Главная » Статьи » В помощь учителю » Математика |
Алматы облысы Еңбекшіқазақ ауданы Балтабай ауылы Балтабай орта мектебі математика пәні мұғалімі Үсенқызы Шолпан Сабақ тақырыбы: Математикалық сайыстар Сабақ мақсаты: Жебе тарту, бәйге, теңге ілу сияқты қазақ ойындарын еске түсіріп, түрлі қызық есептер арқылы оқушылардың ой-өрісін, тапқырлығын, логикалық ойлау қабілетін тексеру. Осы арқылы оқушылардың математика сабағына қызығушылығын арттыру. Оқыту әдісі: Сұрақ-жауап, тақтамен жұмыс, проблемалау, өзіндік жұмыс. Көрнекіліктер: Плакаттар, картиналар, корточкалар т.б. Сабақтың барысы: Топ мүшелерімен танысу. Бәйге ойыны. Жебе тарту ойыны. Теңге ілу ойыны. Қортынды. Теңге ілу ойыны Қазақ халқы ойын тойларда осы теңге ілу ойыны арқылы жігіттер өзінің өнерімен жігерін халыққа көрсетіп, думанға бөлеген. Артындағы жас жеткіншектерге үлгі болған. Ойында атқа мінген жігіт шауып келе жатып, аттың үстінен еңкейіп жердегі шыт байлаған теңгені іліп алады. Төмендегі математикалық ойынымызда топ атынан шыққан оқушы тақтада жазылған есептердің шешімін дұрыс тауып көтеруі тиіс. Дұрыс жауапты дұрыс әрі тез таба білу. А) -1, -4 Б)-1, 4 Ә)1, 4 В)-4, 1 х^2+5х+4=0 шешімі: х^2+5х+4=0 шешімі: х^2-3х-4=0 шешімі: Түбірі арқылы квадрат теңдеуді табыныз. 4 және 5 а) х^2+34х-54=0 -9 және 6 ә) х^2-9х+20=0 0 және 4 б) х^2-4х=0 в) х^2+7х+3=0 г) х^2+10х-21=0 Тақтада есеп берілген. Оны сол топтағы оқушылардың біреуі бір жолын жазады. 12х^2+7х+1=0 3х^2-8х+5=0 〖5х〗^2+9х+4=0 Теңдеудің түбірлерін тауып бос орынға жаз. х^2+11х+10=0 түбірлері: х^2-8х-9=0 түбірлері: х^2-2х-35=0 түбірлері: Қортынды : Мұнда әр топтың бағасы есептеліп, жеңген топқа сыйлық беріледі. Қателіктер тағы пысықталып ендігі жолы қателік жібермеу ескеріледі. Бәйге Халық есептері(логикалық ойлау қаблетін тексеру) Бәйге – Қазақтың ұлттық ойындарының бірі. Ол ойынның ерекшеліктері бірнеше атпен шауып, озып қайсысы бұрын келсе, сол ат бірінші орын алады. Екі әке мен екі ұлға әр қайсысына бүтін етіп үш алманы бөліп беру керек . Жауап: Рымбек, Жүнісқали және Мұқтар. Рымбек Жүсінқалидың әкесі, Жүсінқали Мұхтардың әкесі. Жүз санын нөлсіз жазу керек. Тіктөртбұрыштың периметрі 20 см, ауданы 24 см2 . Қабырғасын тап. Жауап: 4 және 6. Табаға бір ретте тек екі самса салуға болады.самсаның бір бетінің пісуіне бір минут екінші бетінің пісуіне бір минут, жиыны екі минут кетеді. Үш самсаны үш минутта қалай пісруге болады? Жауап: Табаға тек екі самса сиятын болғандықтан, бірінші минутта екі самсаның бір жағын пісіріп алып, екінші минутта біреуін алып тастап, үшінші самсаны салып, екінші самсаны аударып алып бір минут ұстаймыз. Сонда алғашқы самсамыз пісіп болады да, үшінші самсаның бір жағы піседі. Ал үшінші минутта үшінші самса мен алып тасталған самсаның екінші жағы піседі. Жазықтықта қиылыспайтын екі тузу? Жауап: параллель деп аталады. Санның жузден бір бөлігі? Жауап: процент. Төртбұрыш туралы теорема кімнің атымен аталады? Жауап: Пифагор. «Математика – ғылымдар патшасы, Ал, арифметика – математика патшасы», Бұл сөздің авторы кім? Жауап: Гаусс. Атасы 56 жаста, немересі 14 жаста, Қанша жылдан кейін атасының жасы немересінің жасынан екі есе үлкен болады? Жауап: 28 жылдан кейін атасы 84 жасқа, немересі 42 жасқа келеді. Жебе тарту ойыны Тақтада плакат арқылы көрсетіледі. Әр топ мүшелері тиісті сұраққа мүдірместен тез әрі дұрыс жауап беруі тиіс. Ах^2+Вх+С=0 Қандай жағдайда Ах2 +С=0 түріне енеді? Ах2 +В=0 шешімі қандай? Ах2=0 шешімі қандай? Ах2+Вх+С=0 Қандай жағдайда екі шешімі бар? Қандай жағдайда бір шешімі бар? Қандай жағдайда шешімі жоқ? Дискриминантын тез есептеп түбірінің санын тап. 3х2+7х+4=0 5х2+8у+3=0 5у2-6у+1=0 Түбірлерін тап. х2+11х+10=0 х2-8х-9=0 х2-2х-35=0 Балаларды ғылыми жолмен ми жұмсауға жетелеу Ми жұмсаудың ең жақсы уақытын толық пайдалану. Кейбір балалардың миы тәертең ерте тұнық, есте сақтауы өте жақсы болады. Ал, кейбір балалардың миы кеште өте тұнық, ойы алғыр келеді. Ата - аналар балаларының ми жұмсауының ең жақсы уақытын толық пайдаланып, үйрену нәтижесін жоғарлатуы тиіс. Ұйқыға толық кепілдік ету. Ұйқы үлкен миды дем алдырудың негізгі тәсілі. Ұйқы қанғанда ғана үлкен ми шаршаудан сергіп, қалыпты қызметке кепілдік ете алады. Сондықтан ата- аналар балалардың ұйықтау уақытын лайықты орналастырып, оларды албаты сабақ қарауға мәжбүрлемеуі, ұйқысын қандыруға жағдай жаратуы тиіс. Ұзақ уақыт тынбай ми жұмсау пайдасыз. Зерттеулерге негізделгенде, балалар 30 минут тынбай ми жұмсағанда, қан қантының қоюлығы 120миллиграмнан жоғарылайды. Бұл уақытта үлкен мидың алымы тез, есте сақтау қуаты күшті болады. 90 минут тынбай жұмыс жасағанда қан қанты 80 милиграм төңірегінде төмендеп үлкен мидың қызметі қалпты болады. Ал, 120 минут ми тынбай жұмыс жасаған болса, қан қанты 60 миллиграм айналасында төмендеп, баланың сезімталдығы төмендеп, ойлау қуаты біршама әлсірейді. Қоректік жеткілікті болу керек. Балалар үздіксіз үйренгенде көп мөлшерде қоректік заттарды сарп етеді. Егер дер кезінде орнын толықтырып отырмаса, үлкен ми зақымдалады. Жеткілікті белок, витамин және минерал заттар үлкен миды қорғап, нерв клеткаларының қалыпты алмасуына кепілдік етеді. Сол үшін балаларды ет, үй құстары, жұмыртқа, бұршақ, теңіз өнімдері, жаңа көкеніс, жеміс-жидек т.б азықтармен азықтандырып тұру тиіс. Бес мүшені, қол мен миды қатар істету. Ұқсас бір мазмұнды үйрену барысында көру сезімі арқылы 20%, есту сезімі арқылы 15% мазмұн қабылданады. Ал есту, көрі мүшелерін қатар іске қосқанда 50% ке жетеді Міне бұл үйренгенде бірқанша сезім мүшелерін қатар істесе, үйрену өнімін көрнекті жоғарлатуға болатындығын көрсетеді. | |
Просмотров: 1318 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|