Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Б. ДОСМАГАМБЕТОВА, Қостанай облысының Әулиекөл ауданындағы С.Баймагамбетов атындағы мектеп-гимназияның қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҒЫНДА ОҚУШЫНЫҢ ҚАТЫНАСТЫҚ ЖЕТЕ БІЛУШІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ. Жаңартылған білімнің ең басты мақсаты бүгінгі күнде оқушылардың жете білушілігін (компетентность) қалыптастыруы білімдермен, іскерліктермен, дағдылармен бірігіп келеді. Қазіргі білімнің мақсатының жаңалығы- оқу материалдың меңгер- үдерісінің ұйымының өзгерісін болжайды. Ұстаздың негізгі назары сабақта тиісті шоғыралған материалды нақты меңгеруінде емес, ал оқушының жете білушілігінің (компетентностей) дамуында. Біздің көзқарасымызға, оқушылардың қатынас компетентностей құруына сабақтарда мұғалім мақсатқа бағытталған және жүйелік жұмысы жағдай жасайды, қайсы негізде келесі ұстанымдар (принципы) жатады: • Сұрақтардың қайта бағдарлауы және сабақ тапсырмаларының, дауыс зорайтқышты оқулық материалын барлық оқушылармен меңгеруіне әр түрлі тапсырмалардың дауыс зорайтқыштықпен қатар, жарым-жарты - іздеу, зерттеу, творчестволық мінез-құлықтылық болып табылады; • Оқушыларға тапсырмаларды таңдау мүмкіншілік беруі, олардың жеке бейімділіктерін және назарларын есепке алуға байланысты; • Үшдеңгейлік оқу тапсырмалардың нәтижелерін бақылау және бағалау. Оқушылардың қатынас жете білушілік дамуын Б. Блюм таксономиясына сүйене әдістемелік жүйені құрамыз. Блюм теориясына сәйкес танудың алты деңгейі бар. Жүйелі және мақсатқа бағытталған даму оқушыларға үлкен жетістіктерге жетуіне мүмкіндік береді. Ақырғы педагогикалық нәтиженің табыстылық жетістігі оқушының әрбір кезең-деңгейдің меңгеруіне байланысты. Блюм таксономиясына сүйене, біз оқушының нақты қатынас хабардарлық құруымен оқу процесін басқара аламыз, сонымен қатар әрбір оқушының қозғалыс процесін байқай отырып. Білу қажет, творчестволық деңгейге, оқушылардың қатынастық(коммуникативтік) жете білушілігін (компетентность) қалыптастыруға талдау(анализ ), синтез және бағалау жатады. Осы оқушылардың өнімді творчестволық потенциалы және олардың өздік қызметі дамуына жағдай жасады. Бізбен оқушылардың қызметтік жете білушілігін қалыптастыру бойынша оңделген болатын, тапсырмалардың таптастырылуына негізделіп, тану облысында мақсаттары суреттелген. Б.Блюм таксономиясына сәйкес тапсырмаларды қарапайым түрден күрделі түрге, дауыс зорайтқыштыдан (репродуктивный) өнімді деңгейге құрастыру керек. Тану – білімнен маңызды! Дәстүрлі педагогика бойынша: бәріне үйретуге болады. Жете білушілік бойынша: бәріне үйренуге болады. Сәттілік тілеймін! Талпыныңыздар! Бір сабақтың үлгісін ұсынамын: Пайдаланылған әдебиеттер: 1. М.М. Жанпейісова. Оқу модульдік технологиясы оқушының даму құралы. Алматы, 2002. 154 б. 2. Г.К. Селевко. Замандас білім беру технологиялары. М.., «Халық ағарту ісі», 1998. 253-б. 3. Г.А. Рудик. Культура умственного труда или 101 техника учения. Костанай, 2010. 26-29, 43, 57, 86 с. | |
Просмотров: 1360 | Комментарии: 2 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|