Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
Тема: «Christmas in England» Класс: 5 Цели: расширение знаний учащихся о культурных традициях страны изучаемого языка. Задачи: Познакомить учащихся с особенностями традиций празднования Рождества в Великобритании. Учить употреблять новую лексику в речи. Активизировать имеющиеся знания учащихся по теме "Праздники и традиции" Учить воспринимать на слух рассказ учителя. Познавательный аспект: учащиеся познакомятся с традициями и культурой страны изучаемого языка на основе праздника Christmas. Развивающий аспект: целенаправленное развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью, таких как внимание, способность к анализу и синтезу, логическое мышление, способность к выявлению языковых закономерностей, языковая догадка, зрительная и слуховая память, фонематический слух. Коммуникативный аспект: работа, направленная на овладение всеми видами речевой деятельности: говорением, аудированием, чтением и письмом. Воспитательный аспект: создать условия для повышения интереса к изучению английского языка, воспитания культуры языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умения внимательно слушать собеседника. 1. EVOCATION Звучит музыка “We Wish You a Merry Christmas” (lyric) Психологический настрой: «Kind words» What do you wish to your classmates? I wish you … (happy, health, the best marks) And I wish, that you only 4 and 5 became. Мотивация учебной деятельности, сообщение темы и цели урока: Good afternoon, boys and girls. I’m very glad to see you. Today we will speak about one holiday. Do you know what does it mean? This is the name of our holiday. Please, let’s guess this name. (У каждой команды есть шифр. Дети разгадывают название и потом у доски вывешивают правильный вариант.) C H R I S T M A S 3 8 18 9 19 20 13 1 19 A B C D E F G H I 1 2 3 4 5 6 7 8 9 J K L M N O P Q R 10 11 12 13 14 15 16 17 18 S T U V W X Y Z 19 20 21 22 23 24 25 26 Today we will speak about Christmas. Problem-How well do you know English holiday – Christmas? What can you say about Christmas? (claster) • Christmas tree • Santa Claus • snow • bells Заполнение карты ЗХУ Знаю Хочу узнать Узнал 1. REALIZATION OF MEANING 1. Make test. 1. Christmas celebrated in Europe on … a) on the 24th of December b) on the 1st of January c) on the 25th of December 2. father Frost call in the west … a) Snowman b) Jingle Bells c) santé Claus 3. Santa Claus brings Christmas … a) presents b) Christmas cards c) Christmas tree 4. British children usually get their Christmas presents in their new … a) stockings b) box c) schoolbags 5. British people decorate their … a) school b) Christmas trees and houses c) shops 2. Speak about the Christmas. What do you know now? 3. Прием «Коллажирование». Text # 1. The 25th of December is Christmas Day. It`s a happy holiday. English people send greeting cards to all their relatives and friends. greeting cards- поздравительная открытка Text # 2. People buy a Christmas tree and decorate it with toys, balls and lights. On Christmas Eve people put their presents under the tree. When children go to bed, they put their stockings near their beds. decorate - украшать lights - фонарики stocking - чулок Text # 3. For Christmas lunch people eat turkey, potatoes and green vegetables. Then they have the Christmas pudding. 4. Let`s make collage. You become pictures and cards, you can write and draw. You should make collage. And speak about Christmas. 5. Are you tired? Let`s sing the Christmas song “Jingle Bells” Jingle, bells! Jingle bells! Jingle all the way! Oh what fun it is to ride In a one – horse open sleigh, Dashing through the snow In a one – horse open sleigh, O'er the fields we go, Laughing all the way. Bells, on bob – tail ring, Making spirits bright. What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight. 6. And what about the history of this holiday? (Presentation) 7. Карта ЗХУ Заполнение карты ЗХУ Знаю Хочу узнать Узнал 8. Speak about the Christmas. 9. Возврат к проблеме. 2. Reflection 1. Let`s make the Christmas tree. Take the green paper. Put your hand on the paper and draw your hand. Cut out. Let`s decorate our Christmas tree. A red ball – I am very well. A green ball – I am so-so. A blue ball – I am bad. 2. And now let`s write the poem “Christmas” 1. word “Christmas” 2. two adjectives 3. three verbs 4. one sentence 5. one synonym 3. Guess, what I have in my Christmas stoking? I have for you the marks and the Christmas cards. 4. Guess, what has Santa Claus for you? He has in his bag home task for you. Home task: make at home Christmas cards, and bring at school. | |
Просмотров: 1265 | Комментарии: 4 | | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|