Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык

Урок-обобщение "Путешествие в Клуб Микки Мауса"
Предмет – английский язык
1. Класс – 5 «А» (эксперимент по раннему изучению английского языка)
2. Ф. И. О. педагога, № школы – Аракелова Елена Романовна, средняя инновационная школа №1 г. Петропавловска
3. Программно-методическое обеспечение:
• Программа: эксперимент по раннему изучению английского языка (3 часа в неделю)
• Используемый учебник: Way Ahead 4, Printha Ellis and Mary Bowen, Macmillan Publishers Limited 1998 and 2004
• Видео материал: http://www.english-cartoons.com/; http://tea4er.ru/, http://nota.triwe.net/, www.disney.ru
4. Тема урока: “Mickey’s Club” (revision).
5. Цель урока: закрепление изученного материала, применение лексических единиц и грамматики на практике.
Задачи урока.
Образовательные:
• Автоматизировать уже изученные лексические единицы;
• Автоматизировать грамматический материал (should / shouldn’t);
• Совершенствовать навыки аудирования, письма, чтения;
• Овладеть приемами работы с интерактивной доской;
• Совершенствовать навыки работы с флип-чатами;
• Установить межпредметные связи (английский язык, информатика).
Развивающие:
• Развивать и совершенствовать навыки чтения, говорения, аудирования;
• Развивать и совершенствовать диалогическую и монологическую речь;
• Развивать слух, зрительную память и логическое мышление;
• Развивать чувство языка на основе интерактивных упражнений и наглядности.
Воспитательные:
• Расширить кругозор на основе установления межпредметных связей;
• Научить давать вежливые советы.
6. Оборудование: Интерактивная доска. Флип-чаты с заданиями. Видеозапись песни «Hockey Pockey». Фрагменты мультфильма “Mickey Mouse Club House”. Компьютерное приложение к учебнику Way Ahead 4 (Unit 7).

Лексические единицы:
• Professions
• Animals
• Sport games
• Irregular verbs
Грамматический материал:
• Present Simple, Past Simple, Future Simple
• Вежливые советы should/shouldn’t
• Модальный глагол have to/has to
• Degrees of comparison
• Глагол to be

The course of the lesson
I. Warm-up
Good morning boys and girls! Today we have guests at our lesson. Say “good morning” to them! Sit down, please!

Today we have an unusual lesson. We’ll repeat the material of 8 units with the help of cartoon’s characters. Who are they? Look at the board!

Video “Mickey Mouse Club House” (the beginning)

With Mickey’s friends we’ll visit their school. Next we’ll go to Grammarland with Minnie. Mickey will show us their sports centre and at last will go to the Zoo with Daisy.
During the lesson I’ll give you cards for your correct answers.
Is it interesting for you? Are you ready?
Good! Let’s go!

II. Revision the theme “Professions”

Slide 1

Look at the board. We are at Mickey’s School. The theme of their lesson is “Profession”.

Slide 2

Please, help Goofy to choose the profession. There are a lot of professions in the world. Can you name them?

Slide 3

What do you know about profession? Listen to the text and write the correct numbers.

Text
1. A person of this profession should be very sociable and kind. His work is connected with books. People come here to take books for reading.
2. This specialist cures teeth. He should be very responsible.
3. This specialist should be very intelligent and love children.
4. This profession is very important. A specialist of this profession helps us when we have illnesses.
5. It’s usually a woman. She doesn’t work. But she has a lot of work at home. She should cook, wash and clean the house.
Keys
1. A dentist 2
2. A doctor 4
3. A teacher 3
4. A librarian 1
5. A housewife 5

Slide 4
Goofy wants to know more about professions.
Please, answer his questions:
1. Who drives a car or a bus?
2. Who sells different things in a shop?
3. Who treats people?
4. Who plays in a theatre?
5. Who has his own business?
Look! Goofy wants to be a businessman.

III. Revision of the modal verbs “should” and “shouldn’t”.
Slide 5
All professions require definite traits of character. Here are given a list of traits.

Sociable
Creative
Friendly
Unpleasant
Intelligent
Responsible
Rude
Impolite

Which of them are the most important and necessary for businessman? Help Goofy! Give him your advice.
Use the verbs “should” or shouldn’t” in your sentences.
Slide 6 (picture)
Goofy: “Thank you for your help”

IV. Revision of the verb “to be”.
Slide 7 (picture)

Minnie: “Hello! My name is Minnie. I invite you to Grammarland. It is near Mickey’s Club. I prepared some tasks for you. Are you ready? Let’s go!”

Slide 8
First of all remember the forms of the verb “to be”. You should fill in “am, is, are” in the given text.
Invitation
Hello! My name ___ Minnie. I ___ from Mickey’s Club. I live near the Grammarland. Grammarland ___ not very big. But there ___ many castles, houses there. Grammarland ___ old. A lot of people visit Grammarland because they want to improve their English. Welcome to Grammarland!

V. Revision “to be going to”
Slide 9
Now you should answer the question: “What are you going to do in Grammarland?”
The phrases on the board will help you.
Phrases: learn English, sleep, fly, sing English songs, jump, improve English, swim, do exercises, translate texts, learn English poems, read Russian books, play games.

VI. Revision the Past Simple Tense.
Slide10
Now, read about Donald and Pluto. Underline the correct words.

Yesterday, Donald and Pluto is/were in the park. It were/was cloudy but it isn’t/wasn’t cold. First they played/are playing on the swings. Next they walked/walk across the bridge. Donald climbs/climbed onto the boat and jumped/is jumping into a puddle. Donald and Pluto often/never play in the park. Sometimes/Never they go/went to the sports club.

Slide 11
Minnie: “Thank you for your work! Good for you! Now, Donald is waiting for you at our theatre.”

VII. Revision of the degrees of comparison.
Slide 12

Hello! I’m Donald! We are in front of the theatre now. All characters are different. Compare them!
Slide 13
Who is the tallest (funniest)?
Who is the smallest (fattest)?
Who is the prettiest
Who is smaller, Piglet or Chip?
Who is taller, Shrek or Goofy?
Who is happier, Mickey or Shrek?
Who is thinner, Tom or Jerry?
Who is funnier, Donald or Donkey?

Well done! Now, let’s have a rest!

Video “Mickey’s Exercises” and song “Hockey Pockey”

VIII. Revision of the theme “Kinds of sports”
Slide 14
Hello! My name’s Mickey Mouse! Let’s go to our sports centre!
What games shall we play?
Shall we play ____ ? – No, let’s play _____ .
Make up your own dialogues.


IX. Revision the phrase “to be fond of something”
Slide 14,15
Look! Our characters are fond of sports. As for me I’m fond of tennis, and you?
X. Revision the theme “Animals”
Slide 16

Hello! I’m Daisy! Do you like animals? Let’s go to Mickey’s Zoo!
Slide 17
There are a lot of animals at our Zoo. Can you find them?


Slide 18
Write the words correctly.

Slide 19
Do you know wild and domestic animals? Make two lists.


XI. Results
Slide 20
Now, please, count your cards. Who is the best player in your form?
The best pupil is ______. His/Her present is Mickey’s puzzle.

XII. Homework
Repeat the words and grammar material of 8 units. On the next lesson we’ll write the revision test 2.
Thank you for your work!

Video “Mickey Mouse Club House” (final song)

Источник: http://arakelena
Категория: Английский язык | Добавил: arakelena (2012-02-11) | Автор: Аракелова Елена Романовна E
Просмотров: 1234 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2024-11-18, 9:15 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1611]
Школьный психолог [547]
История [783]
Опыт [554]
Научная кафедра [234]
Воспитание души [262]
Мастер-класс [251]
Семья и школа [201]
Компьютер-бум [271]
Английский язык [874]
Великие открытия [30]
Университет здоровья [142]
Математика [1278]
Химия [406]
Классному руководителю [701]
Биология [612]
Думаем, размышляем, спорим [113]
Казахский язык и литература [1894]
Краеведение [108]
Начальная школа [4177]
Беседы у самовара [26]
Мировая художественная культура [49]
Новые технологии в обучении [409]
Сельская школа [84]
Профильное обучение [89]
Демократизация и школа [34]
Физика [323]
Экология [198]
Дошколенок [1768]
Особые дети [330]
Общество семи муз [66]
Школа и искусство
Уроки музыки [668]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [494]
Мой Казахстан [248]
Школьный театр [84]
Внеклассные мероприятия [1275]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [107]
ИЗО и черчение [233]
Физическая культура [591]
Немецкий язык [61]
Технология [321]
Самопознание [445]
Профессиональное образование [133]
Школьная библиотека [93]
Летний лагерь [26]
Дополнительное образование [70]
Педагогические программы [24]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru