Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Шығыс Қазақстан облысы Семей қаласы № 47 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі Жұмабаева Бақыт Назировна. Сабақтың тақырыбы: «Мағжан әлемінен сыр шетейік. » Сабақтың мақсаты: 1.Білімділік: Ақын жайлы тереңірек мағұлымат беріп,Мағжан ойының тереңіне бойлатып,ақынның асқақтығын таныту; 2.Дамытушылық: Оқушының ой -өрісін,Мағжан жайлы білетін мағлұматтарын толықтыра түсу,сөздік қорын молайту,таным белсенділіктерін дамыта түсу.Сұлулық сезімдер мен шынайы махаббатқа , батылдыққа баулу;халық педагогикасын пәндер арқылы үйретіп ,өмірге қолдануға жаттықтыру. 3.Тәрбиелік:Ақынның адами болмысы,ойлары арқылы адамгершілікке,патриотыққа,имандылыққа тәрбиелеу. Сынып сағатын өткізудің әдіс-тәсілдері: 1.Сұрақ-жауап 2.Әдеби-тарихи музыкалық көркем сөз, сахналық бейне. 3.Баяндау,сұрау. Көрнекіліктер:1.М.Жұмабаевтың портреті.2.Мағжанның нақыл сөздері3.Мағжн туралы әр жылдары шыққан әдеби шығармалар,еңбектер, «Педагогика» оқулығы.4.Сол замандағы қазақ зиялыларының портреті мен еңбектері.5.Арыстарымыздың портреті Сабақтың барысы: 1-жүргізуші: Қозғал,қазақ,білім іздер кез келді, Қылыш алып,надандық саған кезенді. Шетке лақтыр,тымақтай алып елден қу, Ертелі-кеш басыңа мініп езгенді,-деп жырлаған еді Мағжан ақын.Мағжан үшін ұлтының еркіндігінен қымбат ештеңе жоқ еді.Мағжанның мұңы ұлтының зары еді. 2-жүргізуші Не көрсем де алаш үшін көргенім, Маған атақ ұлтым үшін өлгенім. Мен өлсем де,алаш өлмес,көркейер, Істей берсін қолдарынан келгенін. Иә, артына өлмес із қалдырған Мағжан ағаны ұрпақтары ұмытпайды.Өз ұлты,сахара сары даласы ұмытпайды. 1-жүргізуші: Мағжан аға өлеңімен сұлулықты сүйіпті, Бар шуағын жүректің жыр сабаға құйыпты. Жылдарын да,жастығын,жалынында қиыпты, Мағжан аға құрбан боп,көп көріпті күйікті.,-деседі ғой сол ағам. 2-жүргізуші: Жас қырандай балапан,жайып қанат ұмтылған, Көздегені көк аспан,мен жастарға сенемін. Айбынды алаш елім дер,алтын арқа жерім дер. Ме жастарға сенемін,-деп еді-ау Мағжан ағам. Сенгені сендер екен ғой,жастар! 1-жүргізуші: Ендеше ,Мағжан аға! Бүгінгі кеш өзіңіз жайлы сыр ашып, ой толғайтын,жамандықтан арашалайтын,ұранымызды бар халыққа паш ететін « Мағжан әлемі» деп өзгелерден өзіңізді,поэзияңызды ерекше өздеріңізге серік ететін өрендеріңізді ортамызға келіп отыр. 2-жүргізуші: Бәйгеге түсіп жарыспай, Жүйріктің бағы жанар ма? Білім мен өнер жарысып, Тәрбие,тәлім табар мән. Бұл бәйге ойдың бәйгесі, Кім жүйрік ойға,сол алда. 1-жүргізуші: Сүйсіндірсін сөздерді, Шырқап салған әніміз. Біж\здің сайыс сабаққа, Қош келдіңіз бәріңіз. Жарыстарда озатын, Бәрінен алда болатын, Болашаққа бүгіннен, Білімге қол созатын «Бәйтерек» , «Асыл тұлға» топтарын шақырымыз ортаға. 2-жүргізуші: Келді кезек қол соғатын. Әділқазылар сайлау. Ашық жарқын жүзді, Әділқазылар біздің, Таңдап баға берерге, Шақырайық төрге. /Әділ қазылармен таныстырып ортаға шақыру./ 1-жүргізуші:Құрметті көрермендер! Біздің бүгінгі сынымыз 7 шарттан тұрады.Ендеше бүгінгі сайысымыз дың шарттарымен таныстырып өтсек. І.Екі топтың сәлемдесуі. ІІ.Ойын анықтау./20 сұраққа жауап беру/ ІІІ. Ой зерделеу./ Қай өлеңнен алынған үзінді екенін табу./ ІҮ. Ой жалғау./ Сурет беріледі .Сол суретке қарап, Мағжанның жазған өлеңдерінің тақырыбын анықтау.Өлеңдерін атау./ Ү. « ..Жазылар мен туралы естеліктер.»/ Берілген ақын- жазушылардың пікірінің авторларын табу./ ҮІ. «Поэзия- жүрек тілі» Мәнерлеп оқу./ Бір топ өлең бастайды келесі топ жалғастырады./ ҮІІ.Ой толғау / Өздері жазған Мағжанға арнау өлеңдерін оқу./ 2-жүргізуші:Сынымыздың І бөлімі екі топтың өздерін таныстырудан басталады. І сынымыз. І.Екі топтың сәлемдесуі. І топ. «Бәйтерек» тобы Ғибрат аларлықтай кейінгі біз Ақындық дауысынан қалдырған із. Поэзия әлеміне жарық берген, Ұлы Абай болғанда,Мағжан-жұлдыз. Біз Бәйтерек,бәйтерек Сайысуға дайынбыз. ІІ топ. «Асыл тұлға» тобы Армысыз ,қарсылас тобымыз, Армысыз,әділқазы алқалары! Ұлы-той Ұлы ақынның дүбірледі, № 47 орта мектебінің сауырында. Келдік міне,бүгін біз сайысуға, Тамаша ойын ойнап табысуға «Асыл тұлға» тобынан «Бәйтерекке» жалынды сәлем. 1-жүргізуші:ІІ сынымыз шапшаңдық пен білімділікті тексеруге арналады. ІІ.Ойын анықтау./ жедел 20 сұраққа жауап беру/ І топ. 1. Мағжанның апайы Күләндәм қойған аты. 2. Білім берген ұстаздары 3. Мағжанның сүйген жары. 4. Ақмолада қандай газетте редактор қызметін атқарды? 5. Мағжан құрған ұйым. 6. Екінші жары Зылихаға арнап жазған өлеңдерін ата. 7. Батыр Баян– қай шығарма кейіпкері? 8. Анасының аты. 9. Орыс,батыс Еуропа әдебиетін қайда және қай жылдары терең зерттеп оқиды? 10.Ғалия медресесінде оқып жүргенде тапқан пікірлес –досын ата. 11.Мағжан Жұмабаевтың өмір сүрген жылдары. 12. “М.Д.абақтыдан шыққанда” өлеңі кімге арналған? 13. Кімнің шақыруымен Ташкентке келеді? 14. Мағжанның неше поэмасы бар?Ата. 15. Әбубәкір Диваевтың қандай жинағын шығаруға септігі тиеді? 16. Сәкен Сейфуллинмен қайда танысады? 17. Ең алғаш өлеңдер жинағы қай жылдары,қайда шықты? Ол қалай аталады? 18. 1923 ж.Ташкентте қандай қандай жинағы жарық көрді? 19. “Айда атыңды,Сәрсембай”өлеңінің тақырыбы. 20.Лермонтовтан аударған өлеңі. ІІ топ 1. Сәкен Сейфуллинмен бірігіп қандай ұйым құрады? 2. Мағжанның “Шолпан” атты өлеңдер жинағын шығаруға көмектескен адам? 3. Мағжанның бүркенші аттары. 4. 1910 жылы Мағжан қандай қызмет атқарды? 5. Мағжан неше ағайынды? 6. 1928ж.Мәскеуде қандай қызмет атқарады? 7. “Мағжанның ақындығы туралы” атты зерттеу еңбегін жазған жазушыны ата. 8. “Жан сөзі” өлеңін қазақ поэзиясында кімдер жалғастырған? 9. Генрих Гейнеден аударған өлеңі. 10.Мұхтар Әуезовпен қандай қоғам құрады? 11. Бірінші әйелі Зейнеп қай жылдары қайтыс болады? 12. 1916 жылғы көтеріліске арнап шығарған өлеңінің аты. 13. Ұлының аты кім? 14. Ташкентте қандай журналдарды қызмет атқарады? 15. “Жауға түскен жанға” өлеңі кімге арналып жазылған? 16. 1918 ж. Түрмеде отырғанда жазған өлеңін ата. 17. 1936 жылы кімнің араласуымен бостандыққа шығады? 18. Мағжан қандай ақын? 19.Мағжан өлеңдері негізінен қандай тақырыптарға арналып жазылған? 20.Мағжанға ең алғаш баға берген жазушы кім? 2-жүргізуші: ІІІ. Ой зерделеу./ Қай өлеңнен алынған үзінді екенін табу./ 1-жүргізуші: ІҮ. Ой жалғау./ Сурет беріледі .Сол суретке қарап, Мағжанның жазған өлеңдерінің тақырыбын анықтау.Өлеңдерін атау. 2-жүргізуші: Жазылар естеліктер мен туралы Біреулер жан еді дер өр тұлғалы. Біреулер тұлпар еді дер де мүмкін, Бүтінделмей кеткен бір ер тұрманы. Мағжанды дер кезінде түсінбесек те оған өз заманынды баға беріп кеткен ақын-жазушы кемде-кем.Ендеше сол ақын-жазушылардың пікірлеріне үңілсек,кім қандай баға беріп кеткен екен. Келесі сынымыз «Жазылар естеліктер мен туралы» деп аталады.Шарты: Берілген естеліктердің авторларын табу. Ү. « ..Жазылар мен туралы естеліктер.»/ Берілген ақын- жазушылардың пікірінің авторларын табу./ 1-жүргізуші: Жырыммен жаным жұбатам, Жырыммен жұртымды оятам. /Мағжан/ Ендігі сынымыз «Поэзия-жүрек тілі» /Ақын шығармаларынан мәнерлеп оқу сайысы./ ҮІ. «Поэзия- жүрек тілі» Мәнерлеп оқу./ Бір топ өлең бастайды келесі топ жалғастырады./ 2-жүргізуші: Болмаса басыма да бармас па екен? Атымды аузына да алмас па екен? Қарайып жапан түзде жалғыз тұрған Молама көз қырын да салмас па екен? Дариға,сол күндерде күнім қараң, Қазақ елі,бір ауыз сөзім саған, Болғайсың, сыншы болсаң,әділ сыншы, Кінәні жүрекке қой,қойма маған! Қазақ жаны бар кезде,қазақ әні бар кезде Мағжандай азаматтар ұмытылмайды,ақынның асыл сөзі,асқақ рухы халық жадында мәңгі жасайды. Мағжанға арнап балалардың өздері жазған арнау өлеңдерін оқыту ҮІІ.Ой толғау /Өздері жазған Мағжанға арнау өлеңдерін оқу./ 1-жүргізуші:Рахмет.Әрине Мағжанды бір сағатта оқып,білуге болмайды.Оны жылдар ,ғасырлар бойы оқып үйренуіміз қажет.Біз бүгін Мағжанның қысқа да болса,өнегелі өмірі мен тағылымдарына шолу жасадық.Мағжан өмірі бәрімізге өнеге. Әділқазы алқасы жеңімпаз топты атап, жеңімпаз топқа «Үздік Мағжантанушы» атағы берулерін сұраймыз. | |
Просмотров: 3623 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|