Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің технологиялық картасы «Звездочка» ортаңғы тобы Уақыты: 27.01.11. Білім беру саласы: Қатынас Бөлім: Мемлекеттік тіл Тақырыбы: Ертегі әлеміне саяхат (қорытынды) Мақсаты: Өтілген тақырыптар бойынша білімдерін тиянақтау. Жабайы андардың, тағамдардың, үй жануарларының атаударын дұрыс айтуын бекіту. Қазақ тіліне тән дыбыстарды дұрыс айтуын қадағалау. Тіл мәдениетін жетілдіру, балалардың сөздік қорын молайту, байланыстырып сөйлеуді дамыту. Бір-бірін сыйлауды, достарына көмектесүді, айтқандарын тындауды тәрбиелеу, қазақ тіліне деген қызығушылықты арттыру. Тіл үйренуге қызығушылығын арттыру. Сөздік жұмыс: жабайы андар, қасқыр-ашушан, аю-қорбанбай, түлкі-айлакер, қоян- қорқақ, ас-тағам, мен себетке шелпек салдым, текше, ойыншықтар. Көрнекілік: текше, сандар, жабайы андардың бас киімдері,себет, себеттегі тағамдар, қолшатыр,тақта-мольберт, шыршалар, түрлі түсті бөлшектер. Іс-әрекетің кезеңі Тәрбиешінің іс-әрекеті Балалардың іс-әрекеті Себебті-ықпалды Балалармен амандасады. Балалар, сиқыршы бізді ертегі әлеміне шақырды, қалай барсақ екен, ойлап көріндерші Балалар амандасады, ертегі әлеміне ұшақпен, мәшинемен, поезбен баруға болады дейді. Ұйымдастыру-барлау Балаларға ертегі әлеміне қолшатыр арқылы баруға болатының айтады, егер қолшатырдың бөлшектерін дұрыс жапсырсақ, ол сиқырлы қолшатырға айланады да, біз ертегі әлеміне бара аламыз. Мынау не? Қандай түстер жабыстырдыңдар? Балалар, қарандаршы үй тұр, қалай ойлайсындар бұл үйде кім тұрады? Терезеден қарайық, ұйықтап жатқан қонжықты оятайық дейді Қонжық амандасып, сендер қайдан келдіңдер дейді Қонжық: мен әкеммен, анаммен тұрамын дейді, ал сендер ше? «-Бір үйде біз нешеуміз?» Мұғалім қонжықтан сандарды білесін бе деп сұрайды.қонжық білмейтінін айтады, мұғалім балалардан көмек сұрайды Балалар,сандарды білесіндер ме? Қонжыққа көмектесейік, сандарды үйретейік. Балалар, қонжықтын қарны ашып тұр екен, себетке ас- тағам салып беріндерші қонжыққа дейді Д/О «Себеттегі тағамдар» Мұғалім қонжықтан қыс тұралы не білесін деп сұрайды, ал қонжық ештене білмейтінін айтады. Балалар қыс туралы не білесіндер? Мыстан кемпір кезігіп балаларды жібермеймін орманнан дейді Мыстан кемпір туралы қандай тақпақ білеміз?- дейді мұғалім «Мыстан кемпір болыпты» саусақ ойыны Балалар,Глеб бізге тағы бір саусақ ойынын ойнайықшы деп тұр Саусақ ойыны «Екі марғау болыпты» Глеб, айтағойшы, үй жануарлары туралы қандай тақпақ білесін? Балалар, қарандаршы көжек отыр, ол бір қызық ойын ойнайсындар ма деп тұр. Д/о «Сиқырлы текше» Балалар, сиқыршы бізге сиқырлы текше қалдырып кетіпті. Мұғалім текшені айландырады жерге тастайды -Қай қырына түсті? Балалар «Көңіліді қояндар» деген қимылды ойын ойнағыларын келеме? Балалар қолшатырдың бөлшектерінің түстерін атап жапсыруға дайындық білдіреді.Эжен- мынау сары түс; Алижан- мынау көк түс деп түстерді атап шығады. Бұл қолшатыр.қызыл, сары, көк, жасыл,ақ түстер жабыстырдық дейді балалар. Үйдің сыртында ілініп тұрған үш аюдың сүреттеріне қарап балалар бұл үш аюдың үйі дейді. Қонжық,қонжық тұршы,бетінді жұшы Айнаға қарашы, шашынды тарашы! Біз балабақшадан келдік деп өздері туралы әнгіме айтады: Менің атым Вика, мен 4 жастамын балабақшаға барамын, балабақшада жақсы, балабақша үлкен, кен, әдемі, деп әнгімелейді. Балалар «Бір үйде біз нешеуміз» деген тақпақты айтады Алижан мен Даяна бір үйде біз нешеуміз, кел, санайық екеуміз, бас бармақ- әкем, Балан үйрек –шешем, ортан терек- ағам, шүлдір шөлмек- мен, кішкентай бөбек- сен! Балалар тақтада тізіліп тұрған сандарға қарап, көздерін жұмады, содан кейін «тығылып тұрған» санды атап береді. Балалар үстел үстіндегі тағамдардың біреуін алып –мынау алма, түсі қызыл, тәтті, дәмді, хош иісті, пайдалы мен себетке алма салдым дейді. Өстіп үстелдің үстіндегі ас-тағамды бір-бірлеп себетке салып шығады. Балалар қыс туралы әнгімелерін айтып береді. Жыл мезгілі қыс, қыста аяз болады, қар жауады, жаңа жыл келеді, аяз ата келеді, Ақшақар келеді, бізге сыйлық береді, қыста қар лақтырамыз, шана, шаңғы тебеміз, аққала жасаймыз дейді. Мыстанкемпір болыпты, оның үйі болыпты,екі ұлы болыпты, құлақтары мынандай, танаулары мынандай,шаштары-жоқ, қарындары тоқ, түк істемей отырады, мыстан кемпірге қарайды, қимылдарын қайталайды Эжен, сен айтағойшы! -Шапалақтайды -Күледі -Жылайды -Секіреді Екі марғау кездесті- Глеб: мяу,мяу Екі күшік кездесті- Глеб : ав-ав-ав Екі құлын кездесті- Глеб иоо Екі қозы кездесті- Глеб-беее Екі бұзау кездесті- Глеб -ммоо Балалар осы өленді қайталап ойнайды. -Текше айналады, айналады, Бір қырына тұрады Балалар текшеге қарап, түскен анды атайды: -Бұл аю, жабайы ан, орманда тұрады, үлкен, аю-қорбанбай Өстіп текшедегі бар андарды атап береді, қимылдарын көрсетеді. -Ия ойнаймыз. Аю ұйықтап қалады, қояндар келіп мазақтайды: Аю-қорбанбай! -Мен қорбанбай? -Сен қорбанбай! -ААА-мен сендерді ұстаймын! Қояндар қайда? -Қояндар тығылып қалады -Қояндар жоқ!- дейді. Аю кетіп қалады. Өстіп қасқырмен, түлкімен ойнап шығады. Түлкі: Қояндар қайда? Балалар: Қояндар жоқ! Біз балалармыз! дейді Балалар болсандар, мен сендерге сиқыршы жіберген тосын сыйды берейін Рефлексті-түзету . Енді балабақшаға қайтайық! Сиқырлы қолшатырды алып балаларға көздерінді жұмындар дейді. Балалар көздерін жұмады, тосын сыйды алып, қайда болғандарын, не көргендерін, не ұнағаның айтады. Күтілетін нәтиже: Білу керек: балаларды жабайы андарды, үй жануарларың, ас- тағамдарды, амандасуды, ойыншықтардың атын, создерді қазақ тілінде анық айтуды,өзінің аты-жөнін, заттардың, іс-әрекеттердің атауын. дыбыстарды нақты айту, қазақ фонетикасына тән дыбыстарды дұрыс айту. туралы түсінігі болу керек Істей алу керек: сәлемдесуді, шеңберге тұруды, жаттығу жасау, сергіту сәтін жасау, сөздерді муғалімнен кейін қазақ тілінде қайталауға.,ойын- тапсырмаларды орындауға.
Источник: http://автор Искакова Бахыт Жумадиловна |