Teacher: Mikhnenko M.F. Topic: Kazakhstan is our Motherland. Aim: to practise talking about Kazakhstan, Astana. Objectives: 1) to cause the wish to speak English; 2) to tune acoustic and speech organs of pupils to comprehension of the foreign speech. 3) to practise the vocabulary. 4) to revise the material of the proceeding lesson 5) to activate listening and acting skills. Resources: computer, smart board, flashcards. 1 Орг. момент. Good morning, children! Let's begin our lesson. Учащиеся приветствуют учителя. 2 Мотивационный этап урока. Warming-up: для настройки учащихся на урок учитель использует небольшой фрагмент из фильма о природе Казахстана. Просмотр видео-эпизода. После просмотра учащиеся отвечают на вопросы. Аnswer the questions: What’s the weather like here in this video? Is it rainy? Is it cold ? Is it windy? Is it sunny? 3. Актуализация опорных знаний учащихся. Phonetic drill. На экране появляется изображение солнца. Возле каждого луча буква. Буквы соответствуют слову Kazakhstan. Let’s do some work on these sounds. Word study. Make up some sentences using these letters. Describe your mood at the lesson. Ученики составляют слова и предложения , используя буквы на лучах солнца. P: I'm active. 5. Постановка темы и целей урока. Определение темы и целей урока дети осуществляют самостоятельно. Учитель направляет учащихся наводящими вопросами. Where can we see the sun? You’re right. What does it mean? (На экране появляется изображение флага республики Казахстан.) The theme of our lesson is Kazakhstan. Today we will repeat about Kazakhstan, make the dialogue, work with rhyme and tale. Тему урока ученики определяют составив слово, используя все буквы на лучах солнца. KAZAKHSTAN P1: We can see the sun on the flag- symbol of our country. P2: The sun, eternal sun … Its sign is life, great circulation of the nature. Granting fertile warmth, it granted also abundance. Thirty two beams of the sun on the flag of Kazakhstan have the form of grain – bases of well-being. 6. Обобщение и систематизация знаний учащихся. Answer the questions: 1. What do you know about Kazakhstan? What is the capital of Kazakhstan? 2. How many years will be Astana in this year? What do you know about history of our city? 3. What main cities do you know? 4. Where do you live before Astana? Look at the map and show us your native town. 2. Work with a dialogue. Учащимся предлагается составить и разыграть диалог по теме « Astana- 10 years». К примеру , один из учеников играет роль приезжего, другой коренного жителя, который знакомит его с достопримечательностями своего города. 3. Weather riddles. The climate of Kazakhstan is very changeable. Listen the weather riddles and guess the words. 1. I blow your hair and bend the trees low. I make the flags flap and the leaves dance by. I am __. (wind) 2. When the clouds become black as night, I fall onto the ground. Take your umbrella so as not to get soaked. I am __. (rain)I 3. I am white and light. I make no sound while falling to the ground. I am __. (snow) 4.always shine bright. You can’t see me when it is dark. I am ___. (sun) Индивидуальная работа, ученики раскладывают картинки на компьютере в определенной последовательности. (При работе с загадками используется интерактивная доска (инструмент прожектора), отгадки появляются сразу после ответов детей ) 3. There are many animals and birds live in Kazakhstan. What are they? Listen some sounds of the animals and birds and guess who is it? Учитель использует звуки различных животных и птиц . На флипчарте изображение и название этих животных вразброс. 4. Work with text. Listen to the story about small deer who is always full of tricks. (приложение 1) Write some comprehension questions on the blackboard. Answer the questions: 1 Which animal was very proud of himself? 2 Did the other animals like Kancil? Why or why not? 3 What did Kancil think of himself? 4 Who did Kancil ask to have a race with him? 5 Did Turtle accept? 6 Who hid behind a bush? 7 Who won the race? 8 Do you Know how Turtle won the race? 2. Divide the story in three paragraphs. Cut each paragraph into strips. Divide the class into groups. Give each group the strips for only paragraph of the story. Make sure the strips are not in order when you give them to the students. Каждая группа работает вместе составляя правильный порядок отрывок истории , а затем всей истории в целом. После чего свой текст сравнивают с текстом на доске и зачитывают его. 5. Grammar. Rewrite groups paragraph in the past simple. 7. Подведение итогов урока. В конце урока учитель подводит итоги, P1: Kazakhstan is situated both in Asia and in Europe. The territory of it’s as largest as the territories of Italy, Spain, France, Portugal and Greece taken together. P2: The capital of Kazakhstan is Astana. Ученики подходят к карте и показывают город, где родились. ( на интерактивной доске появляются названия городов) Парная работа (составление и инсцинирование диалога по заданной ситуации.) 8. Рефлексия. Учитель предлагает определить своё настроение, используя шарики. Если ребенок получил положительные эмоции, солнышко должно быть улыбающимся, если отрицательные – грустным. Do you like our lesson? Учащиеся должны выбрать один из шариков , который соответствовал настроению на уроке.
|