Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
Учитель Гайнуллина Ольга Юрьевна Урок английского языка в 11 классе по теме “Caring for our world” Цель урока: • Продолжить формирование лексических знаний по теме “ Environmental problems”. Задачи урока: • закрепить знания учащихся в использовании в речи изученного языкового материала: лексики по теме: “Environmental problems ”, • закрепить знания учащихся в употребление модального глагола should, суффиксов существительных и прилагательных, условных предложений I типа, • изучить новую лексику по теме “Environmental problems”, • развивать навыки работы с книгой, умения использовать ранее приобретенные знания для решения коммуникативных и познавательных задач, • воспитывать активность, умение работать индивидуально и в сотрудничестве с другими, уважение к себе и другим, бережное отношение к окружающему миру. Ресурсы: Интерактивная доска, презентация, аудиозапись, иллюстрации по теме, раздаточный и дидактический материал, English Английский язык: Учебник для 11 кл. естественно-мат. напр. общеобразовательных шк./ Т. Аяпова, З. Абилдаева и др. – 2-е изд., - Алматы: Мектеп, 2011. Ход урока 1.Вводно-мотивационный этап Упражнение «Комплимент» (название отражает суть высказываний учащихся – это вербальное выражение положительных эмоций по отношению партнеру). Данное упражнение помогает установлению и поддержанию контакта, как результат - достижение состояния готовности к общению; способствует установлению благоприятного психологического климата для дальнейшей коммуникации; влияет на изменение состояния, самочувствия, поведенческих установок. Name the partner and tell him / her some good words. Example: “Tanya, You are so beautiful today.” Pupils do this task in chain. Brainstorming Listen. Continue and sing. Pupils listen to a part of the song and continue the sentence. Earth Day Song I’ve only got a minute or two To sing to you I look around it’s plain to see So much work to do I guess it’s time to ________________ plant a tree or two The color of the world has changed And I’m feeling blue Everything is turning grey What am I going to do? Pupils answer this question. Then they sing the part of the song. Актуализация знаний Игра «Рыбак» 1. Класс делится на группы. 2. Положите карточки в «пруд» 3. Объясните задание ученикам: они должны «поймать рыбу» и вставить подходящую по смыслу форму модального глагола should, задать вопрос, ответить и перевести предложение. Если все сделано без ошибок, то «рыба поймана». Если допущена ошибка, то право поймать рыбу передается другой команде. 4. Когда игра окочена, считают количество «рыб» и выбирают победителя. We should/ shouldn’t attract more public attention to environmental problems. We shouldn’t/ / shouldn’t waste water, gas, energy, natural resources. We should/ shouldn’t take part in the environmental actions. We should/ shouldn’t clean streets and yards regularly. We should/ shouldn’t dump industrial waste into rivers, lakes, seas and oceans. We should/ shouldn’t build recycling factories and recycle waste. We should/ shouldn’t keep the land, air and water clean. We should/ shouldn’t protect the environment from industrial pollution. We should/ shouldn’t save water, gas, energy and other natural resources. We should/ shouldn’t develop international cooperation to solve ecological problems together. We should/ shouldn’t protect the nature. We should/ shouldn’t cut down forests. We should/ shouldn’t recycle paper, plastic bags. We should/ shouldn’t throw rubbish in parks and in the streets. We should/ shouldn’t pick up rubbish in parks, in yards, and in the streets. We should/ shouldn’t burn trees. We should/ shouldn’t kill animals. We should/ shouldn’t plant trees to create homes for birds, squirrels, and other small animals. We should/ shouldn’t turn off the lights when we are not using them. We should/ shouldn’t damage trees. We should/ shouldn’t have special environmental education. We should/ shouldn’t help to save the world. Now let’s imagine our future life. How will people live in the future? Ask and answer the questions. Students ask and answer the questions in the future simple tense. Постановка цели и задач урока. You will be able to learn new words and express the ideas about environment using the 1st conditional sentences and modal verb should 2. Самостоятельная работа учащегося источником информации. 2.1 Ажурная пила (Jigsaw) Учащиеся уже работали вначале урока в группах. Каждый получает для разработки небольшой по объёму материал; • Идёт обмен информацией в группе, каждый является экспертом в своём вопросе; • Все слушают друг друга, задают вопросы, делают пометки, т.к. это единственный способ ознакомиться со всей информацией; • По пройденной теме отчитывается вся команда или один из её членов. 1 группа Повторите способы словообразования существительных и прилагательных в английском языке. Запишите в тетради словообразовательные суффиксы прилагательных и существительных с примерами (работа с дидактической карточкой). 2 группа Повторите, что выражает условные предложения первого типа (First Conditional), какие времена используютя в условных предложениях первого типа (First conditional). Запишите в тетради формы образования Present Simple и Future Simple. Приведите примеры First Conditional (page 189). 3 группа Найдите в словаре перевод новых слов (page 87). Приведите примеры, употребления слов в предложении. 2.2. Обсуждение с учителем. 3. Выполнение разноуровневых заданий Задания 1 уровня 1. Match Russian words with the English. exercise 2 p.87 (Проверяют учащиеся 3 группы) 2. Write these words in the alphabetic order.( Проверяет учитель) 3. Fill in the missing letters. 1. _ncr_ _s_ 2. pr_s_rv_ 3. _mpr_ v_ 4. _nh_r_t 5. _nt_gr_t_ 6. h_rmf_l 7. _m_ss_ _n 8. m_r_n_ 9. d_sch_rg_ 10. t_ght 11. r_l_ _s_s ( Проверяет учитель) 4. Divide the following words into three columns. Tick the suffixes of these nouns and adjectives Inherit, environmental, shrinkage, reduction, pollution, improve, preserve, integrate, disappear, improvement, inheritance, benefit, atmosphere, beneficial, atmospheric, protect, harm, pollution, harmful, pollute, protection, shrink, reduce, preservation, integration, disappearance, environment verbs nouns adjectives 5. Make up sentences. Translate them. If we look after the world the world be beautiful If we plant trees every year the air will be fresh If we develop international cooperation we solve ecological problems If we take care of the world we be happy (Проверяет учитель) Задания 2 уровня (Проверяет учитель) 1. Fill in the missing words: The Aral Sea Today, the name of the lake is related with the___________ disaster. But how did it look 60 years ago? The Aral Sea was the fourth largest lake in the world. It had ports, fish plants and fishing boats floated on the Aral Sea. During its history the Aral Sea has _________out several times as evidenced by the numerous remains of flora and fauna found in the dried bed of the Aral Sea. The Aral Sea began to shallow in the 60s, when the water from rivers flowing into the sea was taken to the _______works. In 1989, the Aral Sea separated into two isolated __________. Today, instead of the former deep sea, there is a new sand and saline Aralkum __________with the total area of 38 000 km². As the result of the __________of the Aral Sea a lot of fishermen lost their jobs. The Aral Sea region is also heavily _________. The air _________ and water _________ cause ________ health problems. a) irrigation b) shrunk c)environmental d) pollution(2) e)shrinkage f) polluted g) reservoirs h) desert i) serious 2. Open the brackets. 1. If we ________ (cut) down the rain forest, lot’s animals and plants (disappear). 2. If we ________ (plant) new trees, the forest _________ (grow) again. 3. If we ________ (recycle) paper, we _______ (save) more trees. 4. If we ________ (stop) polluting out rivers and seas we _______ (clean) water. 5. If we ________ (continue) to use our cars all the time, our cities ______ (become) polluted. Задания 3 уровня (Проверяет учитель) 1. Find and correct the mistakes if they are. 1. If my Mum plant a lot of flowers in our garden, I will be happy. 2. If the weather will be sunny, we will swim in the river. 3. If you hear the news about the Aral Sea, you will be upset. 4. Will you go with me if you has a free time? 5. I won't tell anybody about it if you doesn't want it. 6. Where will you go in summer if you have a vacation? 7. If she has high blood pressure, she took some medicine. 8. Will you take part in the environmental actions, if you will have an opportunity? 9. Will you work on several environmental projects, if he suggests you? 10. Will you agree if they ask you to clean in the yard? 2. Game “Chain” If we don’t take care of the environment we will have problem of pollution. If we have problem of pollution… 3. What will happen if we don’t care of the environment? Make sentences putting the words in the right order. Act these mini-dialogues. What will happen if we don’t care of the environment? 1. If pollute people the environment it dangerous will become 2. If the climate appears the greenhouse effect will change 3. If and animals the plants changes will die the climate 4. If so many trees cut down we old paper we won’t recycle. 4. Make up the dialogue “Caring for our world” Use the modal verb should/ shouldn’t and future simple 5. “Fishbone” 1. increase 2. harmful 3. improve 4. integrate 5. inherit 6. preserve 7. pollute 8 protect ? ? ? ? ? ? ? 8. protect сохранить улучшить объединить вредный наследовать увеличиваться загрязнять защищать Задания 4 уровня (Проверяет учитель) Match the short information about organization with its name. 1. It is an international environmental organization, started in the 1960s in Canada. It has a policy of non – violent direct actions. Its message is “When the last tree is cut down and the last fish killed, the last river poisoned, then you will see that you can’t eat money.” 2. It is an environmental pressure group. This organization was founded in the UK in 1971. The aim of the group is to protect the environment. The main concerns are air, sea, river and land pollution; recycling, etc. It has branches in 30 countries. 3. It is a voluntary organization in Britain. It was founded in 1889 with the aim of protecting wild birds. The society has over 200,000 members. A Greenpeace B Friends of the Earth (the FOE) C The Royal Society for the Protection of Birds Anagrams What are these words? 1. n t e n v i e r m o n 2. o l n i p l u t o 3. mpoveir 4. o p i o s n 5. u i v s r e v 6. noservperati 7. h t a t a b i 8. r o t p e c t 9. moprble 10. lhuarfm Задание 5 уровня ( Проверяет учитель) The problem of ecology is important now. There are a lot of children who take care of nature. The picture shows various environmental problems. (Teacher demonstrates the picture.) What are these problems? Suggest how children will solve them. Задание 6 уровня Choose one of the following tasks and do it. 1. What are the environmental problems in Petropavlovsk? Write what will happen if we don’t solve these problems. What should we do to solve them? 2. Imagine that you are a pollutant lake. Write about your problem. Write what will happen if people don’t solve this problem. What should they do to solve the problem of your pollution? Рефлексия (Проверяет учитель) Teacher asks students to write a cinquain. Синквейн (cinquain) Правило написания синквейна 1. В первой строчке тема называется одним словом (обычно существительным). 2. Вторая строчка - это описание темы в двух словах (двумя прилагательными). 3. Третья строчка - это описание действия в рамках этой темы тремя словами. 4. Четвертая строка - фраза из четырех строк, показывающая отношение к теме 5. Последняя строка - это синоним из одного слова, который повторяет суть темы Как это делать? Название (обычно существительное) ----- Описание (обычно прилагательное) ----- Действия ------------- Чувство (фраза) -------- Повторение сути ------- | |
Просмотров: 3771 | Комментарии: 3 | | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|