Главная » Статьи » В помощь учителю » Биология |
Күні: Пәні: Биология 6 Тақырыбы: Өсімдіктердің өсуі және дамуы. Оқу – тәрбие істерінің мақсаттары мен міндеттері Мақсаты: Оқушыларға өсімдіктердің өсуі және дамуы туралы білім қалыптастыру Міндеттері: Білімділік: Оқушыларға өсімдіктердің өсуі мен дамуының қоршаған орта жағдайларына тәуелділігі туралы білім қалыптастыру. Оқушылардың өсімдіктердің тіршілігі туралы білімдерін тиянақтау Дамытушылық: Оқушылардың ой өрісін дамыту, есте сақтау қабілетін арттыру. Тәрбиелік: Эстетикалық, экологиялық тәрбие беру. Құрал – жабдықтар: Биология 6 электорнды оқулығы, Слайдтар Сабақ түрі: Қорытынды сабақ Әдісі. СТО. Сабақ барысы: 1.Ұйымдастыру кезеңі: 1. Оқушылармен амандасу. 2. Оқушыларды түгендеу. Сабақтың мақсаты мен кезеңдерімен таныстыру. 2. Сабақ жоспары: 1. Оқушыларға өсімдіктердің өсуі мен даму туралы мағлұмат беру. Өсімдіктер де басқа организмдер сияқты, өз онтогенезінде жасына қарай физиологиялық өзгерістерді, олардың тамыр және өркендер жүйесінің біртіндеп алмасуынан вегативтік және генеративтік мүшелерінің ара қатынасының өзгеруінен байқауға болады. Бірақ өсімдіктің абсолютті дәл жасын анықтау оңай емес, өйткені даму барысында мүшелердің тұрақты алмасуы-ескіргендері тіршілігін жойып, ыдырап, жаңалары пайда болып отырады. Сондықтан “тіршілік циклы” деген ұғым енгізу қажет болды. Өсімдіктің тіршілік циклы-оның бүкіл онтогенезі, ол тұқымдағы ұрықтың дамуынан бастап индивидтің және оның барлық вегетативтік ұрпағының табиғи тіршілігін жоюға дейінгі аралық. Өсімдіктердің тіршілік циклдарын төрт кезеңге бөлуге болады: 1. Жасырын (лантенттік)-бірінші толыстық кезеңі. 2. Прегенеративтік-тұқымның өсуінен бастап дербес организмде ересек өсімдіктерге сәйкес жапырақтардың, өркендердің және тамырлардың басым болуына дейін. 3. Генеративтік-генеративтік өркендердің пайда болуынан бастап, олардың кенет азаюына дейін. 4. Постгенеративтік-тіршілік формасының қарапайымдалуы, генеративтік өркендердің болмауы, бірте-бірте жалпы тірі өркендердің болмауы. Өсімдіктердің мерзімге қарай өзгеруі. Әртүрлі климаттық жағдайда өсетін өсімдіктердің мерзімдік өзгерістерін, олардың морфологиялық-анатомиялық ерекшеліктерінен байқауға болады. ¬оңыржай және континентальды климат жағдайында, биологиялық заңды құбылыс ретінде өсімдіктердің жапырақтарында күрделі зат алмасу реакциялары аяқталып, олардың түсуі басталады. Өсімдік жапырағының түсуі ауа-райының салқындауына және топырақ температурасының төмендеуіне байланысты. Көктемде көпжылдық өсімдіктердің бүршіктері ашылып, жаңа өркендер дамиды. Міне, осы уақытта көпжылдық тамырларда, сабақтар олардың камбий қатарларының қайта дамуы басталып, оның жұмысы белсенді жанданады. Сонымен бірге, өсімдіктердің мүшелеріндегі қоректік заттардың қоры пәрменді пайдаланылады. 2. Өткен тарау бойынша оқушылардың білімін тиянақтауда сайыс түрінде жүргіземін. Сайысымыздың шартын түсіндірейін. Шарты: Ойында екі жеңілдік бар: 1. 50х50; 2. Досынан көмек, әр үш сұрақтан соң бір белестен өтіп отырады, ойын соңында 1500 ұпай жинап, «Ботаник» атағын жеңіп алуы шарт. Әрбір сұрақ 100 ұпаймен есептеледі. І белес – 300 ұпай ІІ белес – 400-600 үпай ІІІ белес - 700 – 900 VI белес – 1000-1200 V белес – 1300 – 1500 Енді ортаға ойыншыларымызды шақырамаз.Ол үшін мына жануарларды үлкенінен кішісіне қарай орналастыр: Қой. Түйе. Тауық. Есек. І – белес 1. Өсімдіктің көбею мүшелері а) тамыр б) сабақ ә) жапырақ в) гүл, жеміс 2.Тұқымның ішіндегі қор заты: а) ұрық б) эндосперм ә) тамырша в) тұқым жарнағы 3.Қазақстанның тұңғыш өсімдіктері туралы Қызыл Кітап жарыққа шыққан жыл а)1978 ә) 1981 б) 1991 в) 1980 ІІ – белес 1. Фотосинтездің негізін салған: а) Ван Гельмонт б) Р. Гук ә) Тимирьязов в) Мичурин 2. «Өсімдік пионері» а) Балдыр б) Мүк ә) Қына в) Бәйшешек 3. Ең ұзын шырмалған өсімдік а) бамбук б) эвкалипт ә) лиана в) емен ІІІ – белес 1. Өсімдіктерді зерттейтін ғылым а) Зоология б) Биология ә) Ботаника в) Цитология 2. Дүние жүзінде ағаштардың ең көп түрі өсетін аймақ а) Солтүстік Америка б) Евразия ә) Оңтүстік Америка в) Австралия 3. Ең үлкен гүл: а) Арнольди Рафрезия б) Бальзак ә) Секвоя в) Күнбағыс ІV – белес 1. Ең жуан сабақты ағаш а) баобаб б) емен ә) эвкалипт в) бамбук 2. Қоректік заттарды сіңіруге әсер ететін күш: а) қысым б) қозғалу ә) сору в) қоректену V – белес 1. Өсімдіктерде қоректік заттың қозғалатын бөлігі а) Камбий б) өзек ә) сүрек в) тоз 2. Дала символы саналатын иісі Отан иісіне бағаланатын өсімдік а) бидайық б) көкпек ә) жусан в) алтын тамыр 3. Француз ханшасы өзін қандай өсімдікпен әшекейлеген а) күнбағыс гүлі б) итмұрын гүлі ә) картоп гүлі в) қызғалдақ 1. Ең ұзақ жасайтын ағаш? а) Қайың б) Қарағай ә) Емен в) Шырша 2. Күн гүлі қалай аталады? а) күн бағыс б) күріш ә) мақта в) тары 3. Күн баласы атанған өсімдік а) күн бағыс б) күріш ә) мақта в) тары Қосымша сұрақтар 1. Ең жылдам өсетін өсімдік? а) бамбук б) лиана ә) эвкалипт в) баобаб 2. Бактериаларды өлтіретін ұлпа заттар шығаратын өсімдік а) қарағай б) қайың ә) сарымсақ в) шырша 3. . Дүние жүзі бойынша екі рет рекорд жасаған атақты Ы.Жақаев өсірген өсімдік? а) картоп б) тары ә) күріш в) жүгері 4. Өсімдіктің қай мүшесі « Жасыл асхана» деп аталады? а) сабақ б) жапырақ ә) жеміс в) тамыр Үй тапсырмасын беру. 27, 70,100 беттерде берілген «Біліміңді сына» сұрақтарына жауап беріп, жаттау. Аралық бақылау жұмысына дайындық жүргізу | |
Просмотров: 4414 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|