Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Солтүстік Қазақстан облысы Мағжан Жұмабаев ауданы Молодогвардейская селосы Негметжанова Жадра Муратбековна Сабақ тақырыбы: Дауысты дыбыстар. Жуан, жіңішке дауыстылар Сабақтың мақсаты: дауысты дыбыстар туралы түсінік беру. Сабақтың дамытушылық мақсаты: дұрыс, анық сөйлеуге жаттықтыру. Сабақтың тәрбиелік мақсаты: оқушыларды сауатты жазуға дағдыландыра отырып ұқыптылыққа, білімділікке тәрбиелеу. Сабақтың типі: білік пен дағдыны қалыптастыру. Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, түсіндіру, талдау, жаттығу орындау, ойлау, дәлелдеу. Сабақтың көрнекілігі: интербелсенді тақта, слайдттар. Сабақтың барысы: А) Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен амандасып, түгендеп, сабаққа даярлау. Екі топқа бөлу Ә) Үй тапсырмасын тексеру 1. 238-жаттығуды шарты бойынша орындау 2. Басқа тілдердегі әліпбидегі әріптердің санын біліп келу (Сұрақ-жауап әдісі) Б) Жаңа сабақ 1-топ Бастауыш сыныпта алған білімдерін еске түсіріп, оқулықтағы ереже арқылы толықтырып жаңа сабақты өздігімен меңгеру. Қорытындысы ретінде мынадай кестені толтыру 2-топ. Бастауыш сыныпта алған білімдерін еске түсіріп, оқулықтағы ереже, Б.Ш.Кәтенбаева «Қазақ тілі оқулығына әдістемелік нұсқау», М.Ә.Қараев «Қазақ тілі», Б.Қ.Қапасова «Оқушы анықтамасы» қосымша әдебиеттерден іздену арқылы толықтырып жаңа сабақты өздігімен меңгеру. Қорытындысы ретінде мынадай кестені толтырып, топтар бір-біріне түсіндіреді. Тапсырма: 1 топ. Дауысты дыбыстан басталатын сыныптағы оқушылардың есімін дәптерлеріне жазу. Ол дыбыстарға сипаттама беру Үлгі: Әлия - «ә» - дауысты дыбыс, жіңішке 2. топ. Дауысты дыбыстардан басталатын өзен-көлдердің аттарын жазыңдар. Ол дыбыстарға сипаттама беру. Үлгі: Алакөл – а –дауысты дыбыс,жуан Дауысты дыбыстардың тілдің қатысына қарай бөлінуі ЖУАН ЖІҢІШКЕ (тіл кейін шегініп, үсті дөңестену арқылы жасалады). (тіл ілгері қарай созылу арқылы жасалады). А,о,ұ,ы,(у) Ә,ө,ү,і,е,э,и,(у) Қазақтың төл сөздерінің құрамындағы дауысты дыбыстар негізінен не бірыңғай, не бірыңғай жіңішке болады. Түбір сөзге қосымша да сол сөздегі дауысты дыбыстардың жуан, жіңішкелігіне қарай жалғанады. М: Оқушы+лар+ды – бірыңғай жуан буынды сөз Тек кірме сөзднрде және қос сөздерде бұл ерекшелік әрдайым сақтала бермейді. М: Кітап+тар, аз-кем У дыбысы айтылуына қарай әрі жуан,әрі жіңшке болады. М: шуақ-жуан сөз, сурет-жіңішке сөз в) Жаттығу жұмыстары 1-топ: «Мұғалім» сөзіне фонетикалық талдау жасау. Бұл қай тілден енген сөз. 2-топ: «Жарлық» сөзіне фонетикалық талдау жасау. Бұл қай тілден енген сөз. Тапсырма: 2 топқа да Бірыңғай дауыстылардан басталатын мақал-мәтелдер жазамыз. Қай топ, тез және көп мақал- мәтел жазып айтады. Мысалы: Ырыс алды – ынтымақ. 241-жаттығу. Мына сөздердің ішінен жуан «у» дыбысы бар сөздерді бір бағанға, жіңішке «у» дыбысы бар сөздерді екінші бағанға теріп жазу. г) Бекіту 1.Фонетика дегеніміз не? 2.Монофтонг дыбыстар қандай? 3.Дифтонг дыбыстарды ата. 4.Дауысты дыбыстарды айтқанда ауа өкпеден қалай шығады? 5.Дауысты дыбыстардың саны қанша? д) Үй тапсырмасы Ереже жаттау. Жуан дауыстыдан басталатын 10 сөз, жіңішке дауыстыдан басталатын 10 сөз жазу. е) Бағалау Топ басшылары бағалайды. | |
Просмотров: 1675 | Комментарии: 1 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|