Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
КГУ «Областная средняя школа-интернат санаторного типа «Жулдыз» Управления образования Акмолинской области Учитель первой категории Иманаленова Галия Багдатовна Тема внеклассного мероприятия: Праздник тропических фруктов TROPICAL PARTY Цель мероприятия: Развитие навыков устной речи учащихся 5-6 классов по английскому языку Задачи: Образоватеные: Тренировать восприятие речи на слух. Развивающие: Формировать навыки самостоятельной работы. Воспитательные: Формировать умение составлять выступление. Узнать больше о тропических странах и островах. Участники заранее делают костюмы и представляют жителей тропических стран,они разбиваются по группам и подготавливают свои собстванные игры, предлагают песни и стихи. “Tropical” music is playing. There are some orandes,bananas, lemons, etc (tropical fruit)on the tables. All children wear special costumes. Ведущий: We all are on a tropical island. There is nobody on the island except us. What shall we do here? Please help me.(дети предлагают спеть песни,прове-сти игры). Ведущий: We’ll do everything today, but now I want you to show your costumes, and then we’ll choose the Queen or the King of our Tropical Party. Парад костюмов; жюри (выбранное заранее) выбирает лучший костюм. Ученика сажают на «трон», надевают «корону». Ведущий: That’s fine and now we’re going to congratulate the Queen/ King with the song she/he loves most of all.(sing a song). And now… Oh, the Queen/ King is feeling bored. Let’s play some games to entertain our Queen/ King. 1. Fruit Salad. The children sit in the circle, facing in, with one child in the middle.They are given names around the circle- pineapple, mango, guava,etc… The child in the centre has a fruit name. The child in the middle calls out names of the fruits, and all those children swap their places racing round and across the circle as they wish. The child in the middle runs to one of the empty places in the circle and the child left without a place goes into the middle. 2. Coconut balls. Children are given only five balls. Set up tin cans as the forget and throw soft balls (coconuts) or ballons into them. The one who throw more balls than others is the winner and gets the prize. 3. I’m thinking of a word. Cut up plain paper into 25 slips. On each write something that can be mimed easily. For example; an elephant, a cat, an apple, a banana,etc… Each child picks out a slip of paper and mimes to the others the word on it. The rest have to guess what he is miming. This game could also be played by a child whispering a word to be mimed to his neighbour. Ведущий: Our queen/ King wants to play the game he loves most. Who knows what the game is? It’s the tropical tasting game. Queen/ King, please, choose boys and girls (3+3) to play the game. The tropical tasting game. Set up a few tropical fruits for the children to taste blindfold. Ведущий: And now let’s dance our tropical dance. The Queen/ King is also welcome to dance. Then we’ll choose the best dancer.(all children dance). Ведущий: It’s a pity but our time is over. Our Queen/ King is very much tired. So we are. Let’s decide who was the best this evening. Дети выбирают лучшего ученика в этот вечер, принимая во внимание его активность, знание песен, а также результаты игр. Лучший игрок получает приз, а также и корону с головы Королевы/ Короля. Ведущий благодарит учащихся приготовивших игры и песни. | |
Просмотров: 561 | Комментарии: 3 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|