасы болса, алтын ұя ­мектеп. Олардьң алтынға бағалануы неде? екeyi де қасиеттi әpi қастерлi. Өйткенi, отбасы адамды дүниеге әкелiп, қалыптаетырып,жетiлдiрiп жатса, мектеп пен қоғам ақылы мен бiлiмi, тажiрибесi азаматтық құндылықтармен толыеқан, жан-жақты жетiлген, өз бетiмен өмip сүруге бейiм азамат тәрбиелеп шығарады.
Бұл eкi ортаньң да мақсат-мүддесi ортақ, мiндетi - бiреу. Сондықтан бiлiмді ­игерту мен тәлiмi мол тәрбие беру iei ата-ана мен оқытушыларды бiрдей толгандыруы тиiс. Ортадағы жас ұрпақтьң жарқын болашағы үшiн жасалатын еңбектiң маңыздылығы екі жақтьң балаға сүйiспеншiлiгiнде.
Мейiрiмiн бiлдiрiп, жүрек жылуын жеткiзуге уақыт қажет секiлдi көңiл бөлмей журген ата-аналар қаншама. Мұндай бала аялы алақан қызуын басқадан iздейтiнiн, әcipeсe мұғалiмнен кyтeтiнiн тәжiрибе көрсетiп жүр.Сондықтан да отбасьньң - қоғамдық бағытта тәрбиелеу, яғни жеке тұлғаньң рухани - адамгершілігін дамыта отырып тәрбиелеу мәселесi бүгiнгi күннiң өзекттi мәселесiне айналып отыр.
Болашақ ұрпақтың бiлiмдiлiгi мен тәрбиелiлiгi әлемдiк өркениетке жетер бағыт­тағы Қазақстан Республикасының гүлденуiне кепiлдiк болар бiрден-бiр жолы.
Ой салып қараған адам, бүгiнгi балалар мен бүлдiршiндердiң кyнi ертең ержетiп, елдiң тұтқасын ұстар азаматтар болатынына еш күмән тудырмас.
Бала тәрбиесi ана сyтiнeн басталып, өмip бойы дамып жетiлiп отыратын құбылыс, ал отбаеынан жақсыны да, жаманды да бойына сiңiредi. Әсipeсe, балаларды кiшкентай кездерiнен бастап тазалыққа, ұқыптылықа, еңбексүйгiштiкке, үлкендерге сый-құрмет көрсетуге, өздерiнен кiшкентайларға қамқор бола бiлуге санасын әбден қалыптастыру ата ­ананың басты міндеті болып саналады. Сонымен қатар бала бойын тәрбие нәрiмен сусындату-ежелден келе жатқан тәрби құндылықтарының ең бастысы. Баланың терiс мiнезiн үнемі қадағалап, түзету-қоршaған ортаның, яғни ата-ана, мектеп және қоғам міндеті.
Бугiнгi таңда әр мектептiң басты мақсаты - Eгeмeндi елдiң ұлтжанды азаматьm тәрбиелеу. Ол үшiн мектеп-оқушы-ата-aна арасындаrы байланыс пен қоғам қауымдастығын құру арқылы Адам-Азамат бағытында үйлесімді жұмыс жүргізуіміз керек.
«Бiрлiк түбi - тiрлiк> деген қағидаға сүйене отырып қана мақсатымызға қол жеткiзе аламыз.
Бiз өзiмiздi бұрынғыларға қарағанда қанша бiлiмдi, қанша озьқ, қанша бiлгiр сaнaсaқ та, бәрiбiр бiздiң түп-тамырымыз ата ­бабалар мұрасында жатыр. Сондықтан да отбасының-қоғамдық тәрбие негiзi халықтық педагогикаға негiзделген болу керек. Қазақ бабамыздьң әрбiр сөзi бекерге айтылмаған eкeнi тәрбиенiң кез келген сатысында дәлелденiп жатады. Нақты тоқталып өтсек, қазақтың тыйым сөздерi тұнып тұpғaн өнеге үлгi, мақалдарының қайсысына болмасын тоқталсақта та терең тәрбиелiк мағына жатыр, ертегiлерi - тәрбиенiң қайнар көзi болса, шешендік сөздері - кез келген адамды терең
ойға батырар түпсiз мөлдiр теңiз.
Бала-тәлiм-тәрбиесiне, жалпы адам тәрбиесiне, оньң өсiп жетiлуiне үлкен мән берiп, оньң сәттi қағидалары мен ережелерiн жасаған халықтардың бiрi - қазақ халқымыз. Халық перзентiнiң өсiп-жетiлу кезеңдерiнiң өзiндiк ұлтқа ғaнa тән ерекшелiктерiне үлкен мән берiп, ой тұжырымдамалары мен қағидаларын өмip тәжiрибесi елегiнен өткізген.
Бала отбасында қандай тәрбие алса, үлкен өмiрде, көпшiлiк арасында да сол ана cүтiмeн бiткен мiнезiн көрсетпек.
Категория: Воспитание души | Добавил: кенес (2012-03-28) | Автор: кенесбай
Просмотров: 1920 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2024-11-18, 11:18 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1611]
Школьный психолог [547]
История [783]
Опыт [554]
Научная кафедра [234]
Воспитание души [262]
Мастер-класс [251]
Семья и школа [201]
Компьютер-бум [271]
Английский язык [874]
Великие открытия [30]
Университет здоровья [142]
Математика [1278]
Химия [406]
Классному руководителю [701]
Биология [612]
Думаем, размышляем, спорим [113]
Казахский язык и литература [1894]
Краеведение [108]
Начальная школа [4177]
Беседы у самовара [26]
Мировая художественная культура [49]
Новые технологии в обучении [409]
Сельская школа [84]
Профильное обучение [89]
Демократизация и школа [34]
Физика [323]
Экология [198]
Дошколенок [1768]
Особые дети [330]
Общество семи муз [66]
Школа и искусство
Уроки музыки [668]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [494]
Мой Казахстан [248]
Школьный театр [84]
Внеклассные мероприятия [1275]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [107]
ИЗО и черчение [233]
Физическая культура [591]
Немецкий язык [61]
Технология [321]
Самопознание [445]
Профессиональное образование [133]
Школьная библиотека [93]
Летний лагерь [26]
Дополнительное образование [70]
Педагогические программы [24]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru