Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
The Theme: I’d like a hamburger. Visual Aids: pictures, new words, cards Type of the lesson: Introduction of new material Methods of the lesson: question-answers,new words and speaking. The contents of the lesson I. Organization moment. Putting questions to each other. a) Greeting Good morning, pupils! I’m glad to see you. Thank you, sit down. «События вашей жизни напрямую зависят от вашего настроения»,- считал английский писатель Уолли Эймос. И я желаю, чтобы у вас всегда было хорошее настроение, и надеюсь, что наш урок будет этому способствовать. - Look at each other and smile and say “Hello” Today we’ll continue to introduce with the theme “Food”, we’ll introduce with the new words, text, listen the dialog and play, and do other things. Ok, and at first answer my questions. -How are you? - Where are you from? - What date is it today? - What season is it now? - What spring month do you know? - What do you like to eat? - what do you like to drink? - What do you want to be? Ok. Children, today we’ll continue to say about food and I want to repeat the words about food. 2.1. Детям предлагается вспомнить изученные слова по теме «Еда». – Listen to me and finish: И сказал нам дядя Круз: Сок отличный, сок…. Juice Яиц десяток купила Пег Яйца по-английски… eggs. Что как рыба ты молчишь? Рыба по-английски… fish. Чаем с сахаром угощу я друга, Сахар по-английски… sugar. Очень любит хлеб Фред, Хлеб по-английски… bread. При виде мяса кот урчит, Мясо по-английски… meat. Бутерброд с ветчиной я ем, Ветчина конечно… ham. Кило сыра съел кот Маркиз, Сыр, сырочек будет … cheese. Знают дети: обезьяна Любит фрукт, что звать … banana. Запах чудесный , нельзя ошибиться! Это ж друзья, итальянская …pizza. What other words do you know? Дети вспоминают слова, которые не назвали. To prepare our tongue for correct pronunciation of some name of food we should look at sound and read them: [ai] -like, ice cream, rice - Will you name the words with this sound? [i] - milk, chicken, biscuits, chips - Will you name the words with this sound? [θ]-thank, thank you -Will you name the words with this sound? [ʧ] - Chuckles, Cherry, cheese - Will you name the words with this sound? Well done! Thank you! II.Checking –up the homework. Now, children, let’s check- up your home task. – What is your homework? Your homework was writing exercise and reading the dialogue and translate into Russian. - Who is ready for the lesson? - Are you ready?And now I want to check how do learn the words. III. New lesson. You can see countries and fruits on it. Today we’ll listen the dialog, and the title of the dialog is “In Kazakhstan, where do fruits come from?” I take you some cards. Now we’ll read and translate together. You must to listen and write where every kind of fruits come from. Now, we’ll check up together. Dialog 1, 2, 6, 3,7, 4, 8, 5, 9, 10 Ok. And today we’ll say. In the USA where does food come from? Open your books at page 129? And now we’ll read and translate together. Good for you. I say the sentences in Russia and you find it in English. Answer for my questions. Where does meat come from? Meat comes from… True or false…. Физ. минутка New words Knife Glass Plate Spoon Fork Read and translate together. (назовите слова с открытым слогом, закрытым, двойная о, к перед н) Повторяем. Называем посуду используемую с посудой. Juice – glass, meat – fork, knife, potato – plate, tea – glass, pizza – plate, soup – plate, Ok. Look at the blackboard and say me what different between these rows? Bread orange Meat potato Juice cake Milk apple Soup sandwich Ok, you are right. Хлопаем, топаем. Right the exc. 11? Today we’ll have a guest. And he has a trouble. He said: I like to eat sweets, cakes, honey. I am very fat. Help me please. Let’s help him. Дай совет медвежонку: 1. Eat __________________________________________________________ 2. Don’t eat_____________________________________________________ 3. Drink ________________________________________________________ 4. Don’t drink____________________________________________________ 5. You must _____________________________________________________ 6. You must not__________________________________________________ You’ll have for minutes for these work in writing form. Рефлексия. На блюдо полезные и вредные продукты!!! (в помощь медвежонку). VII. Homework. a) To learn vocabulary by heart. b) c) Exercise 12.13 p.145. Writing. The lesson is over. You were so active. Good bye! In Kazakhstan, Where do apples (oranges, raisins, bananas) come from? Apples come from (Kazakhstan, Georgia, Pakistan, Uzbekistan) Аудирование. Заполни таблицу. Pakistan Kazakhstan Uzbekistan Georgia Apples Oranges Bananas Raisins 1.дескриптор 2. слова 3. продукты 4. Ватман 5. Распечатать листик с медведем Archive –эчив Класс: 5 А Тема урока: I’d like a hamburger. A W Writing C 1. Верный порядок слов в предложении. 2. Слова написаны без ошибок 3. Тема раскрыта 4. Написано 5-6 предложений по теме 5. Пунктуация 6. Использование подходящих по смыслу слов Класс: 5 А Тема урока: I’d like a hamburger. A W Listening A 1. Понимание содержание текста 2. Извлечение необходимой информации из текста 3. Умение использовать полученную информацию в устной речи 4. Верное выполнение заданий Класс: 5 А Тема урока: I’d like a hamburger. A W Writing C 1. Верный порядок слов в предложении. 2. Слова написаны без ошибок 3. Тема раскрыта 4. Написано 5-6 предложений по теме 5. Пунктуация 6. Использование подходящих по смыслу слов | |
Просмотров: 899 | Комментарии: 4 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|