Сабақтың тақырыбы: Музыка аспаптары Сабақтың мақсаты: білімділік:ұлттық аспаптар туралы түсінік тәрбиелік: оқушыларды өнерлі болуға тәрбиелеу дамыту: ауызекі сөйлеу тілдерін дамыту Көрнекіліктер: домбыра, қобыз, жұмбақтар, суреттер, сандықша, интерактивті тақта, тест... Сабақтың түрі: аралас сабақ Сабақтың барысы: 1. ұйымдастыру 2. үй тапсырмасын сұрау Ой шақыру: Сыр сандықты ашып қара, Ашып қара, сырласым. Сым пернені басып қара, Басып қара, жырласын- деп ақын Сәкен Сейфуллин жырлағандай, қазір сыр сандықтан шығатын тақырыпқа жауап береміз. 1 топ-Дәулеткерей 2 топ-Сүгір Әлиұлы 3 топ-Дина Нүрпейісова (Әрбір топ келесі топқа мәтін бойынша сұрақтар қояды). Ү/т бағалау. Жаңа сабақ: Мұғалім сөзі: - Қазақтың қандай ұлттық аспаптарын білесіңдер? - Біздің қандай жерлес ақындарды, әншілерді, күйшілерді білесіңдер? - Олардың атында нелер бар? Ұлттық аспаптардың түрлерін толықтыру үшін мониторға назар аударамыз. Шертер- үш ішекті шертіп ойнайтын аспап.Оны мал бағатын бақташылар тартатын болған. Қобыз- ысқышпен тартылатын, төрт ішекті музыкалық аспап. Дыбыс ішекті тырнақпен басу арқылы шығады. Қылқобыз- екі ішекті көне аспап. Қылқобызда көбінде бақсылар, жыршылар, әншілер ойнайтын болған.Ішегі аттың қылынан тағылады. Жетіген- жеті ішекті, шертіп ойнайтын аспап. Дыбыс ішектерді саусақпен іліп-қағу арқылы шығады. Сыбызғы- үрлеп ойнайтын көне аспап. Аспап ағаштан немесе қурайдан жасалады. Даңғыра- ұрып ойнайтын аспап. Оның ағаш шеңберінің бір беті ғана темірмен қапталады. Шаңқобыз- темірден, ағаштан немесе күмістен жасалады.Шаңқобызға жіп байланып, сол жіпті серпіп тарту арқылы дыбыс шығады.Бұл аспапта көбінесе әйел адамдар ойнайды. Ұран- үрлеп ойналатын аспап. Оны бұрын жауынгерлер көп пайдаланған. Үрлемелі аспаптар- күйдірілген саз балшықтан жасалады. Сазсырнай-алты тесіктіболса, үскірік үш тесікті, тастауық бес тесікті болған. Домбыра-қазақтың қос ішекті аспабы. Ол шығыс өңірде кең тараған. Топпен жұмыс: І топ «Домбыра» ІІ. «Жетіген» ІІІ. «Қобыз» 1 тапсырма: Қазақ қандай өнерді сүйеді? (Мониторға назар аудару) Күй атасы-... Бұлбұл әнші-... Арқаның асқақ әншісі-... Көкшенің сері әншісі-... Шебер күйші-... 2 тапсырма: «Адасқан әріптер» (дұрыс сөзді табу) Ыззысбығ- сыбызғы бмрадоы- домбыра Алдбы- дабыл іріксүк- үскірік Бзықо- қобыз ылпаздау-дауылпаз Бызшаңқо- шаңқобыз ретшер-шертер Тақаяас- асатаяқ ырйсна- сырнай Тінжеге- жетіген ғыдаңра- даңғыра 3 тапсырма. «Кім жылдам» (сөздерді тақтаға дұрыс ілу) І. Үрмелі аспап ІІ. Ішекті аспап ІІІ. Соқпалы аспап Сыбызғы домбыра дабыл Үскірік қобыз дауылпаз Шаңқобыз шертер асатаяқ Сырнай жетіген даңғыра 4. Грамматикалық тапсырма. - Құрмалас сөйлем дегеніміз не? - Құрмалас сөйлемнің түрлерін ата - Салалас құрмалас сөйлемнің неше түрі бар? - Кезектес салалас сөйлемге әр топ өз аспаптарымен тақтаға сөйлем жазады. (тақтамен жұмыс) Сергіту сәті. Қара жорға 5 тапсырма. «Кім ұшқыр» Жұмбақ шешу (мониторға назар аудару) 6 тапсырма. Шығармашылық жұмыс. (әр топ өзінің аспабының шығу тарихын суретке салып, қорғау) 7 тапсырма. Ашық тест (мониторға қарау) Қорытынды. Сызбамен жұмыс/ауызша жауап береді/ Бағалау Үйге тапсырма
|