Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
Калита Галина Михайловна учитель английского языка СШ № 16 имени Т. Айбергенова город Астана Theme: Some, any, every, no (p. 98-99) Objectives 1. To teach the pupils to use new vocabulary under study 2. To develop listening skills to specific information 3. To develop reading skills for specific information 4. To develop the pupil’s memory and attention 5. To enrich the pupil’s scope. Methods and technologies: elements of the collaboration, project technology Technical and visual aids-computer for showing presentation, cards with exercises, textbooks Vocabulary: Some, any, every, no и их производные Grammar: Some, any, every, no - using and translating Lesson plan I Organization-moment Good morning, boys and girls! I am glad to see you. How are you? T.-What date is it today? St.-…………….. T.-What day is it today? St.-…………… T.-Who is absent today? St.-………………. Checking up the home task: What was your home task? II Warming up On the board: a telephone, a TV-set, a book, a gadget, a machine, a game, a computer, a musical instrument, a car, a bus, a train, a plane This invention helps us to learn more. (a book, a TV-set) This invention helps us to make our life easier. (a gadget, a machine) This invention helps us to entertain. (a computer, a game, a musical instrument) This invention helps us to take from one place to another. (a car, a train, a plane, a bus) This invention helps us to communicate with one another. (a telephone) III Practice speaking Complete the statements about inventions using information from the Presentation For example: Steve Jobs invented an I-Phone. Slide 1. A mobile phone Slide 2. A TV-set Slide 3. A computer Slide 4. A car Slide 5. A train Slide 6. Cinema IV Practice grammar Pronouns "something, anything, nothing, somebody, anybody, nobody". Местоимения "что-то, что-нибудь, ничто, кто-то, кто-нибудь, никто". От местоимений "some, any, no" могут образовываться сложные местоимения: "somebody - anybody - nobody; something - anything - nothing; somewhere - anywhere - nowhere", и к ним применимы те же правила употребления в разных типах предложений, как и для "some, any, no". + Something что-то Somebody кто-то Somewhere где-нибудь, куда-нибудь, где-то ? Anything кое-что, что-нибудь Anybody кое-кто, кто-нибудь Anywhere где-нибудь, куда-нибудь - Nothing ничто Not anything ничего Nobody никто Not anybody никого Nowhere нигде, никуда Местоимения, образованные с помощью "-body", употребляются только в отношении людей и сочетаются с глаголом только в единственном числе. Местоимения, образованные с помощью "-thing", употребляются в отношении неодушевленных предметов и понятий. There is somebody in the office. В конторе кто-то есть. Is there anybody at home? Дома кто-нибудь есть? I saw nobody in the garden. Я никого не видел в саду. There is something wrong with him. С ним что-то случилось. He can do anything for you. Он сделает для тебя все, что угодно. Если вы употребляете в предложении отрицательные местоимения "nobody, nothing", то отрицательная частица "not" не требуется, поскольку в английском языке может быть только одно отрицание. Nobody knows anything about it. Никто ничего не знает об этом. I found nothing interesting there. Я не нашел там ничего интересного. Consolidation Ex. IX p. 98 Complete the sentences, write them and read with explaining V Conclusion Homework Ex. 10-11 p. 99 (Grammar) Additional task: Make your own leaflet "Invention shook me!" (Project work) | |
Просмотров: 1812 | Комментарии: 1 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|