№2 МОМ бастауыш мүғалімі Қайрақбаева Т.С. Сабақтың тақырыбы: Абай мен Әбіш (ел аузынан) Мақсаты: 1.Абайдың өмірімен шығармалары туралы білімдерін толықтыру. (Әбдірахман) Әбіш өмірімен таныстыру. Әңгіме мазмұнын ашу. 2.Оқушылардың ой өрістерін кеңейту, сөйлеу тілдерін , шығармашылығын дамыту. 3. Жаратылыстағы заттарды бағалай білуге, білімділікке тәрбиелеу. Көрнекілігі: Интерактивті тақта, фильм, слайд, көрме бұрышы. Барысы: 1)Ұйымдастыру бөлімі: 2)Бүгінгі сабағымыздың тақырыбымен мақсатын хабарлау. - Балалар Абай туралы не білеміз, Абай неше жаста? 1.Абайдың өмірін сұрау 3)Абайдың шығармалары: А) Абайдың оқу – білімге шақырған өлеңдері: «Ғылым таппай мақтанба!», «Интернатта оқып жүр», «Жасымда ғылым бар деп ескермедім», «Әсемпаз болма әрнеге» т.б өлеңдерін сұрау. Ә) Абай табиғат суретшісі: «Қансонарда», «Қыс», «Жаз», «Күз», «Жазғытұрым». Б) Орыс жазушыларынан аудармалары: «Шегіртке мен құмырсқа», «Қарға мен түлкі» В) Өлең мен қатар ән де жазған: «Бойы бұлған», «Сегіз аяқ» , «Көзімнің қарасы», «Желсіз түнде жарық ай» , «Қараңғы түнде тау қалқып» т.б 4) Абайдың балалары туралы айтатын болсақ , ақынның 10 баласы болған. Бәйбішесі Ділдәдан; Ақылбай; Әкімбай, Әбдірахман, Райхан, Гүлбадан кенже баласы Мағауия. Екінші әйелі Әйгерімнен: (Шүкімән)- Тұрағұл, Мекайл, Ізкәйіл, Кенже. Абайдың үміт артқан талантты балалары Әбдірахман (Әбіш), Мағауия, Тұрағұл, Мекайл. Әкелерінің өлеңдерін жатқа айтып, халық арасына таратқан әнші, домбырашы болған. Абай арманының үлгісінің жарқын бір көрінісі өзінің сүйікті баласы атанған Әбдірахман болды. Оны әкесі орыс мектебіне беріп, көп жыл оқытты. Ол туралы әкесі: Жаңа жылдың басшысы ол: Мен ескінің арты едім деп бағалаған. 1880-1890 жылдары Абай әдебиет әлемі аса үздік еңбегімен, қоғамдық жұмыстарымен, саяси әлеуметтік игілікті істерімен дараланып көрініп, халық құрметіне бөленуіне Әбіш баласының көмегі болды. Ол іс қағаздарын сауатты жүргізіп, белгілі болған. Әбіш орыс тілінен басқа, неміс тілінде еркін сөйлеп, жаза білген сөйтіп, әкесіне аудармашылыққа көп көмегін тигізген. Әкесі көп үміт артқан баласы, көп ұзамай ауырып 1895 жылы 1-ші қаңтарда 27 жасында Верныйда қазіргі Алматы қаласының госпиталында дүниеден өтті. Інісі Мағауия Әбішті Алматыдан Шыңғысқа апарып жерлейді. 5) Ел аузынан тараған «Абай мен Әбіш » әңгімесін баяндау. А) Абай мен Әбіш (видео көрінісі) - Қалқам, Әбіш әлемде жаратылыстағы ақ зат асыл ма, қара зат асыл ма? - Балалар сендер қалай ойлайсындар? Диспут: оқушылар пікірі тыңдалады. Ә) видео көрінісі - Осы әңгімелесуден не түсіндік? Оқушыларды сөйлету. 6) Оқулықпен жұмыс. - Рольмен оқыту. 7) Сергіту. Абайдың «Көзімнің қарасы» әнін хормен орындау. 8) Әңгіменің түйіні: Ақыл – жастан. Абай адам жас болса, ақыл, білім, қайрат көп болады деген. Олай болса жазу жұмысы әр қатар: 1- қатар ақыл, 2 – қатар білім, 3-қатар қайрат туралы нақыл сөздермен, сөйлем, әңгіме жазу 9) Абайдың «Он жетінші қара сөзін» оқушылар сахналайды. 10) Бекіту ,қорытындылау. 11) Бағалау. Үйге тапсырма беру. №2 мамандандырылған орта мектеп
|