Главная » Статьи » В помощь учителю » Математика |
Тақырыбы: Мектеп бағдарламасындағы геометрияны оқытудың тиімді әдіс-тәсілдері. Мұғалімнің басты мақсаты-оқушыға қажетті білім берумен шектелмей алған білімін керек уақытында қолдана білуге үйрету. Осы мақсатта оқушыға дайын ақпаратты бермей, оны өз бетімен жұмыс істеуге, ізденуге үйрету қажет. Ол үшін әр ұстаз оқытуда білім берудің озық тәсілдерін қолдануы керек. Осы орайда геометрия пәнін оқытуда жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану қарастырылуда. Білім беру жүйесінде мұғалімдердің біліктілігін арттыруда енгізілген Кембридж университетінің әдістерін еліміздің түкпір-түкпіріндегі мұғалімдер оқып , жаңа әдістерді өз тәжірибелеріне енгізу үстінде. Кембридж бағдарламасының негізігі міндеті-сындарлы оқыту болып табылады. Бағдарлама мазмұнының оқыту әдістері заманауи идеялардың жеті негізгі модулі түрінде берілген: - білім беру мен білім алудағы жаңа тәсілдер ; - сыни тұрғыдан ойлауға үйрету; - білім беру үшін бағалау және оқытуды бағалау; - білім беруде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану; - талантты және дарынды балаларды оқыту; - оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес білім беру және оқыту; - білім берудегі басқару және көшбасшылық. Бұл модульдер арқылы геометрия пәнін оқыту нәтижесінде оқушыларға қалай оқу керектігін үйреніп, ынтасы жоғары, өзіне сенімді, сыни көзқарастары жүйелі дамыған, ақпараттық технологияларда құзырлылық танытатын оқушы ретінде қалыптасуына көмектеседі. Қайсыбір мұғалім болсын, сыныптың сабаққа қызығушылығын ояту үшін түрлі әдістерге жүгінеді. Мұғалім сұрап, оқушы жауап беретін бір сарынды дәстүрлі әдістегі сабақтар баланы жалықтырып,пәнге қызығушылығын төмендетіп,білім сапасына да әсер ететіні сөзсіз. Қазіргі өркениетке ілесетін адам өмір бойы білімге құштар болуы керек. Өздігінен білім алатын, жан-жақты ізденетін, талпынатын, алдағы өмір жолын өзі болжай алатын тұлға тәрбиелеу-ұстаздың қолында. «Кембридж тәсілдеріне негізделген» бағдарлама арқылы білімімізді жетілдіріп, Қазақстанның болашағы саналатын жастарды тәрбиелесек, үлкен жетістіктің бірі деуге болады. Бағдарламаның негізігі мақсаты қазіргі заманауи әдіс-тәсілдеріміздің барлығын тәжірибемізбен ұштастыру. Жаңа әдіс ретінде «Диалог арқылы оқыту» мен «Қалай оқу керектігін үйрету» қарастырылып отыр. Диалог негізінде білім беру оқушының ой-пікірін жүйелеу мен дамытуына көмектеседі. Мұғалімдердің сыни тұрғыдан ойлауы өзінің жұмыс тәжірбесін, жаңа тәсілдерді қолдану және бағалау әрекеттерін сыни тұрғыдан бағалауды қамтиды. Мұғалімдер мен оқушылар үшін өздерінің қандай мақсатқа жетуді көздейтінін, мақсатқа жету өлшемдерін түсінуге не үшін керек екендігін білу маңызды. Курс бағдарламасынан алған білімімді практикаммен ұштастырғанда жеті модулдің бір-бірімен тығыз байланыста екенін түсіндік. Бағдарлама мақсаттарына сүйеніп, математиа пәнінен сабақ беруде, өзімнің сабақ беру әдістерімнің өз қырынан өзгергенін байқадым. Геометрия сабақтарында диалогтік тәсілмен оқытуды және сыни тұрғыдан ойлауға үйрету модулінің әдістерін кеңінен қолданамыз. Мысалы, 8 сыныпқа өткізген «Үшбұрышқа іштей және сырттай сызылған шеңбер» сабағында сыни тұрғыдан ойлау, Блум таксономиясы әдістерін кеңінен қолдандық. Сабақты Блум әдісі бойынша жүргізіп отырдық. Есеп. Теңбүйірлі үшбұрышты сырттай сызылған шеңбердің ұзындығы 20π-ге тең. Егер үшбұрыш табаны 12 болса, онда осы үшбұрыштың ауданын табыңдар. Шешуі: Шеңбер радиусы 10 екені белгілі. Берілген шеңберге табаны ортақ екі теңбүйірлі үшбұрыш салуға болатыны белгілі. Бірінші үшбұрышта С1 –сүйір, екінші үшбұрышта С2 –доғал. 1-жағдай. FD=2R , мұндағы R-шеңбер радиусы. Бұл арадан = . С1-сүйір болғандықтан, = . Косинустар теоремасы бойынша , бұдан ∆AC1B-ның ауданы S= 2-жағдай. Бұл арада , бірақ себебі -доғал бұрыш.∆AC2B –ның ауданы 12. Жауабы 108 немесе 12. Біздің бұл жерде байқағанымыз сабақта оқушылар диалогті оқыту, сыни тұрғысынан оқыту модулдерін басшылыққа ала отырып, өз ойларын алдымен топта әңгімелеп жинақтап,іздестіріп алып, сосын бір пікірге келіп постермен қорғап жатты. Оқушылардың бір-бірімен пікір алмасуы, яғни диалогтің орын алуы сабаққа деген өызығушылықтарын арттырды. Соның ішіндегі дарынды және талантты балалардың көзқарастарына, түсініктемелеріне сыни тұрғыдан қарап, өз ой-пікірін ашық айта алатын қабілеті орташа балалардың белсенділігі байқалды. Қорытынды: Мұғалім геометрия сабағына және өзіне есеп бере отырса жұмыс жасау қарқыны жақсарып жанданады. Тек сонда ғана алдағы жұмыстарда дұрыс мақсат қойып, алға қарай шығармашылықпен жылжудың жобасын жасау мүмкін болады. Білім берудің қазіргі таңдағы тиімді әдістерінің дәстүрлі білім беруден артықшылықтары мол. Жаңа әдістерді пайдалана отырып біз: оқушылардың өз бетінше дамуына, оқушы мен оқытушы арасында байланыс орнатуына, оқушының жан-жақты ізденуіне, оқушының өзін және өзгені бағалауына, өз ойларын жетік айтуына қол жеткіземіз деген ойдамыз. Пайдаланылған әдебиетттер: 1. Мұғалімге арналған нұсқаулық. (ІІІ деңгей) 2. «Математика және физика» оқу-әдістемелік журналы 3. «Математика» оқу әдістемелік журналы | |
Просмотров: 1584 | | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|