Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
Открытый урок по теме « Omar’s album » 7 – класс Учитель Сарсембаева А.Ж. Цель: Закрепление лексики по теме « Omar’salbum ». Задачи: 1. Обучение употреблению активной лексики урока; 2. развитие монологической речи; 3. воспитывать у учащихся умение работать в парах и группах. I. Warming up. A honey - bee, a busy - bee. A golden eagle 'whale. A ground squrrel 'lizard. A bat, a squrrel, 'bear. II. Describing the picture( на слайде картинки пчелы, орла, кита, суслика, летучей мыши ). Включаются звуки данных животных по очереди дети отгадывают , что это за животное и рассказывают о них ту информацию, которую они знают. III. Describing the whale. IV. Reading. Let’s read and translate. P. 47 ex. 9. V. Translate the next words and word combinations: 1. Through 2. A hole in the top 3. Much bigger 4. Warm blood 5. Without 6. Without breathing 7. Two kinds 8. A big mouth 9. In depth 10. It eats 11. Is called 12. Much larger 13. Rows of bones 14. A small throat 15. Swallow VI. Answer my questions. 1. Where do the whales live? 2. Are they fish? 3. How long can they stay under water? 4. What kinds of whales are there in the oceans? 5. Can you describe: a killer whale? 6. Can you describe a blue whale? VII. Insert necessary prepositions. 1. Whales are the biggest animals … sea. 2. They live … water. 3. They breathe through a hole … the top … their head. 4. They can stay … water. 5. They have a big mouth, 3 meters … depth. 6. The other kind … whale is a blue whale. 7. It has rows … bones. VIII. Collect all the words into sentences. 1. Whales are the biggestanimals in the sea. 2. They live in water. 3. They are not fish. IX. Evaluation. | |
Просмотров: 3005 | Комментарии: 2 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|