Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык

описание урока английского языка в 5 классе по темеI'm usually late! по УМК издательства Cambridge, Messages 2
Урок английского языка по УМК издательства Cambridge, Messages2. Учитель Евдокимова И.Э. ШГ №14, Астана

The theme: I’m usually late! Food and drink.
Goal: To teach children about food and drink, and about eating habits.
Language learning objectives:
- Educational: studying the verb to have;
giving students the opportunity to share ideas, knowledge;
- Developing: improving listening, reading and speaking skills;
- Bringing up: improving thinking, mental abilities.
Type of the lesson: lesson of using knowledge and skills.
Method: practical, oral, partly searched
Materials: pictures, dictionary, teachers prepared worksheets, CD.

1. Organization moment. Tasks of the lesson.
2. Key vocabulary.
a) T.: Children, look at the pictures and say “How many words do you know?”
b) Listen and say the words. Pay the attention to the pronunciation of the next words: juice , yoghurt , sausages , fruit .
c) What about you? Make true sentences about things you eat and drink.
Exam. I like salad but I don’t like vegetables. I never eat yoghurt.
3. Key pronunciation. Vowel sounds.
Ex. 2 p.60 T. explain the meaning of breakfast and dinner.
a) The pupils listen to the rhythm drill, then join in.
b) Find “food” words in the drill with the same vowel sounds as these words. Big (milk, chicken, fish)
Go (toast)
See ( tea, cheese)
Ten (eggs, bread)
You (juice, fruit)
Bat ( salad, pasta) then listen and check.
4. Warm up. Try this!
How many “food and drink” words can you make using these letters?

TBOMRUCHNEASIFDSLKG (all these letters are on the board)
( Words from the unit: meat, chicken, ham, steak, fish, bread, fruit, orange, milk, tea, lunch, snack.
Some other words: lamb, bacon, salmon, tuna, salt, sugar, flour, rice, corn, beans, garlic, herbs, mint, melon, lime, cola, cream.)
5. Reading and listening. A survey about food.
T.: Look at the photo. Answer the question. Where is Joe? ( At the café)
Which meals do they talk about? (breakfast, lunch and dinner.)
T.: Close your books and listen to the conversation.
Open the books and read through the dialogue. Try to remember what the missing words are before you listen again.
Listen again. Complete the “food” words in the conversation. Read one by one.
( answers: 1. toast 2. fruit juice 3. cereal 4. sandwiches 5. pizza 6. burger 7. meat 8. pasta 9. meat 10. vegetables 11. fish 12. crisps 13. steak)
6. Reading. Tamiko’s report.
a) Read the report to check your answers to 3b;
b) Draw attention to the use of has with a third person singular subject
( he\ she\ it).
7. Speaking.
A) Two students to read out the example question and answer.
cool In pairs, students ask and answer.
8. Writing. Food in my country.
Write a short report about things you eat, and some popular meals in your country.
The writing can be completed for homework.
9. H/t. wb. ex.1-6 p.36; words
10. Overall results of the lesson.
Категория: Английский язык | Добавил: EvdokimovaIrina (2012-02-15)
Просмотров: 1262 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2024-11-18, 9:16 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1611]
Школьный психолог [547]
История [783]
Опыт [554]
Научная кафедра [234]
Воспитание души [262]
Мастер-класс [251]
Семья и школа [201]
Компьютер-бум [271]
Английский язык [874]
Великие открытия [30]
Университет здоровья [142]
Математика [1278]
Химия [406]
Классному руководителю [701]
Биология [612]
Думаем, размышляем, спорим [113]
Казахский язык и литература [1894]
Краеведение [108]
Начальная школа [4177]
Беседы у самовара [26]
Мировая художественная культура [49]
Новые технологии в обучении [409]
Сельская школа [84]
Профильное обучение [89]
Демократизация и школа [34]
Физика [323]
Экология [198]
Дошколенок [1768]
Особые дети [330]
Общество семи муз [66]
Школа и искусство
Уроки музыки [668]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [494]
Мой Казахстан [248]
Школьный театр [84]
Внеклассные мероприятия [1275]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [107]
ИЗО и черчение [233]
Физическая культура [591]
Немецкий язык [61]
Технология [321]
Самопознание [445]
Профессиональное образование [133]
Школьная библиотека [93]
Летний лагерь [26]
Дополнительное образование [70]
Педагогические программы [24]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru