Главная » Статьи » В помощь учителю » Начальная школа |
Оқушылардың шығармашылық дарындылығын дамыту Қазақстанның тәуелсіздік және егемендік алуына байланысты өскелең ұрпаққа білім және тәрбие беру мәселесін қоғам дамуының қазіргі кезеңнің талаптарына туындап отырған міндет және мақсаттарға орай жан- жақты жетілдіру қажет болып отыр. Білім беру жүйесінің барлық буындарына соның ішінде бастауыш буынға зор жауапкершілік жүктейді. Өйткені білім мен тәлім тәрбиенің негізі бастауыш мектепте қаланады. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев: «Бізге керегі – шын дарындар. Нарық қол-аяғымызды қалай қыспасын мемлекет өзінің талантты ұлдары мен қыздарын, тарланбоз жүйріктерін қолдауға, қорғауға міндетті»,- деп еліміздің болашағы жастарға үлкен мән берген. Сонымен, дарынды дегеніміз - адамзат баласының басқаларға қарағанда ерекше ойлау, талдау, еске сақтау қабілеті бар шығармашылық пен табысты жұмыс істейтін еңбекқор адамдарда /оқушыларда/ кездесетін қасиетті айтамыз. Оқушының дарындылығын анықтауда мынандай әдіс-тәсілдерді қолданамыз: Баланың отбасы жағдайын зерттеу; Ата-анасымен әңгімелесу; Сауалнамалар психо-диагностикалық тренингтерді өткізу; Шығармашылық қабілетін анықтау; Ғылыми жоба жарыстарына, көрмелерге, жәрмеңкелерге, пікір- сайыс ойындарына қатыстыру; Дарынды оқушылармен жұмыс жүргізу кезеңдері: 1- кезең: • Ерекше қабілетті оқушыларды анықтау. 2- кезең: • Оқушы қабілетінің бағытын анықтау. Ой өрісін дамыту мақсатында жұмыс жоспарын құру. 3- кезең: • Дарынды оқушылармен жекелей жұмыстар жүргізу. 4- кезең: • Нәтижеге жету. Дарындылықты анықтау Бақылау, байқаулар арқылы оқушының қандай да бір іс- әрекетке қабілеттілігі, бейімі анықталады. Педагогикалық және психологиялық зерттеулер жүргізу нәтижесінде ерекше қабілет, дарындылық айқындалады. Оқушылардың қабілетіне, ерекшеліктереріне қарай үшке бөлуге болады: • Шағармашылық дарындық; • Интеллектуалды, табиғи дарындылық; • Лидерлік дарындылық. Дарынды оқушылармен жұмыс түрлері Даралап оқыту; Жаратылыстану және гуманитарлық пәндерді тереңдете оқыту; Кеңейтілген, тереңдетілген тапсырмалар дайындау; Оқушының шығармашылыққа және өнер, әдебиет, техника, ғылым салаларындағы олимпиадаларға, байқауларға қатыстыруы арқылы дамыту; 1-сыныптың алғашқы күнінен бастап 6-7 жасар балалар деңгейіндегі өлең тақпақтар ата- ананың көмегімен жаттауды жолға қойдым. Оқушыларды анықтап алысымен күнделікті берілетін тапсырмаларды орындауын жете бақылауды ұстадым. Оқушылардың үздік шығармалары, мақалалары «Семей таңы», «Ертіс өңірі» газеттерінің балаларға арналған беттерінде жарияланып отырды. «Балбұлақ» республикалық журналға өздері жазған ертегілерімен суреттері жарық көрді. «Дарын» орталығының ұйымдастыруымен өткен «Айналайын» интеллектуалды конкурсына қатысып 1 оқушы-І орын, 2-оқушы ІІ орын, 7-оқушы ІІІ орын иеленді. Осы орталықтың ұйымдастыруымен өткен «Малахит» интеллектуалды конкурсында 4- оқушы І- орын, 2-оқушы ІІ орын алды.Халқаралық «Кегуру» сайысында 1 оқушы ІІІ- орын алды. Баланың аты- бала. Ол сәл нәрсеге қуанады, сәл нәрсеге елегезейді, мектепте баланың көңілі көтеріңкі болып, назарын аударып отырған нәрсеге яғни, оқуға қызығушылық танытудын ынталандырып отырамын. Сонда бала ізденеді, өзін сабақта еркін ұстауға, берілген тапсырманы орындауға тырысады. Міне осындай жұмыстар жүргізу барысында оқушымның тілін, қиялын, ойлау қабілетін, жауапкершілігін арттыра аламын. Өмірге көзқарасы мол, жоғары деңгейлі, мәдениетті, денсаулығы мықты жеке тұлға қалыптасады деп сенемін. Қолданылған әдебиеттер тізімі: 1. Жексенбаева Ү.Б. «Балалардың дарындылығын диагностикалау», Алматы: «РАДиАЛ» баспасы , 2005ж. 2. «Мұғалім КZ» журналы 2012 жыл, №5 3. Педогогический журнал «Коллеги» | |
Просмотров: 729 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|