Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
Байжанова Макпал Толеухановна учитель английского языка ГУ «Средняя школа №5 с дошкольным миницентром г. Капшагай» Разработка урока английского языка в 5 классе The theme: My flat Тема: Моя квартира (слайд 1) Aims / Цели: (слайд 2) 1. Образовательные: сформировать знания учащихся о правописании и чтении названий комнат, употреблять их в предложениях, составлять предложения, используя структуру “There is …”, “There are …”. 2. Развивающие: развивать умения и навыки учащихся упортебления имен существительных во множественном числе, устную речь, память, логическое мышление. 3. Воспитывающие осуществить эстетическое воспитание, воспитывать интерес к иноязычной речевой деятельности. Teaching aids / Оборудование: интерактивная доска, слайды. Type of the lesson / Тип урока: формирование и закрепление знаний. Methods / Методы: наглядный, словесный The plan of the lesson / План урока 1. Organization moment / Организационный момент. 2. Checking the home task / Проверка домашнего задания. (слайд 3) 3. Revision. Control of knowledge. / Повторение. Контроль знаний.Слайд 8 4. Phonetic drill / Фонетическая зарядка.Слайд 11 5. Introduction of the new material / Формирование новых знаний.Слайд 12 6. Fixing of the new material / Закрепление новых знаний.Слайд 17 7. Conclusion / Подведение итогов. 8. Evaluation / Оценивание знаний. 9. Giving the home task / Домашнее задание. Procedure / Ход урока 1. Organization moment / Организационный момент - Good morning, children! Sit down, please! - Who is on duty today? Who is absent? What season is it now? What month is it now? What day is it today? What date is it today? - O’K. Thank you. 2. Checking the home task / Проверка домашнего задания. - What was your home task? Are you ready? - Have you learnt the words? - Checking the words. A game “Find the words”. (слайд 3) 3. Revision. Control of knowledge. / Повторение. Контроль знаний. Teacher: Listen and repeat. (слайд 4) a sofa an armchair armchairs a chair chairs a toilet table Teacher: Listen and repeat. (слайд 5) a door doors a lamp lamps 4. Phonetic drill / Фонетическая зарядка. (слайд 6) - Let’s do phonetic drill. Listen and repeat after me. [ŋ] The sun is shining All day long Trees are full Of birds and songs 5. Introduction of new material / Формирование новых знаний. Teacher: Today we shall know the names of rooms of a flat. Tell me, please, how do you understand the words “flat” and “house”? Pupils: “flat” – квартира, “house” – дом. Teacher: This is the plan of a flat. You see the numbers on it. Let’s learn to name rooms in English. The plan of a flat (слайд 7) Teacher: Look at these pictures, read and repeat after me the new words (слайд 7) a corridor [ә ‘koridә] коридор (слайд 8) a bedroom [ә ‘bedrum] спальня (слайд 9) a living room [ә ‘liviŋ rum] гостиная (слайд 10) a study [ә ‘stʌdi] кабинет (слайд 11) a dining room [ә ‘dainiŋ rum] cтоловая (слайд 12) a bathroom [ә ‘ba:θrum] ванная комната (слайд 13) a toilet [ә ‘toilit] туалет (слайд 14) The plan of a flat a corridor [ә ‘koridә] корридор a bedroom [ә ‘ bedrum] спальня (слайд 8) (слайд 9) a living room [ә ‘ liviŋ rum] гостиная a study [ә ‘stʌdi] кабинет (слайд 10) (слайд 11) a dining room [ә ‘dainiŋ rum] cтоловая a bathroom [ә ‘ba:θrum] ванная (слайд 12) (слайд 13) Teacher: Write them in your vocabulary. (слайд 15) Teacher: Оборот there is / there are употребляются для того, чтобы указать на наличие предмета в определенном месте. (слайд 16) Предложения с оборотом there is / there are переводятся с конца. There is / there are отдельно на русский язык не переводятся. Eg. There is a book on the table. На столе есть (находится, имеется) книга There are five books on the table. На столе есть (находятся, имеются) пять книг. There is употребляется, если за ним следует существительное в единственном числе. There are употребляется, если за ним следует существительное во множественном числе. Если в предложении перечисляются несколько предметов, то оборот there is / there are согласуется с первым из них. (слайд 17) Eg. There is a chair and five books in my room. There are five books and a chair in my room. Для того чтобы задать вопрос, is / are надо поставить в начале предложения. Для того чтобы сказать что чего-то нет в указанном месте, после is / are надо поставить частицу not. (слайд 18) Утвердительная форма There is (there’s) There are (there’re) (есть, имеется, находится) Вопросительная форма Is there? Are there? (есть ли, имеется ли, находится ли?) Отрицательная форма There is not (isn’t) There are not (aren’t) (нет, не имеется, не находится) 6. Fixing of the new material / Закрепление новых знаний. - Look at the picture. Write the names of the room. (слайд 19) a living room a dining room a corridor a bedroom a study Teacher: Write the names of the rooms of your flat (house). (слайд 20) Pupils: A living room, a dining room, a bathroom, a bedroom, a corridor, a study. Teacher: Look at the picture and continue the sentences. There is a/an _________________ in the living room. There are ____________________ in the living room. Teacher: Write the sentences in your copy book. (слайд 21) Pupils: There is a picture in the living room. There are books in the living room. etc. Teacher: Interview your partner. Pupil 1: - Is there a sofa in your living room. Pupil 2: - Yes, there is one sofa in my living room. etc. 7. Conclusion / Подведение итогов. (слайд 22) Teacher: Today you were introduced the names of rooms. What new and interesting material do you know now? Pupils: A living room, a dining room, a bathroom, a bedroom, a corridor, a study, there is, there are. 8. Evaluation / Оценивание знаний. (слайд 23) 9. Giving the home task / Домашнее задание. (слайд 24) Teacher: page 107 Ex. 9 describe your living room, to learn by heart the new words from their vocabularies. In Exercise 10 you must write the sentences by examples using structures there is / there are. - Goodbye, children! (слайд 25) - Goodbye! | |
Просмотров: 4968 | Комментарии: 4 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|