Главная » Статьи » В помощь учителю » Физика |
Электр өрісін қайталау сабағы Мақсаты: 1.Электр өрісі, электр құбылыстары жөнінде білімдерін жан жақты қалыптастыру, электр өрісін сипаиайтын шамаларды қолданып есептер шығара білуге дағдыландыру. 2.Оқушылардың өз бетімен жұмыс істей білу және ойлау қабілеттерін арттыру, электр өрісі жөнінде ұғымдарын кеңейту. 3.Ұқыптылықпен және ұйымшылдыққа тәрбиелеу. Сабақтың түрі:Бекіту Сабақтың әдісі: топ арасындағы сайыстар Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта арқылы кестелер, тест т.б. тапсырмалар , жібіек, жіп, шар, таяқшалар, электроскоп. Пәнаралық байланыс: алгебра, химия. Сабақтың барысы: Ӏ. Ұйымдастыру ӀӀ. Блиц сұрақтар: Элементар заряд неге тең? Электрон сөзі қандай сөзден алынған? Электр тұрақтысының мәні неге тең? Электр өрісінің күштік сипаттамасын ата. Электр өрісінің энергетикалық сипаттамасын ата. Электрон зарядының мәнін анықтаған ғалымдар. Протон заряды қандай? Электрон массасы неге тең? Кулон заңындағы пропорционалдық коэффициент. Судың диэлектрлік өтімділігі неге тең? ӀӀӀ. Кесте бойынша есеп А,Дж 0.7 Q, Kл 0.25 4.5∙〖10〗^(-7) U,B 2000 Е,Н/Кл 130 U,B 1600 d;m 20 4 С;Ф 3∙〖10〗^(-6) Q, Kл 5∙〖10〗^(-4) U,B 100 250 IV. Есептер шыгару 1. Вакуумдегі екі заряд г=27 см қашықтықта диэлектриктегі г2=3 см қашыктықтағыдай күшпен өзара эрекеттеседі. Диэлектриктің диэлектрлік өтімділігін анықтау керек. Горизонталь орналасқан екі пластина арасындағы кернеу 500 В. Пластиналар арасында тепе-теңдікте зарядталған массасы 2-10"6г тамшы тұр. Пластиналар аралығы 10 см.Тамшының заряды неге тең? 3. Слюдаланған 8=6 конденсатордың ауданы 15 см2. Конденсатордың сыйымдылығы неге тең? 4. Бір-бірінен 0,3 м қашықтықтағы /зарядтардың біреуі 10"7 Кл-ға тең жэне олар Ғ=4-10'3Н күшпен эсерлеседі. Екінші зарядтың мэні неге тең? 5. Сыйымдылығы 90 мкФ конденсатордың астарының бірінен екіншісіне 0,3 мКл зарядты тасымалдау үшін 30 Дж-ға тең энергия жұмсау керек.Әр астарының заряды неге тең? 6.Бір-бірімен тізбектей жалғанған екі конденсаторлардың сыйымдылығы С=\2 мкФ, С2=40 мкФ. Жалпы сыйымдылыктың мэні неге тең? V. Тест жұмысы 1. Екі нүктелік зарядтың әсерлесуінен кейін олардың арақашықгығы 4 есе артады. Кулон күші қалай өзгереді? А. 16 есе көбейеді; В. 16 есеазаяды; С. өзгермейді. 2. Зарядтың орналасу қашықтығын 3 есе арттырса, электр өрісі кернеулігінің модулі қалай өзгереді? А. 3 есе артады; В. 3 есе кемиді; С. 9 есе кемиді. 3. Атом ядросы зарядының таңбасы қандай? А. оң; В. теріс; С. бейтарап. 4. Екі заряд г^ қашықтықга Ғ,, г2 қашықтықта Р2 күшпен әсерлеседі. Егер олардың арақашықтығы г2=2г, болса, онда Р/Р2 мәні неге тең? А. 2 В. 1/4 С. 1/2 5. Жазық конденсатор пластиналар арақашықтығын 3 есе арттырса, ал аудандарын 2 есе кемітсе, оның сыйымдылығы қалай өзгереді? А. 3 есе өседі; В. 2 есе кемиді; С. 6 есе кемиді. 6. Оттегі атомы ядросының айналасында 8 электрон бар. Оттегі атомы ядросындағы протондар саны неге тең? А. 16; В. 4; С. 8. 1. Егер нүктелік зарядтың модулін 2 есе жэне ара қашыктығын 4 есе кемітсе, онда электр өрісінің берілген нүктесіндегі кернеулігі қалай өзгереді? А. 8 есе артады; В. 8 есе кемиді; С. 16 есе артады. 8. Электр заряды 2 нКл су тамшысы заряды -4нКл су тамшысымен бірігуінен пайда болған тамшының заряды неге тең? А. 2 нКл; В. -2нКл; С. бнКл. 9. Алтын атомы ядросында 197 бөлшек бар. Оның 79-ы - протон. Осы атомдагы нейтрон мен электрон санын анықта. А. 118 нейтрон, 79 электрон; В. 118 электрон, 79 нейтрон; С. 197 нейтрон, 79 электрон. 10 Конденсатордың сыйымдылығын 3 есе арттырса, заряды қалай езгереді? А. 3 есе кемиді; В. 9 есе артады; С. 3 есе артады. VI. Топпен жумыс 1-топ. Анаграмма құру. Ерекше торкөзде «Электр» сөзі' шығатындай анаграмма құру- 2-топ. Ой толғау. Электр құралдарының маңызы. 3-топ. Эксперименттік тапсырма. 4-топ. Кесте бойынша тапсырма. Гравитациялық өріс Электр өрісі Масса , т Заряд, ц Ауырлық күші Кулон күші Потенциалдық энергия Потенциалдық энергия Ауырлық күшінің жұмысы Электростатикалық күштің жү-мысы Материалық нүкте Нүктелік заряд 5-топ. Ауызша тест 1. Ядроны айналатын белшек: А. протон; В. электрон; С. нейтрон. 2. Электр өрісінің күш сызықтарының бағыты: А. оң зарядтан шығып, теріс зарядқа кіреді; В. теріс зарядтан шығып, оң зарядқа кіреді; С. бағыты жоқ. 3. Денелердің электрленгенін анықтайтын құрал: А. конденсатор; В. динамометр; С. электроскоп. 4. Кулон күшінің өлшем бірлігі: А. Кл; В. Н; С. Н/Кл. 5. Кернеулік сызықтарды енгізген ғалым: А. Фарадей; В. Кулон; С.Миликкен. 6. Потенциалдар айырымының белгілеуі: А. С; В. II; С. Е. 7. Әр аттас зарядтар эсері: А. тартылады; Б. тебіледі; С. әсерлеспейді. 8. Электростатикалық өріс: А. қоғалыстағы зарядтың электр өрісі; В. қозғалмайтын зарядтың электр өрісі; С. аттас зарядтардың электр өрісі. 9. Потенциалдың белгілеуі: А. II; В. ср; С. С. 10. Егер атом электроннан айырылып қалса, ... А. заряды болмайды; В. оң зарядталады; С. теріс зарядталады. 6-топ. Сәйкестікті табу: І.Н/Кл 2. В З.Ф 4.Дж 5.Кл 1. потенциал 2.заряд 3.жу_мыс 4.кернеу 5.сыйымдылық 6.кернеулік VII. Проблемалық сурақтар Кейде оталғыш обьектілер, мысалы оқ-дэрі қоймасы, металл тормен қапталады. Неге ағаш тормен қаптауға болмайды? Электроскоп шары не себептен металдан жасалады? Ағаштан, шыныдан жасауға бола ма? Электррнды қосып алған атом не себептен оң ионға айналмайды? VIII. Электр өрісін топтастыру IX. Үйге тапсырма: тест | |
Просмотров: 5304 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|